Dezvăluirile PRESSALERT.ro, confirmate de primarul Nicolae Robu. Când vor circula timişorenii cu...

Dezvăluirile PRESSALERT.ro, confirmate de primarul Nicolae Robu. Când vor circula timişorenii cu primul tramvai reabilitat

2
DISTRIBUIȚI

tramvai-640x480Primul tramvai reabilitat ar putea circula prin Timişoara chiar la finele acestui an, a dat, astăzi, asigurări edilul şef Nicolae Robu. Acesta a anunţat că s-a încheiat cu succes licitația pentru reabilitarea tramvaielor. Ofertantul câștigător este asocierea a două firme, Electroputere VFU Pașcani, în asociere cu Astra Vagoane Călători Arad. „Eu mă bucur că, iată, sunt două firme puternice și știm bine că Astra Vagoane Arad este o firmă agreată de concernul Siemens și produce tramvaie după proiectele Siemens, le asamblează la ora actuală și cu câteva repere asimilate la Arad. Deci vom avea tramvaie care vor arăta ca cele mai frumoase tramvaie noi. Vor vedea timișorenii ce înseamnă reabilitare, pentru că multă lume și-a închipuit că le vopsim, le mai chituim puțin pe la geamuri și le reabilităm. Nu! Reabilitarea înseamnă cu totul și cu totul altceva, înseamnă păstrarea doar a structurii de metal greu și în rest totul este tramvai nou”.

Preţul aferent reabilitării unui tramvai este de 480 de mii de euro, iar municipalitatea ar vrea să renoveze circa 30 de vehicule aparţinând RATT.


„Contractul este unul cadru, pe patru ani, și noi putem să reabilitam de la minim unul până la maxim 30 de tramvaie în cadrul acestui contract. Dacă vom fi mulțumiți și timișorenii vor fi mulțumiți de primul tramvai pe care îl vom reabilita, atunci vom da comandă pentru mai multe. Dar ne costă 480.000 de euro. Un tramvai cu toate acest funcționalități nu-l poți cumpără fără vreo două milioane de euro în orice caz. Deci nu se poate compară prețul. În câteva luni se va reabilita primul, în anul 2014”, a completat Robu.

Imediat după anunţul că tramvaiele vor fi reabilitate, PRESALERT.ro anunţa că prevederile din caietul de sarcini al Primăriei Timişoara vin ca o mănuşă companiei Electroputere VFU Paşcani , fosta Remaru, controlată de omul de afaceri Gruia Stoica, patronul GFR, care are un singur tramvai reabilitat, fix pe un şasiu german GT 4, care, anul acesta, a fost dat cu titlu gratuit Primăriei Iaşi pentru teste.

 

2 COMENTARII

  1. din pacate in acesti 480,000 de euro conform contractului se modernizeaza doar vagonul motor, nu si remorca.

    o remorca veche ar fi absurd sa fie atasate de vagonul modernizat pentru ca nu ar avea aer conditinoat, sistem de supraveghere video etc.

    daca comparam capacitatea de transport a unui tramvai nou cu a celui modernizat, afacerea nu mai este chiar asa de buna.

    PS: un tramvai nou are podeaua joasa, accesul se face usor si rapid si astfel scade durata de timp cit tramvaiul stationeaza in statie. ca urmare creste viteza medie fara sa creasca viteza tramvaiului si in plus scade numarul de tramvaie necesar.

Răspunde-i lui ionel Renunțați la răspuns

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.