Moștenirea lui Henry Moore, reînviată la Skopje prin „Nine Points of View”....

Moștenirea lui Henry Moore, reînviată la Skopje prin „Nine Points of View”. Timișoara, reprezentată la expoziție

0
DISTRIBUIȚI

Galeria „Osten” din Skopje (Macedonia de Nord) va găzdui între 4 și 20 septembrie expoziția internațională de pictură, desene și gravuri „Nine Points of View”, în cadrul căreia diverși artiști participanți, fiecare cu un limbaj unic, caută să creeze un dialog cu diverse fațete în jurul unei ancore artistice centrale – moștenirea lui Henry Moore, artist cunoscut pentru monumentalele sale lucrări semi-abstracte în bronz și desenele sale magistrale, în care a analizat în mod persistent forma umană, relația acesteia cu peisajul natural și puterea materialității și abstracției.

Expoziția care are ca pretext opera sa nu își propune să-l imite pe Moore, ci să rezoneze cu principiile sale fundamentale – legătura dintre forma internă și cea externă, dialogul dintre figură și mediu și potențialul expresiv al liniei, masei și texturii. Din nouă perspective distincte, artiștii extind această conversație în tărâmul contemporan prin intermediul picturii, desenului și gravurii. Fiecare artist, în felul său, caută să atingă limitele percepției, fragmentează și reasamblează forma, studiază cinetica culorii și memoria personală și culturală și estompează liniile dintre figurativ și abstract, lumea umană și cea naturală. Împreună, formează o constelație de puncte de vedere, orbitând în jurul temei centrale și oferind un răspuns bogat, polifonic la întrebările persistente despre formă și existență pe care Moore le-a pus atât de elegant.

La expoziție participă artista poloneză Joanna Janoeska-Augustyn, ale cărei gravuri cu structuri complexe, oferă un punct de vedere meditativ asupra ordinii și creației,  Lea Jerlagic din Bosnia și Hrțegovina, a cărei perspectivă este una de fuziune senzorială, explorând natura umană printr-o lentilă inspirată de tradițiile spirituale, Wai Lee din Coreea de Sud care folosește sticla ca metaforă și material principal, transformând forma solidă într-o viziune lirică a spațiului, Veronika Spleiss din Germania, care contribuie cu un îndrăzneț punct de vedere grafic în lucrări care îmbină detaliile comice cu forma abstractă pentru a crea povești, Maria Trillidou, care abordează o perspectivă post-umanistă prin lucrări care combină materiale industriale și naturale, vizualizând stările fluide, încâlcite dintre formele vegetale, animale și umane, Adrianna Wasinska-Fabian din Australia, al cărei stil îmbină desenul tradițional cu interpretări abstracte, Shui-Lyn White din Africa de Sud, care oferă o perspectivă emoționantă asupra identității și impermanenței,  inspirându-se din pictura zen și expresionism.

România este reprezentată în această expoziție de Andreea Rus, cu un punct de vedere care abordează spațiul dintre abstracție și figurație și pictorul timișorean Sorin Scurtulescu, ale cărui picturi vibrante în ulei pe pânză pun în lumină energia contemplării în aer liber și dizolvarea punctelor focale, surprinzând însăși mișcarea vederii.

Expoziția este concepută ca o cercetare artistică având spiritul lui Henry Moore, cel care credea în „adevărul față de material” și în puterea artei de a exprima o viziune umanistă universală, ca centru gravitațional.


Cei nouă artiști, deși extrem de diferiți ca stil și origine, își susțin punctele de vedere în ulei, cerneală, creion sau gravură, acestea neefiind doar alegeri stilistice ci modalități fundamentale de înțelegere a lumii. Prezentându-le împreună, cele „Nouă puncte de vedere” aduc un omagiu diversității practicii artistice contemporane, afirmând în același timp natura atemporală a căutărilor artistice fundamentale – pentru a găsi noi modalități de a vedea o realitate comună.

LĂSAȚI UN MESAJ

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.