A fost semnat contractul de proiectare și execuție pentru reabilitarea radicală a...

A fost semnat contractul de proiectare și execuție pentru reabilitarea radicală a căii Stan Vidrighin. Vor fi piste de biciclete și peste 12.000 metri pătrați de spațiu verde

1
DISTRIBUIȚI

Primarul Domnic Fritz și Emanuel Reitmaier, directorul tehnic infrastructură în cadrul Diviziei Timișoara a companiei Porr Construct au semnat astăzi contractul de proiectare și execuție pentru reabilitarea liniilor de tramvai și a tramelor stradale pe Calea Stan Vidrighin. Conform comunicatului Primăriei Timișoara, Emanuel Reitmaier a făcut parte din echipele de implementare ale un proiecte de infrastructură de referință ale companiei pe care o reprezintă, cum ar fi Arad Bypass, aeroportul din Oradea, Pasajul Cihei din Oradea sau Lotul 4 din Autostrada Sebeș – Turda.

„Proiectul de pe Calea Stan Vidrighin se ridică la 18 milioane de euro, iar la final întregul bulevard își va schimba înfățișarea, se schimbă liniile de tramvai pe ambele sensuri, se amenajează 10 stații de tramvai, se vor amenaja piste de biciclete. Peste 12.000 de mp vor fi alocați pentru spațiul verde, se va lucra și la rețelele din subteran și suprateran, care vor fi schimbate în totalitate. Proiectul este pe lista de rezervă la POR, dar l-am depus și pe PNRR, unde se caută proiecte mature și avem mari speranțe”, a declarat Dominic Fritz.


„Suntem foarte bucuroși că am ajuns în această etapă și am reușit să câștigăm această lucrare de anvergură. Din punct de vedere personal este o mulțumire că pot să particip la acest proiect, pentru că sunt absolvent al Univeristății Politehnica din Timișoara. Cu siguranță va fi un proiect de succes”, a declarat Emanuel Reitmaier.

Lucrările se vor face pe actualul traseu al Căii Stan Vidrighin, pe tronsonul dintre str. 1 Decembrie 1918 până în sensul giratoriu din Piața Gheorghe Domășneanu, pe o lungime de aproximativ 1,8 kilometri.

Noua variantă a bulevardului are menirea de a reduce emisiile de carbon provenite din transport, de a promova şi îmbunătăţi transportului public de călători în detrimentul folosirii autoturismelor proprii, de a reduce praful, nivelul de zgomot și de a creșterea confortul şi siguranţa circulaţiei.

Investiţia vizează întreg ansamblul rutier şi liniile de tramvai (linie cale dublă) de pe str. Calea Stan Vidrighin având ca limite: Intersecţia str. Calea Stan Vidrighin cu str. 1 Decembrie cu racordare la str. Ștefan cel Mare pâna la Girația Gh. Domăşnean și prevede modernizarea tramelor stradale și reabilitarea liniei cale tramvai, a rețelei de contact, protecției catodice, lucrări de relocare și provizorate pentru branșamente și instalații gaze, termice, telecomunicații, energie electrică, iluminat public, apă-canal, piste pentru bicicliști, substație de transformare-redresare, organizare de șantier, lucrări edilitare subterane și supraterane.

Valoarea estimată a investiției a fost de 76.980.267,61 lei, fără TVA. Licitația a fost câștigată de Porr Construct cu o ofertă de 68,4 de milioane lei ( 68.469.369, 39 lei) fără TVA. Durata contractului este de 36 luni, din care 6 luni, de la data emiterii ordinului de începere, pentru elaborarea documentaţiei faza Proiect Tehnic; 30 luni, de la data emiterii ordinului de începere pentru execuţia lucrărilor.  În total vor fi reabilitate 1,81 km linie cale dublă tramvai; carosabil reabilitat: 29.553,10 mp; trotuare reabilitate: 7.295,99 mp; piste pentru biciclete: 5.434,20 mp; spațiu verde: 12.679,80 mp; 10 stații tramvai.

1 COMENTARIU

  1. E trist ca edilii orasului nu se uita pe harta Timisorii. Urmeaza deci trei ani de nebunie pe calea Stan Vidrighin. Nu exista alternativa pentru preluarea traficului de pe acest bulevard. Inainte de aceasta reabilitare trebuia realizat inelul IV care sa lege giratoriul de la AEM cu calea Lugojului. Sau se asteapta sa se prabuseasca podul Mihai Viteazul? Arhitectul sef al orasului in anul 2000 stia ca acest pod nu mai rezista la traficul de 900 tiruri/zi. Oare cat o fi acum? Dublu, triplu? Podul e de pe vremea lui Franz Iosef.

Dă-i un răspuns lui Francisc Bereczky Renunțați la răspuns

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.