Şeful CJT rămâne optimist după eşecul centrului intermodal. Pentru ce obiective promite...

Şeful CJT rămâne optimist după eşecul centrului intermodal. Pentru ce obiective promite finanţare de la Guvern… din nou

4
DISTRIBUIȚI

PONTA BOJIN LA CJT09_resize

După ce unul din marile proiecte ale judeţului Timiş, centrul intermodal de la Remetea Mare, a fost amânat pentru ciclul financiar 2014 – 2020 pe motiv de lipsă de finanţare, şeful Consiliului Judeţean Timiş Titu Bojin a făcut noi precizări pe tema unui subiect sensibil.

“Centura Timişoarei este un subiect extrem de important pentru mine.


Noi avem promisiunea că în acest an se va demara achiziţia pentru lucrări. Va însemna foarte mult dacă până la sfârşitul iernii se va termina ceea ce înseamnă contestaţii. Este o lucrare serioasă, trebuie să vedem ce înseamnă contestaţii. Ar ajuta Timişoara, care ar scăpa foarte mult de tot ceea ce înseamnă circulaţia grea”, a spus președintele CJT.

Prezent la debutul acestei săptămâni la Oradea, unde a avut loc o reuniune a congresului naţional al PSD, Bojin a spus că a discutat şi despre cele trei descărcări de la autostrada Timişoara – Lugoj, pentru care speră ca judeţul să primească bani.

4 COMENTARII

  1. Incidente de securitate

    Aceste două mașini ”noi-nouțe”, pentru care AIT plătește o grămadă de bani unei companii bucureștene, în loc să fi cumpărat unele noi, iar cu banii de chirie să fi plătit rate de leasing, astfel încât, la final, să devină proprietar, au istoria lor, încă din momentul în care au fost aduse pe ”Traian Vuia”, chipurile, pentru a crește protecția PSI a aeroportului bănățean. În primul rând, la nici două luni de la ”inaugurare”, unul dintre Titanii lui Dan Idolu a ”cedat nervos”, in sensul că, la o presiune de: 6 atmosfere, unul dintre cauciucuri, fix cel care fusese reperat ca fiind ”uzat pana la limitatorul de uzură”, a explodat ! Noroc ca nu era nici un pompier lângă mașină, când s-a întâmplat ”cataclisma, dar e cert un lucru: înlocuirea cauciucului a durat două săptămâni, din lipsa de bani pentru AIT, întrucât o anvelopa, la asemenea forme și dimensiuni, costă nici mai mult nici mai puțin de 20.000 RON! O lună mai târziu, adică în aprilie, în timpul unui exercitiu, s-a spart blocul motor la Titan2…cel nou-nouț! Așa că, a fost adusă o a treia masina, până s-a inlocuit bloc motor la Titan 2, evident, pe banii AIT. Unde mai pui că, la defectiunile inițiale, constatate visual de angajații AIT, chiar în momentul preluării autospecialelor, s-au mai adăugat, la o verificare amanunțită, garniturile și cuplele metalice de la ambele la mașini, atât Titan1 cât și Titan2. Asta pentru că la prima proba de umplere cu apă a tancurilor interne, s-au golit de lichid, de la sursa de alimentare și pana la biuța PSI, adică în vreo 200 metri, parcurși în 2 minute. Pe ceas! Și atunci, revenid la comunicatul din mass-media de casă a lui Daniel Idolu, cum rămâne cu capacitatea mașinilor de pompieri, de a face posibilă ”orice intervenție în nici 3 minute”, dacă pista AIT are 3500 m, iar titanii ăștia au reușit performanța de a parcurge, în 2 minute, nici 200 m?!? În fine, la toate aceste mașini ”noi-nouțe”, AIT a mai cumpărat și garnituri pentru rezervoarele de spumă, pe aceleași considerente ca și cele legate de pierderile masive de apă! Și, ca să încheim și acest episod, în același stil triumfalist, tocmai pentru că Dan Idolu este un mare amator al acestui gen de rapsodii, vă mai spunem că, în urma întocmirii raportului inițial, în care s-au constatat defecțunile la cei doi Titani, seful PSI de pe AIT, Horia Secăcean, a fost destituit din funcție! Și asta pentru că omul e un ”amator”, iar Idolu a mizat pe faptul că cele două mașini de pompieri noi- nouțe – nu-i așa? – vor primi recepția pe semnatură, fără a se face constatările de defectiuni la preluarea de catre Aeroportul Internațional Timișoara. Curat ghinion pentru Horia Secăcean care, mai nou, face pe taximetristul…

  2. Pentru că toate experiențele din trecut, au legătură stânsă cu prezentul mandat al lui Dan Idolu la cârma AIT, trebuie spus că, în primul mandat de pe ”Traian Vuia”, pesedistul a simțit nevoia acută, în calitate de manager, să informeze consiliul de administrație al instituției aeroportuare, nu oricum, ci în scris, că ”prețurile minime de pornire pentru licitațiile privind închirerea de spații comerciale în incinta AIT, în funcție de destinația acestora, sunt următoarele: spații comerciala în aerogară – 50 euro/mp, birouri ticketing – 10 euro/mp, birouri administrative în aerogară – 20 euro/mp, spații anexe companii aeriene – 8 euro/mp, agenți transport marfă în incinta AIT – 25 euro/mp, spații administrative în incinta AIT – 10 euro/mp”. Până aici, toate bune și frumoase, doar că, la scurt timp, în data de 9 decembrie 2008, prin contractul cu nr. 1629/DC, Dan Idolu semnează un contract comercial cu SC Cargo Globe SRL, prin care-i atribuie acestei firme o suprafață de 670 mp, la un preț de numai 6 euro pe mp! La nici 2 luni de zile, SC Cargo Globe SRL subînchiriază o suprafață de 100 mp din cei 670 mp contractați de la pesedistul Dan Idolu unei alte firme private, SC World Mediatrans SRL, la un preț dublu, adică la 12 euro/mp! Ca mai apoi, după o altă mică perioadă de timp, aceeași SC Cargo Globe SRL să mai închireze, o altă suprafață de 15 mp aceleași SC World Mediatrans SRL, la un preț de 26 euro/mp! Și tot așa, până când mare parte din spațiul de 670 mp, închiriat direct de la AIT cu doar 6 euro, a fost subînchiriat către alte firme private, evident, la prețuri și de 4 ori mai mari, decât cele contractate de managerul Dan Idolu! Poate că toată aceasă lecție de management, oferită de Idolu, în detrimentul statului român, nu ar fi însemnat aproape nimic dacă, imediat dupa reinstalarea pe funcția de director al AIT, odată cu revenirea PSD la ciolan, același social-democrat nu ar fi dat, din nou, o mână de ajutor, aceleași SC Cargo Globe SRL. Așa se face că, la data de 31 iulie 2012, imediat după reinstalare la cârma AIT, Dan Idolu, prin biroul de contabilitate, stornează două facturi, în favoare firmei private: prima de circa 7500 RON, reprezentând penalități, iar a doua de circa 130.000 RON, reprezentând ”chirii restante, servicii de apă, canal și salubritate”. Să tot trăiești așa!

Dă-i un răspuns lui o timisoreanca Renunțați la răspuns

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.