Încep exproprierile pentru viitoarea cale ferată spre Aeroportul Timișoara. Ce sumă a...

Încep exproprierile pentru viitoarea cale ferată spre Aeroportul Timișoara. Ce sumă a fost alocată

0
DISTRIBUIȚI

Ministerul Transporturilor condus de Sorin Grindeanu, ales deputat de Timiș la ultimele alegeri parlamentare, a pregătit un proiect de Hotărâre de Guvern pentru exproprieri feroviare, care vizează calea ferată spre Aeroportul Timișoara.

Astfel, pe site-ul ministerului a fost postat în consultare publică proiectul de Hotărâre de Guvern privind aprobarea declanşării procedurilor de expropriere a tuturor imobilelor proprietate privată, aprobarea listei imobilelor proprietate publică a statului și a listei imobilelor proprietate publică a unităților administrativ-teritoriale, situate pe amplasamentul care constituie coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes naţional „Realizare conexiune feroviară cu Aeroportul Internațional Traian Vuia Timișoara”, aflate pe raza unităților administrativ-teritoriale Timișoara, Dumbrăvița și Ghiroda.

Pentru exproprieri este necesară aprobarea sumei de 4.677.050,47 lei, pentru un număr total de 53 de terenuri în suprafață totală de 105.443 mp.


Făcând calculul, rezultă o plată unitară medie de 44,35 lei/mp (aproape 9 euro/mp).

Proiectul presupune modernizarea și dublarea liniei simple secundare Timișoara Est-Radna. Este vorba de secția 213, pe care se circulă acum cu călători doar de la Timișoara Est la Remetea Mică, pe o distanță de 37 km din totalul de 67 km cât are toată secția. Pe aici circulă acum doar trenurile operatorului privat Regio Călători, care a închiriat secția de la CNCF CFR SA. De asemenea, proiectul presupune și construirea peroanelor în Halta Giarmata Vii (situată la 9 km de Timișoara Est), cu o lungime utilă de 200 m.

Se prevede îmbunătățirea parametrilor infrastructurii feroviare pentru creșterea vitezei maxime de circulație la 80 km/oră pentru trenurile de marfă și respectiv, la 120 km/oră pentru trenurile de călători. De asemenea, se va asigura gabaritul de electrificare (în sistem de alimentare de 25 kV), și este prevăzută asigurarea interoperabilității prin implementarea STI, în special în ceea ce privește sarcina pe osie (22,5 t), gabarit de încărcare C, lungimea liniilor din stație, facilități pentru persoane cu mobilitate redusă.

În proiect mai este prevăzută montarea sistemelor de sonorizare și avizare a călătorilor, teleafișaj pentru informare, sisteme de supraveghere video, montarea de instalații de telecomunicații digitale, echipamente pentru aplicații informatice, instalații de radiocomunicații și cablu subteran de fibră optică pe traseul Timișoara Est – Giarmata – Terminal Aeroport Internațional „Traian Vuia” Timișoara.

LĂSAȚI UN MESAJ

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.