Cum pot clienții să țină piept clauzelor abuzive din contractele de credit...

Cum pot clienții să țină piept clauzelor abuzive din contractele de credit cu băncile

0
DISTRIBUIȚI

bani-banca

Românii vor avea posibilitatea, de la 1 iulie, să solicite în instanţă anularea din contractele unei bănci clauzele pe care le consideră abuzive. În ultimii ani, numărul proceselor intentate de clienţi băncilor au crescut considerabil. Motivul îl constituie contractele de credit pentru consumatori, printre clauzele considerate abuzive se numără costurile suplimentare, dobânda încasată sub formă de comisioane sau modificarea condiţiilor contractuale.

În perioada 9 – 10 mai, Facultatea de Drept din cadrul Universităţii de Vest din Timişoara, organizează conferinţa de drept bancar „Clauzele abuzive în contractele de credit pentru consumatori”, la care participă profesori de drept, specialişti în drept bancar, societăţi de avocatură şi instituţii bancare.


Lucian Bercea, decanul Facultăţii de Drept, este de părere că relaţia dintre bancă şi consumatori s-a dezechilibrat în ultimii ani din mai multe motive, unul dintre acestea fiind şi contextul crizei economice. Bercea apreciază că, în momentul de faţă, „consumatorii ar trebui să ştie că se pune problema unor modificări legislative importante care ar fi de natură să clarifice intervenţia judecătorului în contractele de credit pentru consum, care poate elimina clauzele abuzive din contract. Cea mai importantă modificare legislativă, care a fost amânată la aplicare până la data de 1 iulie 2013, este cea a introducerii unei acţiuni colective pe care să o poată promova atât reprezentanţii Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor, cât şi asociaţiile reprezentative ale consumatorilor şi prin care băncile să fie obligate să elimine din modele contractuale pe care le practică clauzele abuzive”.

Prezent la deschiderea evenimentului de la Timişoara, Ianfred Silberstein, şeful Direcţiei Juridice din cadrul BNR şi preşedintele Asociaţiei Consilierilor Juridici din Sistemul Financiar – Bancar, a afirmat că atât clienţii, cât şi băncile sunt vinovate pentru că s-a ajuns la aceste neînţelegeri. „Eliminarea clauzelor abuzive din contractele de credit pentru consumatori este o temă de strictă actualitate. Cred că există o vină de ambele părţi, clienţii ar fi trebuit să se arate interesaţi de aceste clauze din momentul în care au semnat contractul, şi nu după”, a adăugat Ianfred Silberstein.

 

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.