Greu cu cardul de sănătate, în Timiş. Ce au păţit 5.000 de...

Greu cu cardul de sănătate, în Timiş. Ce au păţit 5.000 de asiguraţi care au tastat codul PIN greşit de cinci ori şi ce semnal de alarmă trage CJAS

0
DISTRIBUIȚI

card de sanatate

Cardul naţional de sănătate a devenit obligatoriu de la 1 septembrie, astfel că au apărut şi primele probleme. Reprezentanţii Casei Judeţene de Asigurări de Sănătate Timiş se plâng de faptul că tot mai mulţi asiguraţi solicită deblocarea cardului de sănătate instituţiei, personal sau telefonic. Cardul se blochează în situaţia în care asiguratul tastează greşit, de cinci ori consecutiv, codul PIN. Până în prezent, la sediul CJAS Timiş 5.000 de asiguraţi au solicitat deblocarea cardului de asigurat.

Totuşi, CJAS Timiş trage un semnal de alarmă şi anunţă faptul că asiguraţii nu trebuie puşi pe drumuri şi trimişi la sediul instituţiei pentru deblocarea cardului. Ci acest instrument se poate debloca în momentul în care pacientul se prezintă la medicul de familie, medici specialişti sau spitale, tocmai pentru a se evita deplasarea asiguratului întâi la casa de sănătate şi apoi la medic.

Prin urmare, CJAS Timiş a pus la dispoziţia furnizorilor de servicii medicale trei numere de telefon unde pot solicita deblocarea cardului de asigurat al unui pacient.


Şi anume, 0736.110.006 – pentru spitale, 0736.203.666 – pentru medicii de familie, şi 0736.203.646 – pentru medicii specialişti. De asemenea, furnizorii au la dispoziţie pe site-ul CNAS aplicaţia suport.ceas@casan.ro pentru deblocarea cardului.

„CJAS Timiş atrage atenţia unităţilor sanitare cu paturi că unicul sistem de validare şi decontare a serviciilor medicale în sistemul asigurărilor sociale de sănătate este cardul naţional de sănătate şi nu trebuie să solicite asiguraţilor adeverinţe care atestă calitatea de asigurat”, transmit reprezentanţii instituţiei.

Vă reamintim că, săptămâna trecută, angajaţii de la Spitalul de Boli Infecţioase „Victor Babeş” din Timişoara au fost pe punctul de a ieşi în stradă, după ce salariile le-au intrat în conturi cu întârziere. Asta pentru că unele servicii medicale nu au fost validate pentru că mai mulţi medici nu au utilizat cardul de sănătate, astfel că a fost nevoie de o retransmitere a raportărilor.

LĂSAȚI UN MESAJ

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.