Pedelistul Iacob Chișărău, trimis în judecată pentru accidentul în care a ucis...

Pedelistul Iacob Chișărău, trimis în judecată pentru accidentul în care a ucis trei studenţi

8
DISTRIBUIȚI

accident pod sag

Pedelistul Iacob Chișărău a fost trimis, ieri, în judecată de Parchetul de pe lângă Curtea de Apel Timișoara pentru gravul accident de circulație pe care l-a provocat în 6 mai 2011 pe podul de la Şag.  Conform procurorilor ” în timp ce conducea autovehiculul marca VW Touareg, cu numărul de înmatriculare CS-05-MXW, pe DN 59, dinspre Jebel spre Şag, jud.Timis, în dreptul km.16+925 m situat pe raza comunei Pădureni, inculpatul a pierdut controlul volanului, a pătruns pe sensul opus de mers şi a intrat în coliziune frontală cu autovehiculul marca Opel Astra Caravan condus regulamentar de victima, T.M.R., din direcţia opusă.


În urma impactului, a rezultat decesul conducătorului auto şi a doi  pasageri din autoturismul marca Opel Astra Caravan, precum şi vătămarea corporală gravă a celui de-al patrulea pasager în autovehiculul marca Opel Astra Caravan, acesta suferind leziuni vindecabile în 80 de zile de îngrijiri medicale, cu punerea vieţii în pericol. De asemenea, autovehiculul marca Opel Astra Caravan a fost avariat în proportie de 80 %”.

Ancheta a fost întârziată din cauza expertizelor solicitate în dosar, în final teoria lui Chişărău potrivit căreia şi-a pierdut cunoştiinţa în momentul în care a pierdut controlul volanului fiind desfinţată de constatările medico-legale. În timpul monotorizării lui Iacob Chişărău în dosarul de corupţie Moldomin, a reieşit că fostul consilier judeţean a negociat cu judecătorul Cătălin Şerban şi pe tema accidentului de la Şag. În dosarul de corupţie, Chişărău a fost condamnat definitiv la trei ani de închisoare de Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie. Chişărău a fost trimis în judecată în cazul accidentului pentru săvârşirea infracţiunilor de ucidere din culpă în formă agravată şi vătămare corporală gravă din culpă, dosarul urmând să fie soluţionat de Judecătoria Deta.

8 COMENTARII

  1. Cu mega-afacerea „Aeroportul Timisoara” din perioada 10.01.2010-18.06.2012,inculpatul,spionul,dipl.,ing.,director general,textilistul,prelucratorul prin aschiere,deputatul Samartinean Cornel Mircea ,CAND va apare in fata instantei !?!

  2. Curtea de Conturi a confirmat, în urma controlului finalizat recent la Aeroportul Internaţional “Traian Vuia” Timişoara , toate matrapazlâcurile grupării Sămărtinean – Popoviciu dezvăluite de PRESSALERT.ro. În perioada in care aeroportul era condus de pedelistul Cornel Sămărtinean, asociat în afaceri cu deputatul Alin Popoviciu şi cu fiica lui Constantin Ostaficiuc, cele mai bune spaţii comerciale au ajuns la firma verişorului lui Popoviciu la preţuri mult mai mici decât chiriile plătite anterior. Operaţiunea de acaparare a spaţiilor a fost mascată prin două pseudo-licitaţii la care au participat aceleaşi trei firme cu legături între ele , iar una dintre licitaţii nici măcar nu a fost anunţată oficial. Ulterior, s-a falsificat de către conducerea aeroportului, în frunte cu Sămărtinean, contractul de închiriere pentru a se prelungi contractul de închiriere a spaţiilor.

  3. Un raport al Curtii de Conturi a scos la iveala ileaglitati si artificii financiare prin contracte false, abuzuri asupra angajatilor, toate petrecute in perioada 10 ianuarie 2010 – 18 iunie 2012. Adica exact perioada in care PDL a numit la conducerea Aeroprotului International Timisoara un fost manager de firma de ciorapi, Cornel Samartinean. Curtea de Conturi nu a reusit sa adune inca toate prejudiciile financiare cauzate de managementul defectuos al lui Samartinean si al apropiatilor, insa prejudiciul este estimat la peste 2,3 milioane de euro. In aceasta poveste cu iz penal apare si numele deputatului PDL de Timis, Alin Popoviciu, „abonat’ la diverse contracte prin care Regionala CFR sau aeroportul au fost pagubite.

  4. Aeroportul Internațional ”Traian Vuia” din Timișoara a suferit pierderi financiare pe termen lung, în cei 2 ani și jumătate, cât a fost condus de către pedelistul Cornel Sămărtinean. Controalele Curții de Conturi și ale altor instituții au scos la iveală un adevărat jaf dar și fapte de natură penală. Astfel s-a descoperit că fosta conducere a lăsat aeroportul fără asigurarea obligatorie de răspundere aeroportuară. Cu alte cuvinte, în cazul unui accident sau incident aviatic, incendiu sau calamitate, aeroportul este bun de plată. în cazul nefericit în care o aeronavă sau alte echipamente pățesc ceva , paguba poate ajunge la sume de ordinul milioanelor de euro.

  5. Directorul Cornel Sămărtinean, nu a gestionat în condiţii de calitate activitatea economico-financiară

    În concluzie, conducerea Aeroportului, în frunte cu directorul Cornel Sămărtinean, nu a gestionat în condiţii de calitate activitatea economico-financiară. La evaluarea sistemului de control intern/managerial s-au constatat următoarele: nu a fost elaborată o procedură privind managementul riscurilor; nu au fost elaborate/actualizate şi aprobate programele de dezvoltare a sistemelor de control intern/managerial care trebuie să cuprindă obiectivele, acţiunile, responsabilităţile, termenele precum şi alte componente ale măsurilor respective. Neevidenţierea în mod distinct în program a acţiunilor de perfecţionare profesională atât pentru persoanele cu funcţii de conducere, cât şi pentru cele de execuţie; nerespectarea prevederilor legale referitoare la supervizarea misiunilor de audit public intern, nu s-a elaborat un program de asigurare şi îmbunătăţire a calităţii sub toate aspectele activităţii de audit public intern, astfel încât să asigure ca normele, instrucţiunile şi codul etic să fie respectate de auditorii interni; nerespectarea prevederilor Legii nr. 672/2002 referitoare la modul de desfăşurare a misiunilor de audit (nu s-au întocmit: un proiect de raport de audit, o minută a reuniunii de conciliere); au fost elaborate normele metodologice proprii privind activitatea de audit public intern în cadrul entităţii, dar nu au fost avizate de Ministerul Transporturilor și Infrastructurii.

  6. Curtea de Conturi cere stabilirea persoanelor răspunzătoare pentru efectuarea unor cheltuieli fără documente justificative

    Curtea de Conturi recomandă organizarea şi conducerea evidenţei operative şi contabile în conformitate cu prevederile legale în vigoare; stabilirea, facturarea şi încasarea veniturilor din diferenţele de chirii provenite din subevaluarea suprafeţelor închiriate şi/sau tarifelor; luarea măsurilor de actualizare a programului de dezvoltare a sistemului de control intern/managerial; stabilirea întinderii prejudiciului şi dispunerea măsurilor de recuperare a acestuia; stabilirea persoanelor răspunzătoare pentru efectuarea unor cheltuieli fără documente justificative care să ateste că acestea au fost efectuate în interesul societăţii, stabilirea întinderii prejudiciului şi dispunerea măsurilor pentru recuperarea acestuia. Pentru valorificarea constatărilor înscrise în Raportul de control, Curtea de Conturi a emis o decizie prin care au fost dispuse 19 măsuri pe care Societatea Națională „Aeroportul Traian Vuia” Timișoara trebuie să le ducă la îndeplinire în vederea înlăturării abaterilor constatate, pentru stabilirea întinderii prejudiciului şi dispunerea măsurilor pentru recuperarea acestuia, precum şi pentru intrarea în legalitate.

  7. Conform Raportul public pe anul 2011, inspectorii Curții de Conturi au găsit o serie lungă de nereguli la Societatea Națională „Aeroportul Traian Vuia” Timișoara. Ca urmare a controlului s-a constata nestabilirea, neevidenţierea, neurmărirea şi neîncasarea veniturilor proprii de 3.585 mii lei.

  8. mda, idolu e cel mai curat director din tara asta… chiar si inscaunarea lui e superba. mitrea a venit la timisoara si a constatat ca iarba nu e tunsa si l-a demis pe fostul director si l-a pus director pe idolou.
    ps: nu am nimic cu samartinean dar daca a fost hot nu trebuie schimbat cu alt hot.

LĂSAȚI UN MESAJ

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.