Parcări ilegale, gropi în carosabil sau angajați din Primăriei Timișoara care cer...

Parcări ilegale, gropi în carosabil sau angajați din Primăriei Timișoara care cer șpagă, toate pot fi reclamate cu o nouă aplicație mobilă. Ce altă facilitate importantă oferă

0
DISTRIBUIȚI

Timișorenii au o facilitate mult mai ușoară prin care pot sesiza primăria cu privire la problemele cu care se confruntă în oraș, și nu numai. Astăzi a fost lansată aplicația “Primăria Timișoara”, care poate fi descărcată gratuit pe telefoanele mobile inteligente. Practic, locuitorii din capitala Banatului vor putea, direct de pe telefonul mobil, să facă o sesizare, să depună diverse cereri, să afle care sunt evenimentele organizate în Timișoara, aprobate de Comisia de Ordine Publică, sau să urmărească ședințele de consiliu local în direct.

“Suntem în fața unei aplicații complexe, care permite cetățenilor, pe de o parte, să facă sesizări cu tot ce observă ei în oraș. Pe de altă parte, le permite să urmărească ce se întâmplă cu cererile lor și inclusiv să urmărească în transmisie directă ședințele de consiliu local. Este deosebit în această aplicație că problemele sesizate ajung prin distribuire automată direct la cei ce se ocupă de ele, iar cetățeanul care a sesizat poate vedea în orice moment în ce stadiu este rezolvarea problemei pe care el a semnalat-o. Deci, nu mai intervin funcționari pe traseu, totul se distribuie pe sistemul automat de management al documentelor, care ține seama de responsabilitățile din primărie pe diversele noastre structuri organizatorice”, a explicat Nicolae Robu, astăzi, în cadrul conferinței de presă de la Primăria Timișoara.

Aplicația mobilă a fost realizată de firma Expertissa Timișoara SRL, care a donat-o primăriei, astfel că municipalitatea nu a plătit niciun leu pentru ea.

“Vorbim de o aplicație dezvoltată de Expertissa Timișoara în colaborare cu Primăria Timișoara, care conferă cetățeanului o flexibilitate în a sesiza aspecte din oraș. Avantajul principal al acestei aplicații este că face o conexiune directă și automată cu fluxul intern din Primăria Timișoara și fiecare problemă ridicată se va duce direct la persoanele care se vor ocupa de problematică în sine”, a detaliat, Marius Niste, din partea firmei care a realizat aplicația “Primăria Timișoara”.

Practic, timișorenii care descarcă această aplicație pe telefonul mobil pot face o sesizare, putând opta pentru mai multe problematici. Printre acestea se numără semnalarea angajaților din primărie asupra existenței unei gropi sau a unui trotuar deteriorat.


Utilizatorii pot și fotografia groapa, iar coordonatele ei se trimit în mod automat.

De asemenea, pot fi sesizate dacă sunt probleme în ceea ce privește iluminatul public, traficul rutier și semne de circulație, mijloacele de transport în comun, gropi de gunoi sau copaci tăiați ilegal. Totodată, prin intermediul aplicației, pot fi reclamați și angajații din cadrul Primăriei Timișoara care sunt “nepoliticoși”, „incompetenți” sau solicită mită și beneficii materiale. În cazul în care semnalați o parcare abuzivă, datele vor fi trimise automat și Poliției Locale Timișoara, care ar urma să intervină.

„Cu ajutorul aplicației poate fi urmărit stadiul cererilor depuse la Primăria Timișoara, la camera 12. De asemenea, sunt disponibile peste 20 de formulare online care pot fi completate și trimise. Astfel, se elimină o deplasare în plus la Primăria Timișoara, cozi și timp pierdut. În viitor, ar putea fi urmărite și taxele de impozitele sau amenzile”, a completat Marius Niste.

Potrivit primarului Timișoarei, funcționarii primesc o notificare pe e-mail în momentul în care este trimisă o sesizare prin intermediul aplicației mobile, iar aceștia sunt obligați să le răspundă celor care fac reclamația. “Dacă nu se intervine, cetățeanul poate face o nouă sesizare, de data aceasta să reclame faptul că problema nu s-a rezolvat. Ea ajunge la decidenți, inclusiv la primar”, a precizat Nicolae Robu.

LĂSAȚI UN MESAJ

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.