Progres semnificativ al lucrărilor de pe autostrada Lugoj-Deva, în luna august. Ultima raportare a Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere arată evoluţii importante pe loturile 3 şi 4, în condiţiile în care statisticile arătau zero avans, în iulie.
Potrivit CNAIR, cel mai mult au avansat operaţiunile de pe lotul 4, singurul realizat de un antreprenor român, UMB. Într-o singură lună, aici, plusul a fost de 4,94%, până la 88,94%.
Procentual, construcţia a depăşit nivelul de pe lotul 3. Aici, evoluţia lucrărilor este afectată de disputele contractuale şi financiare între antreprenor – spaniolii de la Comsa – şi beneficiar – CNAIR.
În 8 luni, progresul a fost de doar 7,25%. Situaţia s-a îmbunătăţit în ultima lună, arată statisticile, când lucrările au progresat cu 1,5%, ajungând până la nivelul de 84,50%. Însă cea mai recentă decizie a CNAIR legată de acest lot ar putea întârzia semnificativ deschiderea circulaţiei.
Compania a decis să organizeze o nouă licitaţie separată ca să găsească un constructor pentru o bretea de acces spre autostradă , o porţiune de doar câteva sute de metri, fără de care nu se poate intra pe A1. Cu licitaţie şi eventuale dispute, clarificări sau contestaţii, construcţia acestei bucăţi de drum poate întârzia darea în funcţiune cu luni bune.