Studiu: Producătorii locali, cu un picior în prăpastie din cauza măsurilor impuse...

Studiu: Producătorii locali, cu un picior în prăpastie din cauza măsurilor impuse de pandemie. Ce pot face pentru a supraviețui

0
DISTRIBUIȚI

Un studiu realizat de o echipă de români pentru Business Directory LTD arată că posibilitățile de vânzare ale producătorilor locali și micilor întreprinzători din România s-au diminuat cu până la 70% în timpul restricțiilor impuse de epidemia de coronavirus, principalul motiv fiind acela că în momentul intrării în vigoare a acestora, mai puțin de 5% din afacerile românești aveau deschidere online.

Studiul arată că 90% din cei peste 800 de producători locali intervievați în patru orașe mari, printre care și Timișoara, sunt în curs de adoptare a unor măsuri care să le faciliteze posibilitatea de a-și oferi serviciile online. Activitatea modestă a mediului online românesc, în comparație cu alte țări precum S.U.A, Marea Britanie, Canada sau Australia, care generează împreună aproximativ 80% din totalul tranzacțiilor online, aduce pierderi imense României, deoarece cea mai mare parte a banilor cheltuiți este direcționată în exteriorul țării, în loc să contribuie la PIB-ul țării.

Concluzia lui Robert Gomboș, consultant digital la Business Directory LTD, este că acele companii care lucrează cu o formă sau alta de tehnologie integrativă ar trebui să acționeze cât mai repede, deoarece în contextul crizei economice care se face deja simțită, marile companii cumpără deja firme mai mici, care încă supraviețuiesc, ceea ce duce la o concentrare a puterii economice și decizionale la nivelul unor companii foarte mari, provocând un dezechilibru fără precedent la nivel mondial.

În aceste condiții, producătorii români nu au decât de suferit, micii întreprinzători neavând nici o șansă de supraviețuire în cazul declanșării unui nou val al epidemiei, dacă nu adoptă soluții care să le faciliteze vânzarea produselor pe platforme digitale proprii și nu prin alte platforme care percep comisioane de până la 30 %.


El dă exemplul unui producător local de legume, care e nevoit să crească prețul cu același procent, ca adaos comercial, atât în detrimentul lui, cât și al consumatorului, dacă tranzacțiile online vor continua să fie de domeniul viitorului.

Studiul mai arată o creștere cu până la 300% a aplicațiilor folosite pentru convorbirile online cu familia, în timp ce sistemul de educație online este – cel puțin deocamdată – ineficient, din cauza lipsei pregătirii și a accesului la Internet.

Concluzia studiului este necesitatea imperativă de deschidere către mediul online, care, deocamdată, lipsește aproape cu desăvârșire în România.

LĂSAȚI UN MESAJ

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.