Progres major pe autostrada A1: străpungere finalizată la tunelul 1 de pe...

Progres major pe autostrada A1: străpungere finalizată la tunelul 1 de pe secțiunea Margina – Holdea. Ministrul Transpoturilor cere accelerarea lucrărilor

0
DISTRIBUIȚI

Un nou moment cheie a fost atins pe șantierul autostrăzii A1: CNAIR a anunțat astăzi finalizarea străpungerii celei de-a doua galerii a Tunelului 1, pe secțiunea de autostradă dintre Margina și Holdea.

Străpungerea galeriei de pe sensul de mers Lugoj – Deva (calea 1) a fost realizată cu succes, completând astfel lucrările de foraj la Tunelul 1, după ce galeria de pe sensul Deva – Lugoj (calea 2) fusese străpunsă la sfârșitul lunii iulie. Forajele au fost executate prin metoda austriacă.

Potrivit șefului CNAIR, Cristian Pistol, progresul fizic al constructorilor (Asocierea Spedition UMB – Euro Asfalt) a ajuns la 44% pe întregul șantier, mobilizând în prezent peste 750 de muncitori și 200 de utilaje.

Lucrările continuă la celelalte tuneluri

Pe lângă Tunelul 1, unde continuă lucrările de căptușeală, armare și betonare, eforturile sunt concentrate și pe finalizarea celorlalte două secțiuni importante:

  • Tunelul 2: La galeria dreaptă s-au forat 445 metri din totalul de 1.985 metri, iar la galeria stângă, 447 metri din 1.825 metri.
  • Tunelul Cut&Cover: Aproape de finalizare pe calea stângă (219 metri forați din 228 metri) și 143 metri forați din 302 metri pe calea dreaptă.

Contractul de proiectare și execuție, în valoare de 1,82 miliarde lei (fără TVA), este finanțat prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR).

Finalizarea acestei secțiuni critice de 9,13 km este estimată pentru sfârșitul anului 2026.


La acel moment, România va beneficia de aproximativ 360 km de autostradă continuă de la Boița la Nădlac.

Ministrul Transporturilor cere un ritm și mai accelerat al lucrărilor. „Astăzi s-a realizat și străpungerea galeriei de pe sensul Lugoj – Deva (calea 1), a Tunelului 1. Galeria 2 (sensul Deva – Lugoj) a fost finalizată la sfârșitul lunii iulie. Însă, pentru a respecta termenele limită, Asocierea de constructori români și bosniaci (UMB – Euro Asfalt) trebuie să accelereze ritmul de lucru”, spune Ciprian Șerban, ministrul Transporturilor, pe Facebook.

LĂSAȚI UN MESAJ

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.