Aeroportul din Timișoara a primit, în premieră națională, autorizare de exploatare pentru...

Aeroportul din Timișoara a primit, în premieră națională, autorizare de exploatare pentru următorii trei ani. Ce explicație are Dan Idolu

3
DISTRIBUIȚI

aeroportul timisoara mic p

Aeroportul Internaţional „Traian Vuia” din Timişoara a fost autorizat pentru exploatare de către Autoritatea Aeronautică Civilă din România (AACR), până la finele lunii iunie 2017, ceea ce reprezintă o premieră pentru țara noastră unde, niciun aeroport civil nu a primit autorizație de funcționare mai lungă de un an de zile.

”Este pentru prima dată în România când inspectorii AACR certifică pe o perioadă atât de lungă, suprafeţele de mişcare şi echipamentele de balizaj în serviciu ale unui aeroport. Autorizarea s-a făcut în urma unei evaluări stricte a condiţiilor de siguranţă şi în urma celor constatate, experţii au decis acordarea certificatului pe o perioadă de trei ani, perioada maximă pentru care acest certificat poate fi acordat. Până în prezent, autorizarea aeroporturilor din România se acorda pe un an calendaristic.


Inspectorii AACR au constatat îndeplinirea tuturor condiţiilor de siguranţă aeronautică, conform standardelor internaţionale. Astfel, nu există restricţii de operare pentru aeronavele companiilor aeriene care operează curse regulate pe Aeroportul Timişoara şi este deschis operării neregulate a oricărui tip de aeronavă”, a declarat Dan Idolu, directorul celei mai mari aerogări din vestul țării.

Certificatul de autorizare atestă faptul că aeroportul îndeplineşte toate cerinţele de siguranţă prevăzute de legislaţia naţională şi internaţională în vigoare.

Autorizarea vine după ce în august 2013 au fost finalizate lucrările de asfaltarea pistei, în valoare de 11,78 milioane lei (plus cheltuieli bancare). Pentru realizarea acestei lucrări s-a reuşit performanţa de a suspenda operaţiunile aeriene pentru numai 7 zile calendaristice. Pista de decolare-aterizare are 3.500 de metri lungime şi 45 de metri lăţime, dimensiuni care fac posibilă operarea aeronavelor de orice dimensiune. Aeroportul timişorean este singurul din România care a adoptat o procedură de monitorizare a suprafeţelor de mişcare (pista, căile de rulare şi platformă) şi de staţionare a aeronavelor, astfel încât în nici un moment nu se pune problema afectării acestor suprafeţe. Mai mult decât atât, există un program de întreţinere permanentă a suprafeţelor de mişcare.

 

3 COMENTARII

  1. Minciuna prin omisiune din partea directorului Idolu. Ce nu spune e ca s-a schimbat legislația in domeniu. Daca pana acum avizul se dădea maxim pe un an, acum se da pe maxim trei ani. Asa ca….un mare fas!!!! Nimic neobisnuit.

  2. Nu s-a schimbat legislatia. Autorizarile se fac tot in baza Reglementarii Aeronautice Civile Romane privind autorizarea aerodromurilor civile din 2010, unde este prevazuta durata autorizarii de 3 ani in cazul in care aerodromul indeplineste cerintele.
    Daca se schimba legislatia atunci si alte aeroporturi beneficiau de noile prevederi, lucru care nu s-a intamplat (vezi Clujul).
    Aici e vorba doar despre cat poate fiecare.

Dă-i un răspuns lui Angajat AIT Renunțați la răspuns

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.