Raul Olajos: „Cartierele sunt sufocate de maşini”. Soluţiile candidatului REPER la problema...

Raul Olajos: „Cartierele sunt sufocate de maşini”. Soluţiile candidatului REPER la problema traficului din Timişoara

2
DISTRIBUIȚI
Foto: Arhivă

Raul Olajos a vorbit la PRESSALERT LIVE despre cum ar putea timişorenii să scape de problema parcărilor, una care a ajuns să genereze disconfort pentru toţi cetăţenii. Candidatul REPER la funcţia de primar a prezentat şi o serie de soluţii care nu se regăsesc în programul contracandidaţilor săi.

Despre anularea taxei pentru parcarea rezidenţială, proiect aflat şi pe agenda contracandidatului Nicolae Robu, Olajos a spus: „O am şi eu în program, fără să fi stat de vorbă cu el. Dar nu aşa. Asta cu prima şedinţă, e bombastică, tipică fostului primar… Totul se întâmplă acum, ieri, şi el are singura soluţie. Noi avem o prezentare foarte integrată a poveştii parcărilor. Zona centrală eşti obligat să o taxezi, e de acord toată lumea, dacă nu o faci sufoci tot ce înseamnă trafic. Noi mergem mai departe şi corelăm cu statutul de plătitor de taxe şi impozite pe mijloacele de transport în comun, ca să-i motivăm pe cei care nu şi-au înscris maşinile. Şi corelăm cu diminuarea taxelor locale acolo unde se poate şi permite Codul fiscal. De la impozitele pentru spaţiile nerezidenţiale, de la 1,95 propunem o scădere la 1% pentru persoane juridice, aşa cum e la Cluj astăzi. Ce au făcut ei e nesimţire. Nu s-au dus la maximum codului fiscal, ăia 1,3, au mai aplicat şi multiplicarea pe care ţi-o permite codul, cu încă 50%. Adică dacă ar fi permis Codul fiscal un 17% pe lângă 50% pe lângă alţi 25, ar fi făcut-o. Într-o disperare de a crea venituri proprii suficiente pentru a face Dumnezeu ştie ce?! Pentru că eu în infrastructură nu am văzut banii vărsaţi. Atunci corelăm taxele cu beneficiile pe care le obţin cetăţenii. Nu mai ajunge că tu nu-i mai taxezi pentru locurile de parcare, trebuie să şi spui de ce, pentru că plătesc taxele alea, alea şi alea. Şi trebuie să ai un echilibru bugetar. Astea dacă nu le corelezi cu parcări, pe care eşti obligat să le construieşti supraetajat, altfel vorbeşti vorbe. Şi povestea garajelor, din păcate, Nicolae Robu oricât de susţinut ar prezenta-o acum nu are legitimitate. Pentru că a avut opt ani să rezolve problema garajelor şi nu a avut o soluţie concretă. Noi avem una, am propus simplu, dar e complicat, simplul e complicat, şi anume – tu ca să dărâmi garajele alea fără elemente de proces cu ani de zile, cu nervi, stres şi contestaţii… tu ai nevoie să intri într-o zonă de colaborare cu proprietarul garajului. Adică trebuie să-i cumperi garajul. Ca să rezolvi problema trebuie s-o gândeşti antreprenorial şi cu experienţă managerială. Creezi un buget, faci o evaluare standard, 3.000 de euro cât o fi, aduci un evaluator… cumperi în zona Lipovei să zicem 60 de garaje, că sunt mai multe, le-ai cumpărat, construieşti cu 3-4-5-6 milioane de euro parcări supraetajate simple, fără faţadă, sunt standardizate în Oradea, modele în picioare, pe care poate să le vadă cetăţeanul. Ai creat 500 locuri şi cu banii pe care i-ai dat ai drept de preempţiune a acelui proprietar să închirieze acel spaţiu şi recuperezi şi banii şi disloci şi spaţiul”.

„Vitale sunt problemele din cartiere, pentru că sunt sufocate de maşini.


Şi ai foarte multe probleme derivate. Nu poţi să-ţi repari niciodată drumurile pentru că ai tot timpul maşini stânga-dreapta, nu poţi să le cureţi, să-ţi accesezi cum trebuie trotuarele din cauza asta. Distrugi spaţiile verzi, pentru că le ţine fiecare unde poate. Faptul că închizi ochiul, bagi ca struţul capul în pământ, nu înseamnă că problema nu există. Timişoara e plină de maşini. Şi până tu nu vii cu o soluţie de transport modern, integrat, toţi au acum soluţii spectaculoase la cheie, lucru care e absolut fals. Dacă erau aşa de simple le făcea Ciuhandu deja. E foarte complicat să creezi astăzi o dinamică a transportului public care să ne lase maşinile acasă. Pentru că necesită elemente de infrastructură pe care nu le poate face nici primarul, nici vicele, şi ai nevoie de susţinere guvernamentală şi conlucrare foarte serioasă. Noi propunem un proiect tren-tramvai gen Oradea, care acolo e evaluat 240 milioane euro. O dată îţi trebuie finanţare europeană, să zicem că o faci cu o echipă profesionistă, ai nevoie de conlucrare cu Ministerul Transporturilor… avem şi o viziune pe termen mediu şi lung, dar nu o fac cu mâna stângă. Ai nevoie de o conlucrare cu toate instituţiile”, a explicat Olajos.

Întrebat de ce Dacian Cioloş nu a venit la Timişoara în campanie, şeful REPER Timiş a răspuns: „Nu s-a dus în foarte multe locuri. Campania, mă puneţi să speculez şi nu vreau să fiu evaziv. Eu ştiu următoarele lucruri: echipa de europarlamentare are o anumită campanie iar echipele locale, în funcţie de zonele specifice se adaptează… Eu cred că este atent. Răspunsul meu este următorul: Dacian Cioloş nu are un rol formal în REPER, adică nu este preşedinte, copreşedinte, ci este vector de imagine şi deschide lista europarlamentarelor. Doi, părerea mea este că astăzi electoratul care votează brandurile proeuropene nu este un electorat care se delimitează foarte clar între culoarea magenta a REPER-ului, culoarea albastru nu ştiu de care a USR-ului sau a altor dacă mai sunt mişcări. Eu înţeleg logica politică şi electorală pentru care nu ar putea fi confortabil într-o prezenţă unde REPER are un contracandidat care nu se subordonează administraţiei actuale. Şi care până la urmă a făcut dizidenţă. Pentru că electoratul eurodeputaţilor se poate regăsi şi în bazinul USR… şi atunci are o logică electorală. Dar eu ştiu că eurodeputaţii, se duc, în cazul în care au timp, doar într-un periplu contextual cumva. Nu au luat un autobuz să facă campanie din oraş în oraş cum au făcut în 2020. Dar să ştiţi că a fost Dragoş Pîslaru la lansarea candidatului, care este formal copreşedintele partidului”.

„În principiu singurele curente politice pe care le excludem, dar nu noi local, este doar cel extremist. AUR şi cum mai sunt câteva antieuropene, dar în rest nu am exclus niciun fel de colaborare nici la nivel naţional şi pentru o participare guvernamentală. Atâta timp cât asumarea proiectului de dezvoltare şi direcţiei europene este explicită pentru posibilii parteneri ai REPER-ului, nu s-a exclus nici la nivel naţional, de ce aş face-o eu la nivel local? Nu are logică, dar eu sper ca să facă alţii majoritatea cu noi”, a adăugat Olajos despre opţiunile partidului pentru o majoritate.

„Să nu-şi piardă speranţa şi să nu se lase demotivaţi, pe noi ne găsesc în cartiere şi pe buletinul de vot la poziţia 6, atât la primar, cât şi la Consiliul Local şi Doamne ajută! Va fi bine”, a fost mesajul candidatului REPER la Primăria Timişoara pentru electorat.

2 COMENTARII

  1. Interziceti masinile si gata. Oamenii nu au nevoie de masini. Masinile sunt chestii burgheze. Oamenii noi USR nu au nevoie decat de niste biciclete. Oricine a fost atins vreodata de flagelul USR , chiar daca pleaca se va intoarce in barca USR imediat dupa alegeri. Olajos trebuie sa interzica masinile de pe tot teritoriul Timisoarei. Trebuie puse bariere la fiecare intrare in oras si sa nu se mai permita intrarea masinilor in oras. Trebuie sa aderam la conceptul de oras inchis, din care nu mai ai voie sa iesi si nu ai voie sa intri fara acordul primarului. Doar in clipa in care Timisoara va fi un oras inchis ne vom putea intoarce la radacinile stramosilor austro-ungari care urau democratia sub orice forma. Doar atunci va veni clipa cea mare a imploziei prin prostie totala.

    Citeste mai mult pe: https://www.pressalert.ro/2024/05/raul-olajos-cartierele-sunt-sufocate-de-masini-solutiile-candidatului-reper-la-problema-traficului-din-timisoara/

Răspunde-i lui opinia Renunțați la răspuns

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.