Ultima locomotivă cu abur funcțională din Banat, care a circulat ruta Oravița-Anina,...

Ultima locomotivă cu abur funcțională din Banat, care a circulat ruta Oravița-Anina, este posibil să fie pusă din nou pe șine FOTO

1
DISTRIBUIȚI
<


div class="press-in-article" style="margin-left: auto; margin-right: auto; text-align: center; margin-top: 5px; margin-bottom: 5px; " id="press-2024896001">

locomotiva cu abur“Neagra”, ultima locomotivă cu abur funcțională din Banat, s-a întors în Depoul Oravița, ieri, după ce a fost trimisă, dintr-un ordin al Ministerului Transporturilor la București, unde a fost vedeta unei expoziții organizate pentru a fi marcați cei 75 de ani de existență a muzeului CFR din București. Potrivit site-ul expressdebanat.ro, locomotiva cu abur a avut de parcurs un traseu de 12 ore.

Printre cei care au așteptat-o la Oravița s-a numărat și primarul Dumitru Ursu, care a precizat că are în plan două variante: fie va amenaja un loc special în care “Neagra” să poată fi admirată de turiști, fie o va pune din nou pe șine. “Am monitorizat tot timpul traseul locomotivei pe abur și le mulțumesc celor de la CFR că ne-au înapoiat locomotiva. Intenționez ca în viitorul apropiat să amenajăm un platou și să o expunem turiștilor și, de ce nu, pe viitor, să o punem și în funcțiune”, a declarat Dumitru Ursu.

Singura locomotivă cu aburi din Banat, care încă mai funcționează, a circulat ani buni pe minunata rută Oravița –  Anina, prima cale ferată din România, ce a fost inaugurată în anul 1863. Traseul este unul de-a dreptul spectaculos, linia ferată trece prin 14 tuneluri și zece viaducte, unele dintre tunele fiind și cele mai vechi folosite în Europa. Cei 34 de kilometri ai celei mai spectaculoase căi ferate din România pot fi parcurși în aproximativ două ore, și asta datorită traseului dificil. Traseul este supranumit și “Semeringul Bănățean” datorită asemănării cu calea ferată “Semering” din Austria.

În acest moment, pe linia Oravița – Anina, prima cale ferată muntoasă din România, circulă un singur tren format dintr-o locomotivă diesel electrică, construită special pentru linia Oravița-Anina, și două vagoane necompartimentate, cu bănci de lemn, construite în anul 1930.

Foto: expressdebanat.ro și pagina de Facebook Calea Ferată Oravița –  Anina

1 COMENTARIU

  1. AR FI O IDEE MINUNATA SA O VEDEM IN FUNCTIUNE….TREBUIE UNPIC DE RECLAMA PTR.A ATRAGE TURISTI , DEASEMENEA ORAVITA SI ANINA AR TREBUII UNPIC PUSE LA PUNCT CA SA AIBE NISTE OBIECTIVE TURISTICE !!!DEASEMENEA AR MERITA SI UN TRASEU TIMISOARA RESITA CARE DE-SI NU E ASA SPECTACULOS CA PEISAJ PUNE IN VALOARE AMBELE METROPOLE !!!

Dă-i un răspuns lui adrian m. Renunțați la răspuns

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.