Povestea omului care face cluburile să trăiască: „nu există școală pentru așa...

Povestea omului care face cluburile să trăiască: „nu există școală pentru așa ceva“. Cum poate ajunge Timișoara pol al distracției

23
DISTRIBUIȚI
paulsoll
Paul Soll are ceva de spus în domeniul entertainmentului

Veriga lipsă între performeri şi public o reprezintă acea categorie de oameni care se definesc sub diverse forme: fie promoteri, fie booking-agents, fie specialişti în marketing şi entertainment. Ei sunt acei oameni care „gândesc“ evenimentele, care adeseori impun trenduri, care se îngrijesc ca spectacolele să fie într-adevăr „show“-uri. Având de-a face, pe deoparte, cu patronii locaţiilor, dar totodată simțind pulsul publicului, ei sunt oamenii care „produc“ evenimente de orice fel, din care toată lumea are de câştigat. Paul Soll este un nume binecunoscut în această branşă, în care a „intrat“ cu numele său real, Paul Niţă, dar a simţit nevoia unei schimbări.

„Datorită evenimentelor pe care le-am organizat multă lume mă ştia sub diverse nume. Plus că toţi colaboratorii mei externi nu ştiau să pronunţe Niţă, aşa că am apelat la un specialist în domeniu şi mi-am ales numele de Paul Soll“, ne-a declarat acesta. La început, a lucrat în vânzări pentru o cunoscută marcă de băuturi energizante, după care a ajuns să fie imaginea brandului respectiv şi a participat la diverse trainguri în Austria. „Mă definesc ca entertainer, un om specialist în marketing şi entertainment. Nu există şcoală pentru aşa ceva. Mi-a plăcut această provocare, m-am dezvoltat pe teren şi mediul m-a dus pe această cărare. Am început prin a cunoaşte promoteri mari, pe cei de la Crystal sau cei de la La Mania, am ajutat un club pe partea de booking din Bucureşti, am învăţat cum se face pe parcurs şi am început să aduc evenimente în România“, spune Paul Soll, care a adus în ţară evenimente cu nume importante cum ar fi Xzibit, Missy Eliott sau Parov Stelar, şi care se mândreşte şi cu faptul că a produs chiar şi o piesă de teatru la Bucureşti. Odată cu venirea crizei, piaţa de evenimente din ţara noastră a avut o cădere financiară, căci principalii „jucători“ ai acestei felii, distribuitorii de ţigări şi băuturi, au redus drastic bugetele. „S-a redus piaţa, am avut o cădere personală în viaţă, iar lucrurile astea m-au scos de pe calea asta. Am luat-o din nou de la zero şi am decis că trebuie să plec în altă direcţie. Mi s-a oferit Timişoara, ca management de club de entertainment şi m-am stabilit aici din ianuarie 2011“, spune Paul, care e din București.

Publicul timişorean vrea să fie răsfăţat

În ceea ce priveşte publicul timişorean, specialistul în marketing şi entertainment crede că acesta e dificil şi aplaudă de la distanţă iniţiativele, dar nu participă la ele, fiind mai pasiv faţă de cel din Bucureşti, de exemplu. „Publicul din Timişoara este mai pretenţios. E dificil într-o anumită măsură, vrea să fie răsfăţat, aplaudă de la distanţă inițiativele, dar asta nu înseamnă că şi participă la ele. E un public mai pasiv faţă de Bucureşti, unde poţi experimenta lucruri noi şi unde lumea e mult mai curioasă. Eu am venit aici cu mentalitate de Bucureşti, pe care mi-am mai temperat-o, dar continui să îndrăznesc să fac lucruri noi“, spune el. Deşi recunoaşte că a avut parte de mici „obstacole“ („am fost văzut de mulţi ca un mitic arogant, cu mult tupeu în abordare“), încet – încet a reuşit să implementeze noi modalităţi de gândire a entertainment-ului. „Timişoara are promoteri buni, ca UFO (n.n. – Florin Unguraş) sau Tinu Vidaicu. Evident, mai sunt şi ceilalţi promoteri, ca Horaţiu Dejan care a implementat conceptul de Oldies But Goldies la Club 30. Sau Radu Hambaraş, care a venit cu noutăţi ca Parov Stelar sau Lisa Shaw. Eram încântat şi surprins de oamenii ăştia. A mai fost şi festivalul TM Base, lucruri frumoase“, spune el.

US rap singer Missy Elliot performs on s
Missy Eliott este unul dintre artiștii pe care Paul Soll i-a adus în România

Specialiștii la care nu apelează autoritățile locale

Atunci când vine vorba de relaţia dintre autorităţi şi organizatorii de evenimente, el crede că politicienii timişoreni nu fac destule lucruri pentru ca Timişoara să fie într-adevăr un pol în entertainment.


„Pentru politicieni, asta e o povară. Se întâmplă aceleaşi lucruri. Scoatem Filarmonica în oraş, da, e o chestie faină, dar nu de ajuns. Facem Revelionul sau Zilele Timişoarei, nu e o chestie de atracţie, se-întâmplă ş-atâta tot“, spune el. Pentru ca oraşul nostru să intre cu adevărat într-un circuit artistic deosebit, ar fi nevoie ca autorităţile să apeleze la specialişti. „E necesar ca Primăria să aibă un specialist angajat. Eu aş strânge toţi oamenii care au făcut ceva în ultimii 20 de ani în oraşul ăsta în materie de evenimente, aş face un consiliu. Aş strânge laolaltă promoteri, artişti şi chiar şi cei care se ocupă de partea tehnică a evenimentelor, n-aş merge pe parti-pris – uri.  Autorităţile nu au un plan,  o viziune şi nu înţeleg că aşa ceva ar putea dezvolta turismul şi toată lumea ar avea de câştigat. Cei din Novi Sad au creat un pol în jurul festivalului EXIT şi Timişoara ar putea deveni un pol de artă, cultură şi entertainment“, spune el.

Vizavi de proverbiala zgârcenie a bănăţenilor, Paul Soll crede că mulţi dintre cei care au bani de cheltuit preferă să o facă în alte locuri, nu acasă. „Cheltuie mai mult în exterior decât în interior. Sunt răsfăţaţi cu evenimente, locaţii care mai de care mai frumoase şi pompoase, dar nu participă. Am văzut că  în alte oraşe se expun şi cheltuie. Trebuie să îţi dai silinţa să scoţi banii din buzunarul lor.  Asta e o provocare pentru mine“, spune specialistul care peste cinci ani se vede în entertainment cu producţii proprii. Deocamdată, se ocupă de evenimentele din Jazzissimo Lounge şi de curând şi-a deschis şi un bar în Piaţa Unirii, un vis mai vechi al lui. „Piaţa Unirii e inima entertainmentului, e foarte frumoasă. Am norocul să locuiesc exact acolo, e un labirint al distracţiei, cu străduţe în care fiecare loc are ceva fain. Şi totuşi, după cum am observat eu în ultimii doi ani, inima entertainment-ului din Timişoara este celebrul Mall, care pentru mulţi e singura opţiune, fie că merg la cafea sau la librărie“, spune Paul Soll.

parov-stelar
Formația Parov Stelar a cântat în țara și cu contribuția lui Soll

Cum se raportează patronii de cluburi la concurență

Fiindcă multă lume se plânge că oraşul nostru a devenit prea plin de cluburi, baruri şi lounge-uri, am fost curioşi să aflăm părerea unui specialist în domeniu în această privinţă. „E greu de satisfăcut publicul timişorean. Când sunt puţine locaţii, nu sunt deajuns, când sunt destule apare o dilemă. În momentul de faţă sunt destule cluburi şi locaţii. Cred că e de ajuns, pe nişa asta, chiar dacă ar mai exista loc pentru ceva inedit. Din păcate, practic nu există entertainment de calitate, sunt locaţii unde se întâmplă aceleaşi lucruri săptămână de săptămână.  Oamenii au nevoie de poveşti pe care să le îmbrăţişeze şi ăsta e rolul specialistului.  Când zic că nu e destul entartainment mă refer nu numai la cluburi, ci şi la capitolul teatru şi entertainment“, spune el. Un alt lucru binecunoscut acelora care frecventează cluburile timişorene este legendarul război între diverse locaţii, situaţie care adeseori generează situaţii cel puţin bizare. „Conflictul ăsta, râca asta, războaiele astea, sunt aiurea. Aici nu e o competiţie. Reprezentând multe branduri, am avut competitori adevăraţi pe care i-am privit ca pe o provocare. Unii patroni de cluburi din Timişoara se raportează la concurenţă într-un mod nepotrivit. E ca-n politică: ălălalt e de vină, nu mă gândesc cum să fac eu mai bine. Se ştie, între două cluburi celebre în Timişoara există o competiţie foarte acerbă. Dacă ieşi în afara «cutiei», e distracţie maximă. Publicul are de câştigat din această rivalitate. Competiţia e oportună şi necesară, războiul nu e deloc OK“, a mai adăugat Paul Soll.

23 COMENTARII

  1. Am vazut ce a facut din Eve Fashion Lounge, merge si acum … NOOOOOT! Da-mi mie buget si iti aduc orice artist mare, gen Missy Elliot. Ceva original, ceva nemaintalnit a facut? Iti zic eu Zoli … NIMIC! Apar toate nulitatile pe siteul asta, ori te platesc bine sa scrii despre ele ori nu mai ai ce scrie si bagi toti cioflingarii in seama. Pacat, ai ajuns ziarist de duzina, ia-o ca pe un sfat de la alt ziarist. Ai fost mare, ajungi mic de tot daca vei continua in halul asta, Zoli draga…

  2. Nu știu dacă individul a făcut ceva original sau a implementat ceva de dincolo, ideea că e unul care mai face ceva în orașul ăsta, din câte am observat. Omul gândește bine, doar că degeaba. În sensul în care mereu va fi cineva care să „spargă gașca” și niciodată Timișoara nu va avea cu adevărat un specialist care să facă ceva constructiv pe partea de entertainment pentru că specialiștii adevărați nu sunt interesați să facă parte din vreun partid … dacă ar fi membri de partid nu ar mai avea timp să studieze, să implementeze lucruri noi într-un domeniu în care trebuie să mereu cu ceva nou. În altă ordine de idei, apreciez foarte mult ceea ce face la Jazzisimo, însă nu trebuie omis un lucru: Timișoara nu mai este orașul de acum 10-15 ani în care oricine arunca un ban pe orice. Nu mai sunt bani și nu prea mai sunt bănățenii ăia adevărați care preferă să dea un ban pentru cultură, entertainment sau care prima dată își lasă jumătate de salariu în club și abia apoi strâng bani pentru casă, mașină, etc. Pentru aceștia trebuie creat ceva de „mijloc”, de non-fițe, cu patroni și manageri capabili (cum din ce în ce mai puțini sunt în orașul ăsta) și ceva durabil. Un Club 30 pentru clasa medie și chiar pentru cei cu mai puțină dare de mână, dar care vin într-adevăr să se distreze și nu vin doar după ce fac foamea o lună și când iau salariul să se dea mari cu sticla de whisky și șampania contrafăcută pe care o consumă într-un local de fițe în care a doua săptămână, când nu mai are bani, nu-l mai bagă nimeni în seamă în locația respectivă. Baftă în ceea ce faci și ești unul din puținii oameni care (vorba ceea: până la proba contrarie) merită respectul meu măcar pentru curajul de a spune ceea ce gândești! O să începi să ai foarte mulți hateri pentru că încerci să faci ceva, dar cred că deja ești călit 🙂

  3. @Pissi Melliot: fii autentic. exprima-te. obtine bugete. indrazneste si mai important nu te anula sub un nume ca Pissi Melliot. Sunt sigur ca poti multe si astept cu interes realizarile tale.

  4. @Dorian: E o provocare sa facem ceva original in domeniul in care activam.
    Avem nevoie de inspiratie care poate venii din interior sau din exterior. Si Steve Jobs s-a inspirat.
    Concluzia mea: sa reusim sa inovam in domeniul nostru indiferent de unde vine inspiratia
    iar la capitolul entertainment „cei de dincolo” sunt maestrii. Ne inspiram. Inovam. Implementam aici
    in stilul nostru.
    In chestiunea cu politica…partidul si specialistul in entertaiment necesar consider ca este necesar
    insa nu neaparat se va ajunge sa existe acum sau in viitorul apropiat. Este recomandarea mea si o sustin.
    Tinerii cheltuie cel mai mult pe 2 aspecte: distractie si haine. sunt pe primele doua locuri in top.
    Ma bucur de respectul tau si sper sa ne mai intalnim aici, online sau la evenimente.
    p.s.
    Never give up!

  5. Multumesc tuturor celor care au citit articolul si in special celor care au lasa un comentariu. Apreciez intotdeauna negativul si pozitivul din comentariile voastre si le consider un factor motivant sa continui in ceea ce fac. Ramaneti pe pressalert si cu Zoli Varga.

  6. Un nou articol pupincurist la adresa unui oarecare! Domnilor, acest articol trebuia sa existe si sa laude realizarile unor timisoareni care au reusit intradevar sa creeze, sa defineasca si sa aiba continuitate in domeniul entertaining-ului! Referitor la acest personaj, nu imi dau seama cum a ajuns el subiect de presa, un om care scrie totul cu doi „i”(vezi supravietuii, venii), un om care cunoaste banatenii dupa 2 ani de Timisoara! Hai sictir… cum zicea cineva mai demult

  7. @Superstar: uni(i) timisoreni sunt mentionati in articol. altii nu insa cu siguranta merita mentionati.
    Sa lasam pe fiecare sa scrie cum stie…cu un i sau doi; cu cratima sau fara. Pentru minte e mai putin important asta si mult mai important este ca ti-am atras atentia atat eu cat si articolul oferindu-ti sansa sa te exprimi si sa te afirmi printr-un comentariu de „Superstar”!

  8. Nu ma afirm deloc, subliniam doar declinul presei si al recunoasterii aduse oamenilor in aceasta urbe! Nu aveam nevoie de o prezenta ca si a ta domnule „specialist” ca sa postez un comentariu, la fel cum timisoarenii nu au nevoie de specialisti care sa ii invete sa se distreze! Iti dai prea multa importanta, nejustificat, iar aroganta cu care comunici te indeparteaza de acel „specialist” despre care se vorbeste aici! In ceea ce priveste greselile de ortografie, la un „specialist”, le consider nepermise, mai ales cand e devident ca se datoreaza necunoasterii limbii romane, nefiind situatii accidentale sau izolate.

    PS: Nu inteleg aceasta frustrare provocata de userii care posteaza cu pseudonime, si tu la randul tau nefolonsindu-ti numele real. Si ca tot ne permitem sa sfatuim in stanga si in dreapta, mai bine incearca sa inveti despre cultura si istoria Banatului, inainte de vorbi despre oamenii de aici!

  9. Omul nu este un oarecare. Iar ceea ce face la Jazzissimo e chiar ceva nou si bun pt orasul asta. Ca intotdeauna, in Banat trebuie sa vina altii care sa ne invata sa facem treaba sau fac ei treaba pentru noi. Vezi istoria nu prea indepartata. E un adevar dur pentru banateni sa accepte dar asta e. Ca sa fie clar, sun banatean get-beget dar mi-e sila de sa ma mandresc fara motiv pentru nimic.
    http://www.comunicatemedia.ro/detalii_eveniment.php?id=4149

  10. @Superstar: Cu siguranta nu pagina respectiva a fost sursa de inspiratie pentru Barrio. In curand voi detalia intr-un articol povestea Barrio si poate te linistesti intr-un final.

  11. So late , so late…

    Este mai mult decat evident ca vinzi gogosi facute de altii, arata-ne putin respect si renunta la a mai incerca sa ne convingi.

  12. Din una in alta am ajuns la articolul asta si vad reactii nejustificate in comentarii. Pana la urma un om face exact ce crede/stie/vrea si nu vad de ce trebuie pus la zid. Daca e un impostor e vina celorlalti ca ii sustin importura prin faptul ca il angajeaza. Si daca ar fi chiar asa de nepriceput nu cred ca ar mai fi angajat. Sau?
    Pana la urma e o nisa pe care merge. Mie mai dubioase mi se par alte exemple, gen vidaicu, care din promoter (a se citi facator de afise si postac pe facebook) a devenit – cel putin din declaratiile lui – „partener” la epic. Acum nu stiu in ce fel si cu ce resurse a putut el deveni partener la un club. Ca oricate afise sau conturi de facebook ai face tot nu poti egala banii lui Nelu Popa ca sa te numesti partener cu el.

LĂSAȚI UN MESAJ

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.