Curtea de Conturi a publicat un nou raport în care listează erorile care nu au fost remediate de Primăria Timișoara după controlul care viza informațiile financiare pe anul 2022.
Raportul publicat de Camera de Conturi Timiș spune că „în opinia noastră, din cauza importanței aspectelor descrise în secțiunea C. Baza opiniei contrare din raportul de audit, situațiile financiare consolidate anexate nu oferă o imagine reală și fidelă, sub toate aspectele semnificative, în conformitate cu cadrul general de raportare financiară aplicabil. Ca urmare a auditului efectuat asupra situațiilor financiare raportate de către UATM Timișoara pentru anul 2022, au fost constatate următoarele erori cu influențe semnificative asupra situațiilor financiare”, fiind apoi enumerate neregulile descoperite.
Printre acestea se numără neaplicarea tuturor măsurilor de executare silită, fiind dat exemplul Asociației religioase „Centrul creștin Timișoara”, care figura în evidență cu „creanțe fiscale neîncasate la 31.12.2022 în sumă de 1.070.732 lei, reprezentând impozit pe clădiri datorat încă din anul 2010”. Primăria a procedat la instituirea unui sechestru pe clădirea deținută de
asociație, fiind înscrisă ipoteca legala în CF, însă „fără a demara procedura de evaluare a bunului în vederea valorificării bunului sechestrat, până la data prezentului audit”. În plus, asociația utilizează o suprafață de aproximativ 10.000 mp de teren, acordată în folosință gratuită de către Municipiul Timișoara, în condițiile în care nu și-a îndeplinit condițiile de amenajare (terenuri de sport etc).
De asemenea, deși noua administrație s-a angajat să facă acest lucru încă din campania electorală din 2020, Curtea de Conturi a constatat „nefinalizarea inventarierii bunurilor din domeniul public (construcții și echipamente speciale, clădiri și terenuri) concesionate la SC Colterm SA”.
În aceeași ordine de idei, auditorii au constatat „nerespectarea prevederilor legale privind efectuarea reevaluării tuturor activelor fixe corporale de natura construcțiilor și terenurilor în anul 2022, într-un termen de cel puțin 3 ani de la ultima reevaluare”. Mai exact, „din verificarea efectuată s-a constatat că, în continuare nu au fost supuse reevaluării bunurile ce aparțin domeniului privat al statului – imobile cu destinația de locuințe, aflate în administrarea UATM Timișoara și de asemenea, nu au fost supuse reevaluării bunurile din proprietatea publică a Municipiului de natura: străzi, pasarele, poduri (Podul Tinereții, Podul Muncii), parcări, parcuri, scuaruri, monumente.
Cele de mai sus conduc la concluzia prezentării eronate a valorii activelor fixe corporale în situațiile financiare ale anului 2022”.
Și în ceea ce privește salubritatea au fost semnalate probleme. Auditorul a constatat că primăria a recepționat servicii de salubrizare (măutrat, spălat străzi) prestate de SC Brantner SA pe suprafețe „mai mari comparativ cu suprafețele de salubrizat măsurate de către furnizorul lucrării topocadastrale”.
Două mari șantiere din ultimii ani, modernizarea și extinderea străzii Mareșal Constantin Prezan și modernizarea și extinderea bulevardului Sudului au creat de asemenea probleme municipalității, Curtea de Conturi constatând „neasigurarea sistemului calității în construcții, care să conducă la realizarea și exploatarea unor construcții de calitate corespunzătoare, în conformitate cu prevederile legale în vigoare”.
„Din verificarea efectuată au fost constatate neconformități de ordin calitativ: fisuri în stratul de uzură în zona de acces pietonal și pistă de biciclete, traseu defectuos privind poziția căminelor și capacelor corespunzătoare rețelelor, ceea ce au condus la o finisarea defectuoasă în zona de interacțiune cu aliniamentul bordurilor sau a spațiului verde, nu este asigurată siguranța în exploatarea a obiectivului, îmbrăcămintea bituminoasă din beton asfaltic BA 16 din zona parcărilor care are un aspect poros, o culoare mai deschisă, cauzele putând fi insuficiența bitumului în mixtura asfaltică, granulozitatea necorespunzătoare a agregatului natural, compactarea insuficientă sau la temperaturi prea mici, lucrări efectuate într-o perioadă rece sau umedă. În aceste situații, mai sus prezentate, s-a constatat că entitatea nu efectuează niciun demers privind remedierea defectelor calitative apărute în perioada de garanție stabilită, contrar prevederilor legale în condițiile în care consultantul de specialitate (dirigintele de șantier) nu și-a îndeplinit atribuțiile contractuale, concluzionând că entitatea prin sistemul de control intern nu asigură implementarea sistemului calității”, spune raportul Curții de Conturi.
Probleme au mai fost semnalate și în ceea ce privește „efectuarea de cheltuieli de personal” sau „efectuarea de cheltuieli de capital fără contraprestație care au condus la acceptarea la plată de sume necuvenite”.
Pe lângă detalierea problemelor descoperite, echipa de audit a formulat și propuneri de soluții, cu termen de implementare al recomandărilor fiind septembrie 2024.
E light in comparatie cu asta: https://www.g4media.ro/parchetul-european-ancheteaza-curtea-de-conturi-a-romaniei.html
Asta e tot? Ca nu și-au făcut inventarul + nu au început procedura de executare silita?!? Ge gluma de articol.