UTIL Transportul în comun, dat peste cap. De ce s-au modificat mai...

UTIL Transportul în comun, dat peste cap. De ce s-au modificat mai multe rute ale RATT şi ce linii au fost desfiinţate

2
DISTRIBUIȚI

Lucrările de la subpasajul din zona podului Michelangelo, şi reabilitarea unei porţiuni a liniei de tramvai, precum şi modernizarea tramei stradale în zona Ştefan cel Mare, între străzile Şt. O. Iosif şi 1 Decembrie au pricinuit un disconfort prelungit locuitorilor din partea de sud a oraşului, în urma devierii sau a suspendării unor mijloace de transport în comun. Lucrarea de pe strada Ştefan cel Mare a fost finalizată, în zona subpasajului s-a reluat circulaţia pe arterele de suprafaţă iar în timpul lucrărilor, cei care se ocupă de eficientizarea transportului public au avut răgaz suficient pentru a gândi în mod inteligent noi trasee. Rezultatul este că zone întregi sunt acum lipsite de mijloacele de transport în comun cu care puteau ajunge în diferite puncte din centrul oraşului, în timp ce în alte cartiere, cu o populaţie mai puţin numeroasă, au la dispoziţie chiar şi trei linii de tramvai.

Linie suspendată

Locuitorii din Calea Martirilor pot ajunge la poşta mare cu troleibuzul nr. 15 dar linia troleibuzului 19, care mergea pe la universitate şi avea capăt de linie în vecinătatea Muzeului Banatului, fiind extrem de utilă pentru numeroşi studenţi, elevi şi alţi călători interesaţi să ajungă în zona operei, a fost desfiinţată. A fost modificat în schimb traseul troleibuzului nr. 16, care leagă zona Soarelui de centru. Din complexul studenţesc, acesta circulă pe linia  fostului troleibuz 19, până la Muzeul Banatului, iar de acolo la poşta mare. Locuitorii din zona Soarelui beneficiază acum de o importantă staţie din centrul oraşului în plus, dar în defavoarea locuitorilor din zona Martirilor, deşi, cu puţin efort, şi traseul troleibuzului 15 putea fi regândit în mod similar, dacă linia 19 a fost apreciată drept o extravaganţă.


„Se poate discuta cu cei responabili de stabilirea traseelor, se iau în calcul propunerile călătorilor, suntem foarte receptivi” ne asigură Cosmin Bradu, purtător de cuvânt al RATT.

Fără mijloc de transport spre centru

Înainte de începerea lucrărilor pe strada Ştefan cel Mare, legătura dintre centru spre Piaţa Traian, pe la catedrala mitropolitană, Piaţa Bălcescu şi sala Olimpia era asigurată de tramvaiul nr. 6, în timp ce, în sens invers, acest traseu era acoperit de tramvaiul nr. 5. Când circulaţia a fost reluată pe strada 1 Decembrie, tramvaiul nr. 5 a fost mutat pe alt circuit iar locuitorii din zona Olimpia au rămas fără nici un mijloc de legătură cu centrul. Explicaţia dată de RATT este aceea că tramvaiul nr. 5 a circulat zeci de ani din Ronaţ şi Blaşcovici la gara mică, transportând locuitorii din aceste cartiere spre platforma industrială din capătul opus al oraşului. Vechiul traseu a fost acum restabilit la cererea consiliului consultativ din cele două cartiere deşi pe la gara mică şi Pădurea Verde mai circulă tramvaiele nr. 2 şi nr. 6 iar platforma industrială de altădată a rămas mai mult o amintire. Aşadar, dacă pe unele linii circulă două sau chiar mai multe mijloace de transport public, locuitorii din alte zone nu mai pot ajunge în staţii importante din centrul oraşului cu vreun tramvai sau troleibuz. „Există discuţii pentru introducerea unei linii noi care să facă legătura între sala Olimpia şi centru, nu pot estima când se va întâmpla acest lucru” spune Cosmin Bradu. Tot ce a putut confirma este că discuţiile cu pricina au început cu aproape două luni în urmă, când s-a restabilit circulaţia pe strada Ştefan cel Mare, dar cei asupra cărora apasă rezolvarea acestei complicate situaţii, n-au reuşit încă să-i dea de capăt.

2 COMENTARII

    • Mintile intelepte de la RATT au considerat ca e mult mai potrivit ca din Piata Traian tramvaiul nr. 6 sa circule pe la gara mica si Padurea Verde, pe unde circula tramvaiul nr. 2 si unde s-a restabilit si vechiul traseu al tramvaiului nr. 5, care face legatura intre Ronat si fosta platforma industriala din zona garii mici.

Dă-i un răspuns lui timisorean Renunțați la răspuns

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.