„Semeringul Bănățean”, cea mai spectaculoasă cale ferată din România, are șanse mari...

„Semeringul Bănățean”, cea mai spectaculoasă cale ferată din România, are șanse mari să fie revitalizată. Cum este posibil FOTO

2
DISTRIBUIȚI

calea ferata oravita-anina

O bijuterie a Banatului ar putea fi salvată de la dispariție. Linia Oravița – Anina, cea mai veche cale ferată montană din România, ce oferă călătorilor unele dintre cele mai spectaculoase peisaje din Munții Aninei, are șanse mari să fie reabilitată. Totul cu sprjinul Consiliului Județean Caraș-Severin și Asociației Pro Banatul de Munte, care fac numeroase demersuri pentru a revitaliza „Semeringul Bănățean”.

„În acest moment nu există pericolul ca această cale ferată să fie închisă”, a declarat Sorin Frunzăverde, preşedintele Consiliului Judeţean Caraș-Severin, pentru Radio Reșița. În viitorul apropiat, calea ferată Oravița – Anina ar putea fi inclusă în patrimoniul cultural al UNESCO sau în patrimoniul social și industrial al Uniunii Europene.

Mai mult, CFR intenționează să realizeze un studiu de fezabilitate, care va permite finanțarea atât pentru reabilitarea infrastructurii „Semeringului Bănățean”, cât și pentru achiziționarea mai multor locomotive și vagoane de epocă. Totodată, și Consiliul Județean Caraș-Severin va accesa fonduri europene pentru promovarea zonei în care se află calea ferată Oravița – Anina.

semeringul banatean

Cea mai veche cale ferată montană de pe teritoriul actual al României a împlinit, recent, 150 de ani.


Traseul este unul de-a dreptul spectaculos, linia ferată trece prin 14 tuneluri și zece viaducte, unele dintre tunele fiind și cele mai vechi folosite în Europa. Cei 34 de kilometri ai celei mai spectaculoase căi ferate din România pot fi parcurși în aproximativ două ore, și asta datorită traseului dificil. Traseul este supranumit și „Semeringul Bănățean” datorită asemănării cu calea ferată „Semering” din Austria.

În acest moment, pe linia Oravița – Anina circulă un singur tren format dintr-o locomotivă diesel electrică, construită special pentru această cale ferată, și două vagoane necompartimentate, cu bănci de lemn, construite în anul 1930.

Foto: Facebook Oravita-Anina

2 COMENTARII

  1. Aoleooooooo … daca si asta este „cea mai spectaculoasa” cale ferata tot asa cum transfagarasanul este „cea mai spectaculoasa” sosea sau bigar este „cea mai frumoasa” cascada … m-am lamurit.
    Mai bine merg in Austria sa vad Siemering-ul original nu copia.
    Si daca vreau sa vad drum spectaculos merg tot in Austria pe Gorssglockner.
    Isr daca vreau sa vad cascade spectaculoase merg … ati ghicit … tot in Austria la cascada Krimml.

  2. S-a ajuns holteanu si ,,pren,, ,,Haustria,, si se bate cu prazul in piept. Pai cine te tine mai prazare?Go ! Drum bun si calatorie sprancenata!
    Desi,tare imi e ca ai vazut ,,Haustria,, doar la nivelul capsunilor si a sparanghelului…

Dă-i un răspuns lui Adrian Renunțați la răspuns

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.