Dezbatere online despre noul regulament de parcare în Timișoara: „Eu cred că...

Dezbatere online despre noul regulament de parcare în Timișoara: „Eu cred că trebuie să-ți dai demisia, că ești un bou”. Cât va costa parcarea pentru riverani

0
DISTRIBUIȚI

Dezbaterea privind modificările pe care administrația locală vrea să le aducă sistemului de parcare Timpark a fost una civilizată, deși chiar la începutul discuțiilor una dintre participante l-a jignit pe moderatorul întâlnirii, viceprimarul Ruben Lațcău.

„Eu cred că trebuie să-ți dai demisia, că ești un bou”, a spus aceasta. „Vă mulțumesc pentru participare”, a răspuns Lațcău.

Viceprimarul a prezentat mai multe informații oficiale. Astfel, valorile de trafic s-au dublat în ultimii 20 de ani, o mașină circulă, în medie, 45 de minute pe zi, în rest este staționară, iar Timișoara duce o lipsă generală de locuri de parcare. Avem 47.445 de locuri de parcare și 32.805, dintre care 10.000 sunt cu plată.

Primăria Timișoara își propune să amenajeze noi locuri de parcare în cartiere pentru riverani, cu banii ce vor fi obținuți prin Timpark.

Abonamentele pentru riverani vor putea fi cumpărate doar de către cei care demonstrează cu buletinul că locuiesc acolo, precum și în baza actului de proprietate a mașinii.

Potrivit viceprimarului, se dorește înființarea unei zone verzi în care să nu mai fie permisă parcarea pentru întreaga zi în zona centrală.

„Are ca obiectiv să dăm acele locuri de parcare din centrul orașului cetățenilor care au treabă în centru și vor să-și rezolve probleme. Adesea se întâmplă ca o mașină să stea zile în șir în centru pe un loc de parcare, nemișcată, sau vine la 8 dimineața și pleacă la ora 7 seara. Astfel, cetățenii care vin la primărie sau la alte instituții din zonă nu găsesc locuri de parcare disponibile. Parcarea cu ora vrea să-i stimuleze pe cetățenii care au treabă în centru. Parcările de cartier pe care le-am gândit în acest proiect sunt pentru rezidenți, care seara când ajung acasă găsesc mașini din alte județe parcate sau locatari care au 2-3 mașini. În zonele propuse vrem să nu poată parca decât rezidenții care au domiciliul sau flotant în acele zone.


În modul acesta, ne asigurăm că parcarea este destinată rezidenților”, a afirmat viceprimarul Ruben Lațcău.

Potrivit acestuia, tarifele de parcare vor fi majorate deoarece acest lucru nu s-a mai întâmplat din anul 2012 și vor fi indexate cu rata de inflație. Chiar și așa, dă asigurări Lațcău, tarifele de parcare din Timișoara vor rămâne printre cele mai scăzute din țară. O oră de parcare în Timișoara va costa între patru și șapte lei, în vreme ce la Cluj o oră de parcare în centru este taxată cu opt lei.

„Pentru riverani vom avea prețuri de parcare asemănătoare cu cele din Oradea, Cluj, Brașov sau Sibiu. Abonamentele vor costa 110 lei pe an pentru Zona 1, 90 de lei pentru Zona 2 și 70 de lei pentru Zona 3”, a mai anunțat, vineri, edilul, în cadrul dezbaterii publice.

Potrivit lui Lațcău, Regulamentul de parcare este doar un prim pas din ceea ce va urma.

„Soluția completă pe care o propunem are multiple componente pe care le vom implementa în următorii ani:  optimizarea liniilor de transport; aducerea transportului public acolo unde lipsește, în particular în zona periurbană; reînnoirea flotei de vehicule de transport; modernizarea tuturor stațiilor de transport public; realizarea unui plan nou de mobilitate urbană durabilă și a unei rețele de piste de bicicletă coerente și interurbane, construirea de parcări supra și subterane, finalizarea inelului 4 (Dâmbovița – Ronaț) și legarea acestuia de zona Gării de Nord, iar pe termen lung, realizarea unei rețele de traintram metropolitan”, a afirmat viceprimarul orașului.

Consilierul local Roxana Iliescu de la Pro România a ținut să atragă atenția că regulamentul a fost publicat cu doar două zile înainte de dezbaterea publică, un timp prea scurt.

Marius Trușcă, unul dintre participanții la dezbatere, a atras atenția că în alte țări mașinile de serviciu nu se pot parca la domiciliu. Acesta a precizat că locuiește în zona Dacia și multe familii au două – trei mașini personale și de serviciu.

Consilierul local Aida Szilagy de la USR PLUS a spus că regulamentul de parcare este perfectibil și tocmai acesta este scopul dezbaterii. Ea a mai declarat că a văzut că există destul de multă opoziție la schimbare, dar aceasta înseamnă mai multă poluare și aglomerație în oraș.

Ruben Lațcău a mai precizat că după această dezbatere publică privind Regulamentul Timpark va mai urma una, săptămâna viitoare, care va viza tarifele. Ulterior, propunerea urmează să fie prezentată și supusă la vot în Consiliul Local Timișoara.

LĂSAȚI UN MESAJ

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.