Tensiuni în Consiliul Local Timișoara pe tema numirii administratorilor de la noua...

Tensiuni în Consiliul Local Timișoara pe tema numirii administratorilor de la noua companie de salubrizare

0
DISTRIBUIȚI
Foto: Arhivă

Ședința de îndată a Consiliului Local Timișoara din 8 septembrie a fost marcată de tensiuni între aleșii locali, în contextul discutării proiectului de hotărâre privind mandatarea reprezentanților municipalității în Adunarea Generală a Asociaților a societății „Salubrizare Timișoara S.R.L.”, în vederea numirii administratorilor acesteia.

Consilierul local Andreea Medișanu (AUR) a ridicat obiecții cu privire la transparența procesului de selecție și accesul la documentația aferentă candidaților. Aceasta a reclamat faptul că, deși a solicitat în scris direcției de specialitate clarificări și dosarele complete ale candidaților, răspunsul primit a fost că documentele pot fi consultate doar fizic, la sediul Primăriei.

„Este vorba despre un proiect de hotărâre urgent, iar urgența ar fi trebuit să se reflecte și în modul de punere la dispoziție a documentației. Nu putem lăsa loc de interpretări. Documentele lipsesc sau sunt greu accesibile, iar site-ul societății nici măcar nu funcționează”, a declarat Medișanu.

Aceasta a cerut retragerea proiectului de pe ordinea de zi până la clarificarea situației.

Viceprimarul Paula Romocean a explicat că anumite documente nu pot fi transmise electronic din cauza conținutului cu caracter personal și că procesul de selecție este în conformitate cu legislația în vigoare.

„Accesul nu a fost restricționat. Candidații au fost evaluați de o comisie aprobată prin HCL, iar raportul final este disponibil. Recrutarea nu se face de consilierii locali.


Dacă legiuitorul ar fi dorit asta, comisia ar fi fost alcătuită din aleși locali”, a subliniat Romocean.

Pe de altă parte, Medișanu a insistat că atât consilierii, cât și cetățenii, trebuie să aibă acces la informațiile relevante despre persoanele care vor reprezenta orașul într-o societate publică.

„Nu contest caracterul personal al unor date, dar punctajele acordate trebuie susținute de criterii clare. Avem dreptul să cunoaștem istoricul profesional al celor desemnați. Cetățenii merită transparență”, a precizat aceasta.

Discuțiile au escaladat în momentul în care viceprimarul a cerut limitarea luărilor de cuvânt.

Ilie Sîrbu, alt consilier local din partea partidului Alianța pentru Unirea Românilor (AUR), a intervenit susținând că documentele aferente proiectului ar fi trebuit încărcate în sistemul SharePoint pentru a fi accesibile tuturor consilierilor.

„Ceea ce se întâmplă este un abuz. Aceste documente trebuie să fie complete, clare și însoțite de toate actele justificative. Restul sunt povești”, a spus Sîrbu.

În ciuda divergențelor, proiectul a fost supus votului și adoptat cu 16 voturi „pentru” și trei „împotrivă”.

Societatea „Salubrizare Timișoara S.R.L.” a fost înființată în urmă cu peste șase luni, în contextul în care municipalitatea a decis să preia serviciile de salubrizare în regie proprie. Trecerea de la un operator privat la o companie publică a fost prezentată drept o soluție pentru eficientizarea serviciului, dar demersul a fost însoțit de critici privind lipsa de transparență și întârzieri administrative.

Conducerea Primăriei susține că societatea este funcțională și că a demarat deja achiziția de utilaje noi, cu scopul de a îmbunătăți curățenia în oraș. Cu toate acestea, voci din opoziție consideră că rezultatele întârzie să apară și că numirile în funcții de conducere ridică semne de întrebare.

Proiectul de hotărâre privind mandatarea reprezentanților Municipiului Timișoara în Adunarea Generală a Asociaților „Salubrizare Timișoara S.R.L.” pentru numirea administratorilor societății poate fi consultat AICI.

LĂSAȚI UN MESAJ

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.