Fritz anunţă că Primăria Timişoara a câştigat o finanţare uriaşă pentru schimbare...

Fritz anunţă că Primăria Timişoara a câştigat o finanţare uriaşă pentru schimbare flotei de transport a municipiului

1
DISTRIBUIȚI

Primarul Dominic Fritz a făcut azi un anunţ pe care-l consideră istoric pentru Timişoara. Oraşul a câştigat o finanţare europeană prin PNRR de 308 milioane lei pentru schimbarea flotei de transport în comun.

„Aseară am primit o veste extraordinară din partea Ministerului de Dezvoltare, ne-au comunicat că au aprobat finanţarea europeană cea mai mare în istoria Timişoarei – proiectul nostru pentru schimbarea flotei de transport în comun a fost aprobat, în valoare de 308 milioane lei, din fonduri PNRR. Este cea mai mare finanţare pentru un singur proiect pe care a primit-o Timişoara vreodată. Toate proiectele propuse de primăriile din ţară, cam un sfert din proiectele depuse pe linia aceasta de finanţate este absorbită de acest proiect din Timişoara. Este la mare distanţă cel mai mare proiect de acest gen în oraş. Cu aceşti bani o să putem să cumpărăm 55 de mijloace de transport în comun, toate electrice. 30 de autobuze electrice, 17 tramvaie electrice noi şi opt troleibuze noi. Acestea sunt mijloace de transport în plus faţă de cele 44 de autobuze noi, pe care le primim tot printr-un proiect de la Ministerul Dezvoltării. În plus faţă de cele 23 de tramvaie şi mai avem încă un proiect depus pe PNRR pentru troleibuze noi. În total în aceşti patru ani, cât sunt eu primar, vom avea toată flota înlocuită. 150 de mijloace de transport noi în Timişoara, toate electrice. Asta schimbă radical faţa transportului în comun în Timişoara. Şi, în sfârşit transportul în comun devine coloana vertebrală a traficului din Timişoara. E un proiect strategic de o importanţă istorică. Orice oraş în Europa nu reuşeşte să facă faţă traficului auto decât dacă investeşte masiv în transportul în comun, în calitatea lui, în siguranţa, confortul lui.


Asta e exact ce facem. Ştim din sondaje că pentru timişoreni aglomeraţia din trafic e cea mai dureroasă şi pentru a rezolva această problemă este să încurajăm cât mai mulţi timişoreni să folosească transportul în comun… Bineînţeles că o să avem nevoie şi de alte investiţii, alte schimbări la STPT. Dar, încă o dată, cred că în ultimii 100 de ani nu a mai existat un proiect de transformare a transportului în comun de o asemenea amloare. Această sumă absolut record am obţinut-o doar şi doar pentru că avem o echipă extrem de dedicată de atragere a fondurilor europene. Am depus proiecte în ultimii doi ani în valoare de peste 800 de milioane de lei şi această echipă a reuşit să depună acest proiect, deşi zeci de oraşe au depus asemenea proiecte, a reuşit să depună în timp record şi să câştige locul 1 şi acum ne-a venit şi aprobarea oficială. Aceşti bani sunt bani europeni, nu care pică din cer, şi sunt bani munciţi de o filieră din Suedia, de un şofer de autobuz din Spania, de un medic din Germania şi aceşti bani munciţi ajunşi aici să îmbunătăţească calitatea vieţii din Timişoara sunt o manifestare concretă a solidarităţii europene şi tocmai de aceea, noi ca timişoreni trebuie să fim în continuare un oraş care apără valorile timişorene…”, a declarat Dominic Fritz.

Primarul speră ca până la finele lui 2023 să şi apară în oraş primele mijloace de transport cumpărate prin acest proiect: „Acum semnăm contractul de finanţare, apoi imediat vom lansa licitaţiile. Cu un pic de noroc, contestaţii ş.a.m.d, nu exclud ca până la sfârşitul anului viitor vom vedea primele mijloace de transport în comun schimbate. Analizăm acum inclusiv varianta de a ne prevala de o clauză în contractul cu Bozankaya, să luăm tramvaie de la ei în continuare, fără să mai facem încă o licitaţie. Acum juriştii noştri văd cu Ministerul dacă acest lucru e posibil, în acest caz am putea chiar la anul să aducem primele tramvaie…”.

Edilul e totodată optimist în privinţa schimbării modului în care se călătoreşte în oraş, în sensul că timişorenii ar putea alege pe viitor să renunţe la maşina personală pentru a călători mai mult cu mijloacele de transport în comun. „Multe oraşe au spus că nu se poate, dar dacă investeşti, se poate. Noi acum investim şi în reţea, adică refacem trei linii mari, staţii, un sfert momentan din staţii. Aducem 150 de mijloace noi. Facem o transformare împreună cu Banca European de Construcţii şi Dezvoltare împreună cu experţii lor şi o transformare în STPT, nu am niciun dubiu că transportul în comun va fi mai de calitate şi asta înseamnă că oamenii vor alege transportul în comun. Trebuie să credem în acestă ambiţie că e posibil”, a concluzionat Fritz.

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.