Specialista în comunicare, Eliza Rogalski, la PRESSALERT LIVE: „Noi suntem albinele producătoare...

Specialista în comunicare, Eliza Rogalski, la PRESSALERT LIVE: „Noi suntem albinele producătoare care susțin un sistem falit”. Ce părere are despre femeile din politică VIDEO

0
DISTRIBUIȚI

eliza rogalski

Fondator al Rogalski Damaschin Relații Publice și creator al mai multor campanii de PR premiate la cele mai importante competiții de comunicare din lume – Effie, Cannes, Eurobest, SABRE, IPRA și European Excellence Awards, Eliza Rogalski a fost prezentă în această seară la emisiunea PRESSALERT LIVE, difuzată din studioul HDV. În cadrul emisunii s-a discutat despre business-ul din România, despre generații, politicieni, dar și despre ce soluții exista pentru ca sistemul românesc să funcționeze bine, atât din punct de vedere politic cât și economic.

Eliza Rogalski este de părere că România nu este o țară condusă de „goana după imagine”, asta pentru că, spune ea, există două extreme. „La polul opus avem o serie de antreprenori care fug de imagine. Între acești doi poli ne situăm într-o industrie tânără. Ne lovim și de mituri. Primul mit e acela că dacă ne cumpărăm o geantă sau o mașină o să apărem în ziar și asta ar însemna imagine. Asta nu înseamnă imagine, ci celebritate ieftină”.

Dacă unii oameni fug de imagine, iar alții după imagine, politicienii „sunt în centrul atenției și vor rămâne acolo pentru că face parte din fișa postului”. „Această goană nu o vedem doar la celebrități, ci și la politicieni. Ei sunt în centrul atenției și vor rămâne acolo pentru că face parte din fișa postului. Ce vedem e faptul că nu reușesc să combine aceste oportunități de imagine cu nevoia de a răspunde la oportunitățile publice.


Ei vorbesc niște fleacuri și ne întrebăm oare cât mai trebuie să treacă ca să existe un proiect de țară, un <<romanian dream>>”, a spus Eliza Rogalski.

Întrebată de moderatorul emisiunii dacă există un brand în politică, Rogalski a explicat că brandul înseamnă trei lucruri importante care nu se regăsesc în politica românească, iar din această cauză nu poate fi vorba de un brand. „Primul lucru este produsul, iar produsul din politică lipsește. Al doilea este un soi de comunicare de așa natură încât să creeze magia produsului, iar al treilea e consumatorul”.

Consumatorii de politică fac parte din trei generații pe care Eliza Rogalski le-a enumerat în cadrul emisiunii. „Prima generație sunt părinții și bunicii noștri, a doua este generația noastră, prin capul căreia au trecut trei revoluții, Revoluția de la Timișoara, tranziția și revoluția Internetului. Astăzi, noi suntem albinele producătoare care susțin un sistem falit”.

Rogalski a mai spus că în România există o sărăcie omniprezentă, însă există modele și resurse, iar unii dintre cei care și-au luat țara înapoi sunt antreprenorii. „O resursă ar fi cea naturală, dar parcă ne-ar prinde bine, apoi este resursa din capele noastre, iar aici stăm bine. Există niște antreprenori care și-au luat țara înapoi pentru că au rămas aici când puteau să plece. Școlile mai pot produce specialiști. Este costul cel mai mic ca să extragi aur din capul unui om, apoi facem și drumuri și restul”.

Legat de prezența scăzută a femeilor din politică, Eliza Rogalski a spus că aceste domenii nu depind de gen, ci de produsul finit care trebuie să fie bun și bine comunicat. „Doar Regina Maria ar fi fost un mentor în politică, pentru că, în rest, toate femeile care s-au apropiat de politică au fost doar femei, nu politiciene”. Ca o concluzie, invitata din această seară a emisiunii PRESSALERT LIVE a spus, vizavi de lumea politicienilor, că există „o Românie a lor și una a noastră”. „România noastră crește numeric, iar România lor se usucă și cade”, a concluzionat Rogalski.

LĂSAȚI UN MESAJ

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.