Protocolul de colaborare între Timiș și Caraș-Severin, respectiv Timișoara și Reșița, a...

Protocolul de colaborare între Timiș și Caraș-Severin, respectiv Timișoara și Reșița, a fost semnat de Ziua Națională. Ce proiecte sunt vizate

0
DISTRIBUIȚI

Semnarea parteneriatului de colaborare între județele Timiș și Caraș-Severin și municipiile Reșița și Timișoara a avut loc intenționat de Ziua Națională a României, a spus liderul CJ Timiș, Alin Nica. Acesta a dorit ca 1 Decembrie să fie un simbol al colaborării între cele două județe.

La evenimentul care a avut în Sala Mutifuncțională a CJ Timiș au participat președinții celor două consilii județene și primarii celor două municipii.

Cele patru administrații își propun să modernizeze infrastructura feroviară pentru implementarea soluției de transport de tip „train-tram” pe ruta Reșița Sud –  Bocșa – Timișoara Nord și asigurarea legăturii cu Aeroportul „Traian Vuia”. În plus, se are în vedere o asemenea soluție tehnică și pe ruta Berzovia – Oravița – Anina. Parteneriatul dă o importanță majoră și infrastructurii rutiere. Se dorește astfel construirea unui nou drum, expres, cu trei benzi, între Berzovia – Buziaș – Topolovățul Mare – Autostrada A1. Este avută în vedere și extinderea la patru benzi de circulație a drumului Moșnița Nouă – Buziaș (DJ 592), cât și modernizarea drumului interjudețean DJ 684 pe traseul DN 68A (Coşava) – Tomeşti – Luncanii de Sus – limită de județ CS – DN 68 (Voislova).

„Județul Caraș-Severin este pentru județul Timiș un județ în care timișorenii și timișenii aleg să își petreacă timpul liber și de aceea, legăturile feroviare și rutiere sunt foarte importante, astfel încât stațiunile de schi și zonele frumoase din județul vecin să fie cât mai accesibile publicului larg”, a declarat, marți, Alin Nica, președintele Consiliului Județean Timiș.

Omologul său, Romeo Dunca, președintele Consiliului Județean Caraș-Severin, a precizat că este nevoie de proiecte serioase, de investiții serioase pentru ca dorința comună să se concretizeze și există o mare șansă prin accesarea fondurilor europene.

„Este cunoscut faptul că Banatul de Munte reprezintă o parte deosebit de importantă de frumusețe, de biodiversitate și culoare și intenția este de a-l transforma în destinația turistică a oamenilor care lucrează în Timiș, Arad, Mehedinți, într-o zonă de concedii, iar pentru aceasta avem nevoie de infrastructură.


Dacă pe relația Arad-Timișoara-Caransebeș deja există un proiect foarte import de reabilitare a căii ferate pentru transport de mare viteză, accesul înspre Banatul de Munte, spre Reșița și Clisura Dunării, va deveni ușor de realizat prin infrastructura feroviară, care va aduce Timișoara aproape de Reșița. Am gândit o legătură de la Tomești la Voislova astfel încât să legăm zona turistică aparținătoare comunei Zăvoi cu Poiana Mărului, Muntele Mic, după care train-tramul până la Reșița și, nu în ultimul rând, accesul facil de la autostradă către zona Moldova Nouă pentru că trebuie să dăm posibilitatea portului să primească și să trimită marfă”, a afirmat Romeo Dunca, președintele Consiliului Județean Caraș-Severin.

Primarul Timișoarei, Dominic Fritz, a fost de părere că viitorul Timișoarei este strâns legat de viitorul întregului Banat

„Eu sunt convins că Timișoara nu se află în competiție cu alte orașe din România și din Europa, ci de fapt întregul Banat, ca regiune, se află într-o competiție pentru oameni, pentru idei, pentru resurse. Este important să lucrăm împreună pentru o viziune a acestui Banat, ca o regiune important în Europa. Nu vorbim doar de turism, ci și de economie, resurse umane, de tineri din toată regiunea care să vină să lucreze în Timișoara și pentru asta avem nevoie de conectivitate. Planul nostrum este să conectăm Timișoara de întreaga zonă metropolitan, dar mă bucur mult că nu ne oprim aici și avem o viziune și dincolo de județul Timiș. Prima vizită pe care am făcut-o la un alt primar a fost la Nelu Popa, în Reșița, și atunci am povestit despre acest train-tram nu doar în scop turistic, ci și pentru revigorare economică. Dacă vrem să dezvoltăm Banatul și România trebuie să lăsăm orgoliile instituționale și luptele politice, care doar ne limitează”, a spus primarul Timișoarei, Dominic Fritz.

Primarul municipiului Reșița, Nelu Popa, a declarat că după 30 de ani de la Revoluție în care au existat poziții antagoniste, pentru prima dată Banatul de Munte se unește cu Banatul de Șes, ceea ce este foarte important întrucât Europa discută cu regiuni, nu discută cu județe.

„Guvernul ne dă voie ca pe proiectele mari de infrastructură să pornim lucrurile în regiune pentru că, matematic, Ministerul Transporturilor este în imposibilitatea de a face aceste proiecte pe căi ferate secundare, centuri de orașe, conexiune între autostradă și drumuri expres. Aceste proiecte la o primă vedere depășesc 1 miliard de euro. Fiecare entitate dintre cele patru își va asuma bucăți, tronsoane, din aceste proiecte pe care trebuie să le ducă la stadiul de prefezabilitate, caiet de sarcini și lansarea studiilor de fezabilitate, pe care ni le asumăm financiar împreună și vor fi rambursate din fonduri europene”, a precizat primarul municipiului Reșița, Nelu Popa.

LĂSAȚI UN MESAJ

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.