
Imagine randare arhivă
Primăria Municipiului Timișoara a anunțat că licitația pentru construcția Podului Solventul, primul pod realizat de la zero în oraș după 1989, a atras șapte oferte din partea unor asocieri și firme de construcții. După finalizarea procesului de evaluare, compania câștigătoare va fi desemnată să execute lucrările.
Podul Solventul este un proiect strategic care va conecta Bulevardul Dâmbovița de Calea Bogdăneștilor, contribuind, alături de Pasajul Solventul și drumul de legătură, la reducerea timpului petrecut în trafic.
Parte a Inelului IV Vest, una dintre principalele artere de circulație prevăzute pentru fluidizarea traficului în Timișoara, noul pod va include o linie dublă de tramvai, patru benzi de circulație auto, piste pentru biciclete, trotuare generoase și spații verzi.
Proiectul vizează, de asemenea, reconfigurarea a două intersecții importante – cea cu strada Gării și cea cu Bulevardul Dâmbovița – precum și conectarea la rețeaua de piste de bicicletă de pe malul Canalului Bega.
Podul Solventul, Pasajul Solventul și Noua Radială Vest fac parte din planul municipalității de a dezvolta o infrastructură urbană modernă, menită să conecteze cartierele și să sprijine dezvoltarea economică a orașului.
Ofertele depuse provin de la următoarele companii și asocieri: STRABAG, SYLC CON TRANS, Asocierea TEHNODOMUS SRL (Leader) – URBAN PROFILE GRELE SRL, Asocierea TANCRAD (Leader) – OLDROAD CONSTRUCT, LEMACONS, Asocierea PORR CONSTRUCT (Leader) – ROMTIM INSTAL, Asocierea CON-A OPERATIONS (Leader) – ZUE, Asocierea FREYROM (Leader) – PROCONS GROUP.
Valoarea estimată a lucrărilor este de 101.981.174 lei, din care aproximativ 93 de milioane de lei provin din fonduri europene nerambursabile, prin Programul Regional Vest 2021–2027, Intervenția Regională 4.1 – Mobilitate urbană sustenabilă.