Primarul Timișoarei, Nicolae Robu, este audiat în aceste momente la sediul Poliției Timiș. Acesta a fost chemat de cei de la Serviciul de Investigare a Fraudelor într-un dosar în care se anchetează modul în care s-a realizat recepționarea proiectului Incuboxx realizat din fonduri europene. Din primele informații investigația este legată de recepția lucrării. Mai precis, anchetatorii vor să stabilească de ce a fost semnat procesul de recepție a lucrărilor în condițiile în care instalația de răcire a clădirii de sticlă nu funcționează. Nicolae Robu a intrat în mare viteză în sedul poliției Timiș pentru a fi audiat în calitate de președinte al comisiei de recepție. De asemenea, la sediul Poliției Timiș au ajuns și alți membri ai comisiei de recepție: Culiță Chiș șeful Direcției Tehnice din PMT, Ciprian Cădariu arhitect-șef al PMT, Martin Staia fost șef al Direcției de Patrimoniu și Ciurariu Sorin, șeful Direcției de Urbanism. Aceștia au intrat în sediul poliției și așteaptă să fie audiați. Un procuror de la Parchtul de pe lângă Judectoria Timișoara este cel care îl audiază n aceste momente pe Nicolae Robu într-un dosar în care este începută urmărirea penală in rem pentru abuz în serviciu.
Incuboxx a fost ultima lucrare realizată de una dintre cele mai cunoscute firme de construcții din Timișoara – SC Saiftim SA. Compania a intrat în insolvență din 6 mai 2014, la puțin timp după ce a încasat de la primărie banii pentru controversatul incubator de afaceri. Acționari la Saiftim sunt fostul ministru PSD Ovidiu Branzan, dar și Bega Turism, firmă condusă de frații Cristescu. Primarul Nicolae Robu spunea în urmă cu câteva luni că „cred că se ştie în momentul de faţă că valoarea proiectului a fost de circa 19 milioane de lei cu TVA inclus, din care pentru clădire s-au cheltuit 12 milioane de lei. Ne-am pus la punct cu tot ce trebuie pentru a valorifica. Este o clădire excepţională, foarte funcţională, foarte modernă cu tot ce îi trebuie unui astfel de obiectiv. Am avut mereu încredere în tineri la fel cum am avut până acum în cariera mea. Niciodată nu mi s-a confirmat ca încrederea în tineri să nu fie confirmată. Este nevoie de minţi neinhibate, de o abordare neinhibată de oameni cu ambiţii, de oameni cu ţeluri înalte”.
Contractul pentru serviciile de administrare și management a fost atribuit la începutul verii, firmei SC FITT Resources SRL Timișoara, la valoarea de aproape 400.000 de euro. Societatea în cauza a fost înființată în luna noiembrie a anului 2014 și funcționează la… Casă Tineretului, acolo unde are sediul și Fundația Județeană pentru Tineret Timiș, la care a lucrat și viceprimarul Dan Diaconu. Culmea este că FITT Resources STL are că obiect de activitate organizarea de evenimente – târguri, expoziții, conform codului CAEN.
Foto: Adrian Pîclișan
UPDATE 1 Robu a ieșit în viteză de la audierii și a spus că nu face nici o declarație, până ce nu va ajunge la primărie. Edilul a mai comentat că nu este cercetat penal și că la ora 11 va susține o conferință de presă pe această temă.
UPDATE 2 Primarul Nicolae Robu a declarat în cadrul unei conferinţe de presă că „la Incuboxx aţi fost şi dumneavoastră la recepţie şi aţi văzut că eu şi restul comisiei de recepţie ne-am deplasat şi am fost însoţiţi şi de dumneavoastră în toate camerele. Am văzut toate dotările tehnice din încăpere. Am aplicat legea. Au fost anumite obiecţii care au fost incluse în procesul verbal de recepţie cu remedieri propuse. De bază la un proiect de recepţie sunt referatele proiectanţilor pentru că ei cunosc aspectele de detaliu referitoare la tot ce este în acel obiectiv. Conform legii comisia de recepţie inspectează vizual. Când merge comisia pe teren ea face o inspecţie vizuală. Se iau drept bune toate documentele care sunt inspectate de specialişti. Am considerat că totul este în regulă cu acea ocazie şi am avut bucuria finalizării unui alt obiectiv pe fonduri europene. Un domn care era din partea firmei Flexik Automation a spus că dacă nu ia bani îşi ia banii, îşi ia echipamentele înapoi. Eu i-am cerut să fim calmi şi să rezolvăm problemele amiabil. M-a adresat liderilor de asociere şi le-am spus să plătească şi partenerilor ceea ce li se cuvine. Nu primăria nu a plătit acea firmă, ci Saiftim care era singurul în relaţie contractuală cu primăria. Primăria a plătit către Saiftim şi primăria nu dat dovadă de corectitudine faţă de asociaţii lor care nu au fost plătiţi. Nu mi-am închpuit că se va ajunge să se pună în aplicare acea ameninţare, luarea înapoi a echipamentelor. Dar eu şi primăria nu avem nicio autoritate asupra Saiftim, i-am spus domnului de la Flexik, dacă luaţi echipamentele, sunteţi incorecţi faţă de noi ca baneficiari. Noi ne-am făcut datoria, am plătit E o problemă cu Saiftim. Lucrurile au mers fără ca cineva să ştie ce s-a întâmplat sau fără ca eu să mai fiu informat că acolo a avut loc ceva negativ până în 3 noiembrie 2014. În acea dată doamna diriginte de şantier a fost acolo ca să pregătească ISCIR- izarea centralei termice. Atunci s-a instalat că din tabloul de automatizare a cazanelor lipsesc nişte componente. S-a uitat în registrul de evidenţă de intrări în clădire şi a văzut că în data de 4 octombrie au fost în clădire un domn Potra şi un coleg pentru verificare centrală termică din partea Flexik . Din 4 octombrie şi până în 3 noiembrie când doamna Cuc a constat lipsa nu a mai fost nimeni în cădire.
Noi am constat că acea ameninţare a fost pusă în practică în data de 4 octombrie. Nu puteam lua cazanele care erau de mari dimensiuni, dar componentele din tablou de automatizare puteau fi luate. (….) La începtul lunii decembrie am făcut un demers către Flexik să ducă înapoi ceea ce au luat, vom face plângere penală pentru furt. Am primit un răspuns că noi nu am luat în seamă Flexik. Urmare accelor întâmplate sunt două plângeri penale, una din partea noastră către Flexik şi o plângere penală a celor de la Flexik împotriva primăriei că a recepţionat echipamente de la Saiftim pe care nu are nicio dovadă că le-a avut”. Edilul a mustrat public cele două firme şi le-a cerut să remedieze situaţia.
UPDATE 3 Ovidiu Brânzan, membru în consiliul de administraţie al firmei Saiftim, a declarat că „eu ştiu că la momentul recepţiei, toate echipamentele erau complete şi funcţionale, după care s-a constatat că lipsesc nişte piese, nişte automatizări pe care cineva le-a luat. Cine şi din ce cauză nu ştiu. Saiftim-ul a intrat în insolvenţă în primăvara anului trecut, nu au mai existat bani pentru plata multor subcontractori, nu unul în mod special, de la INCUBOXX sau din altă parte. Saiftim-ul este şi acum în insolvenţă, mai mulţi subcontractori au fost plătiţi parţial, nu au existat sumele necesare pentru a se achita integral toate datoriile, motiv pentru care s-a intrat în insolvenţă”.
Vom reveni cu amănunte.
se strange latul..
Pe Lae il prinde ipostaza…
Constructorul nu este de vina ca proiectantul SC ANDREESCU&GAIVORONSKI SRL a facut un proiect gresit, el a executat ce i-a dat arhitectul. Profesorii penali Andreescu si Gaivoronski, care se ascund de puscarie sub fusta UPT-ului, au deja dosare penale la DNA pentru dare si luare de mita, 13 licitatii trucate, in cazul CFR MARFA. Sa raspunda alaturi de ROBU, toti cei care au semnat receptia si sa dea banii inapoi. Sa plateasca daune morale si de imagine acestui oras. Cei doi Andreescu si Gaivoronski sa inapoieze toata suma (cateva milioane) ce u incasato la acest proiect. Daca arhitectii au semnat receptia sa raspunda penal. Nu inteleg de ce Rectorul Serban si Presedintele Senatului Robu, ii mai tin in UPT pe acesti 2 penali, dupa ce au facut praf imaginea universitatii.
Lae, e greu sa fii primar intr-un campus monastiresc, asa-i? Mai usor e pe facebook…
rusine! un centru IT falimentar de la inaugurarea de catre marele prof.univ.dr.ing robu (prof. de carton)!dan diaconu(dan diaconecu a lui tatucul robu)! ce sa faca decat sa puna botul la parai si functii! un vice tot de carton! si acum a venit toamna cu ploi si s-a inmuiat cartonul, s-a facut balega de porcusori! la brutariee cu toti coruptii si parvenitii astia!