
Cea de-a doua expoziție Muzicontainer își îndreaptă atenția spre mișcarea punk ce se coagula la începutul anilor 90, când spiritul revoluționar se inocula în mentalul colectiv al tinerilor și le definea mijloacele de expresie. Cultura alternativă pe care o puteau accesa și spiritul liber care izbucnea necondiționat au dus la apariția unor trupe de profil cu un puternic mesaj social, dar și de festivaluri ce atrăgeau magnetic mii de participanți în jurul unor credințe comune.
Festivalul Underground a fost unul dintre evenimentele marcante ale vremurilor, iar micro-expoziția pe care o pregătim în jurul lui are scopul de a colecta materiale diverse din organizarea și promovarea acestuia, dar și de a aduce în același loc bucăți muzicale cu valoare istorică pentru curentul punk, ce încă trăiește în mulți melomani ai orașului.
Deschiderea expoziției are loc vineri, 5 iulie, de la ora 18 la Muzicon (în incinta Faber) și va fi urmată de un concert Haos și un dj set Andrei Racolta. Ulterior ea rămâne deschisă până pe 26 iulie cu posibilitate de vizitare în intervalul miercuri – sâmbătă între orele 18-21, cu intrarea liberă.
Trupa Haos a scris o filă de istorie în scena muzicală din România și are parte de un vinil editat la sfârșitul anului 2019, care reprezintă totodată primul material discografic al trupei. Formația de atitudine politico-socială a luat naştere la începutul anilor 90 și a avut numeroase concerte.
„În iarna lui 1993, clubul Htonian a reprezentat locul debutului grupului vocal instrumental Haos! Mare iureș!!! Trebuia să debutăm cu o săptămână înainte, la balul de la Arhitectură, dar eu rămăsesem fără voce după repetițiile din subsolul „răcoros” unde repetam, acasă la Zorro.
Acolo l-am cunoscut pe Dacian (aka DJ Rid – pe vremea aia), pe UFO (n.n. – Florin Unguraș, creatorul festivalului TM Base) și mulți „oameni de bine” ai „mișcării”. Momentul 1997 – prima ediție a UGTM Fest, a fost începutul unei vâlvătăi care a ars cu flacără vie timp de vreo 10 ani, după care, din păcate, treptat, s-a cam stins… Festivalul a însemnat marcarea Timișoarei pe harta underground a țării iar apoi, prin INCA, pe harta lumii. A fost o perioadă de efervescență muzicală în lumea alternativă, punk și post-punk a orașului și nu numai… Oamenii era încă idealiști și sinceri. Păcat că nu există prea multe înregistrări de atunci„, spune Andrei Racolța în cadrul unui material amplu pe care îl puteți citi în întregime aici.