Preşedintele PSD Timiş, reacţie surpriză la campania Guvernului de informare pentru românii...

Preşedintele PSD Timiş, reacţie surpriză la campania Guvernului de informare pentru românii care vor să muncească afară

0
DISTRIBUIȚI

Timişenii care vor să lucreze peste hotare au la dispoziţie informaţii preţioase cu privire la riscurile la care se pot expune, dacă nu se informează temeinic. Campania “Informare acasă! Siguranță în lume!”, derulată de Ministerul pentru Românii de Pretutindeni, a ajuns, astăzi, la Timişoara. Ministerul a organizat o întrevedere, în acest sens, cu autoritățile locale din judeţ.

“Este o campanie pe care am început să o derulăm încă de anul trecut, am avut câteva proiecte pilot în zona Moldovei, pentru că știm că acolo situația este destul de slabă din punctul de vedere al locurilor de muncă și am constatat că foarte mulți români merg afară cu un bagaj destul de mic de informații cu privire la locul de muncă. Ne dorim să-i informăm puțin mai bine, iar dacă în prima parte am încercat să discutăm cu tinerii, care fie merg să studieze sau să muncească, în cea de-a doua parte încercăm să vorbim cu primării în mod special care, printr-o informare în plus a localnicilor, cu siguranță ar ajuta ca aceștia să nu intre în anumite situații triste, cu care ne confruntăm din ce în ce mai mult.


Cifrele persoanelor exploatate prin muncă sunt destul de mici, pentru că românii, în ultimul timp, au început să se documenteze puțin mai bine, să analizeze mai bine oferta”, a declarat, la Timișoara, Victor Ionescu, secretar de stat în Ministerul pentru Românii de Pretutindeni.

Deşi a apreciat acţiunea, Călin Dobra, liderul PSD Timiş, preşedinte al Consiliului Județean Timiș, prezent la eveniment, a precizat că Timişul are o altă problemă.

„Tematica este foarte binevenită, dar în județul Timiș avem o mare problemă, rata șomajului este undeva la 0,9%. Cred că ar trebui o campanie pentru a aduce acasă românii plecați la muncă în străinătate, o campanie prin care să-i informăm ce oportunități privind locurile de muncă există la nivel național și local. Actualii investitori au o mare problemă: nu pot să-și mai dezvolte investiția. Viitorii investitori se orientează spre alte zone. Județul Timiș este unul interesant din punct de vedere al investițiilor. Noi trebuie să găsim variante de a susține investitorii actuali și viitorii investitori. O campanie destinată românilor din străinătate, care sunt plecați de un an, doi, trei ani de zile și care au dorința de a se întoarce. Să căutăm variante, să știe exact oamenii la ce se întorc”, a declarat Călin Dobra.

În acest an, proiectul ”Informare acasă! Siguranță în lume!” se derulează în două etape; prima a avut loc în lunile mai-iunie și a fost destinată tinerilor, iar cea de-a doua este destinată persoanelor adulte și se desfășoară la nivelul celor 41 de județe ale României.

LĂSAȚI UN MESAJ

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.