Nicolae Robu a anunțat, astăzi, în cadrul conferinței de presă de la sediul primăriei, prima măsură pe care noua conducere a Societății de Transport Public Timișoara a luat-o. Este vorba de reintroducerea tramvaiului 6 începând cu data de 1 iulie.
„Vin cu o veste care sper să bucure multă lume. Va veni un moment al adevărului, o să cer o monitorizare specială tocmai ca să știu care e adevărul. Este vorba de tramvaiul 6 care, în ultimii ani, a fost un subiect de dispută. Conducerea anterioară a RATT în permanență a considerat că tramvaiul 6 nu se justifică. M-a contrariat și pe mine o astfel de concluzie și pe foarte mulți timișoreni, cel puțin judecând prin prisma reacției lor vizavi de desființarea liniei 6. Eu am cerut să fie reînființată acum doi ani, s-a reînființat, iar a fost desființată, de fiecare dată fără să mi se aducă la cunoștință. Iar acum, noua conducere a RATT a hotărât ca de la 1 iulie să recircule tramvaiul 6 pe traseul său tradițional. O să monitorizăm să vedem cum stau lucrurile.
Părerea mea dintotdeauna a fost că se justifică un astfel de traseu, care îți permite legături în toate direcțiile. Evident, dacă nu sunt călători, nu poți să ții un traseu de transport public, dar eu mă aștept să fie călători”, a afirmat Nicolae Robu.
Primarul Timișoarei a mai declarat că săptămâna viitoare, noua conducere a STPT, formată din liberalii Sorin Supuran, director general, și Nicolae Bitea, director adjunct, va organiza și o conferință de presă și speră că vor fi anunțate și alte decizii importante care să se reflecte „într-un salt deja în calitatea serviciilor de transport în comun”.
„V-am spus că anul 2018 va fi anul unui salt important în calitatea acestor servicii și am încredere că așa se va și întâmpla. Am cerut să se comunice către populație ce suplimentări de mijloace de transport în comun s-au dispus de noua conducere pe diversele trasee, acolo unde este cazul. Sigur, noi nu avem o rezervă foarte mare, să nu ne așteptăm ca peste noapte să se întâmple ceva spectaculos, că nu avem nu neapărat o rezervă de mijloace, ci o rezervă de șoferi și de vatmani ca să putem suplimenta de o manieră spectaculoasă, peste noapte. Se fac angajări de vatmani și de șoferi și vom încerca să suplimentăm mijloacele de transport în comun cât mai mult, astfel încât transportul public în Timișoara să fie tentant. Oamenilor să nu le fie groază că stau nu știu cât în stații și mai ales că stau timpi imprevizibili, ci am vrea să introducem, pe de o parte, ritmicitate, și pe de altă parte, predictibilitate”, a mai precizat Nicolae Robu.