Administrațiile Nicolae Robu și Dominic Fritz au ceva în comun – o operațiune prin care, în ultimii șase ani au prădat una dintre societățile municipalității cu situația financiară cea mai dificilă.
Conform raportului în care se analizează cauzele care au dus la intrarea în insolvență a societății de termoficare a Timișoarei – ”în ultimii șase ani, și inclusiv în prezent, municipiul Timișoara folosește, fără titlu, clădirea din Timișoara, str. Piatra Craiului, nr. 3, jud. Timiș, imobil ce constituie proprietatea Colterm SA, fără să achite chiria/contravaloarea lipsei de folosință, și fără să achite costul utilităților lunare aferente, utilitățile fiind plătite de CLT Colterm SA”.
Cheltuielile de funcționare pentru spațiul respectiv au fost calculate la aproape 69.000 lei anual.
Dacă ar fi fost închiriată la prețul de pe piață, clădirea ar fi adus Colterm nu mai puțin 6.000 euro lunar. Impozitul anual pentru clădire este de 17.000 lei/an, iar amortizarea anuală de 14.000 lei.
În timp ce plângea de milă societății de termoficare, administrația Timișoarei folosea fără să plătească vreun leu pentru spațiul societății de termoficare din centrul Timișoarei. Toate sumele plătite de Colterm pentru clădirea respectivă, inclusiv pentru diverse bunuri cumpărate în ultimii șase ani, care era exploatată în realitate de municipalitate nu sunt deductibile fiscal pentru societatea de termoficare.
”Având în vedere constatărrle organului fiscal din raportul de inspecție fiscală, încheiat la data de 18.01.2021 potrivit cărora societatea a înregistrat cheltuieli (de achiziții de utilități și bunuri) aferente unui spașiu situat in Timișoara, str. Piatra Craiului, spațiu pus la dispoziție cu titlu gratuit UAT Municipiul Timișoara, pentru care nu s-a făcut dovada că sunt destinate activitățtii contribuabilului, în scopul realizării de venituri impozabile, administratorul judiciar urmează a promova o acțiune în pretenții prin care să solicite obligarea UAT Mun. Timișoara la plata contravalorii lipsei de folosință a imobilului, precum și a contravalorii cheltuielilor efectuate”, se arată în document.