Boc: “Cer Guvernului finanţarea unui tronson al Autostrăzii Transilvania la rectificarea bugetară”

Boc: “Cer Guvernului finanţarea unui tronson al Autostrăzii Transilvania la rectificarea bugetară”

0
DISTRIBUIȚI

autostrada

Fostul premier Emil Boc a solicitat Guvernului introducerea la finanţare, la rectificarea bugetară, a tronsonului Gilău – Mihăieşti, judeţul Cluj, din Autostrada Transilvania, unde a fost adjudecată licitaţia de construire, dar contractul a fost reziliat. Emil Boc a declarat astăzi, într-o conferinţă de presă, că înainte de a începe alte tronsoane de autostradă Guvernul ar trebuie să le finalizeze pe cele începute, informează Mediafax.

„Solicit Guvernului ca la rectificarea bugetară să reintroducă la finanţare tronsonul Gilău – Mihăieşti din Autostrada Transilvania, pentru că a existat licitaţie făcută şi s-a reziliat contractul. Nu se poate spune că nu a fost bugetat acest segment de autostradă. Era un tronson cu toate exproprierile făcute, proiectarea era realizată, licitaţia adjudecată, constructorul nominalizat, bani în buget prevăzuţi. De ce s-a oprit o asemenea lucrare? Ca s-o legi de alt tronson, care nu are nici proiectare, nici exproprieri, şi nimic făcut? Înainte de a începe alte tronsoane de autostradă, de a face alte proiecte, să le finalizeze pe cele începute şi care sunt la îndemână pentru a fi finalizate”, a spus Boc.


Acesta a subliniat că tronsonul dintre Gilău – Mihăieşti este foarte important pentru locuitorii judeţelor Cluj şi Sălaj.

Tronsonul Gilău – Mihăieşti din Autostrada Transilvania are o lungime de 8,7 kilometri, Guvernul începând în 2011 demersurile pentru realizarea acestuia. În octombrie 2012, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR) a anunţat că asocierea dintre firmele Spedition UMB – Tehnostrade a câştigat licitaţia pentru construirea acestui tronson, valoarea ofertei câştigătoare fiind de circa 57 milioane de euro. Contractul de execuţie a lucrărilor a fost anulat la începutul anului 2013. Proiectul autostrăzii Braşov – Borş, denumit Autostrada Transilvania, a fost aprobat în 2003 şi început în 2004, în baza unui contract de 2,2 miliarde de euro încheiat cu Bechtel, care trebuia executat până cel târziu în 2012. Contractul cu Bechtel pentrul construirea Autostrăzii Transilvania a fost însă reziliat la finele lunii mai, statul român urmând să plătească companiei americane 37,2 milioane de euro şi datorii de 50 milioane de euro.

Pe fondul disputelor politice iniţiate de partidele care s-au succedat la guvernare şi fără bani alocaţi de la buget, proiectul de 415 kilometri a fost derulat într-un ritm lent, iar până în prezent au fost executaţi doar 52 de kilometri.

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.