Război PNL – USR pe tema viitoarei autostrăzi Timișoara – Belgrad. Ce...

Război PNL – USR pe tema viitoarei autostrăzi Timișoara – Belgrad. Ce reclamă vicepreședintele CJT Proteasa

2
DISTRIBUIȚI

Sunt din nou, divergențe de opinii în alianța USR PLUS–PNL. După ce ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă de la USR PLUS, a anunțat vineri după-masă că a fost aleasă o variantă de traseu pentru autostrada Timișoara-Belgrad din 11 variante avute în vedere, vicepreședintele liberal al Consiliului Județean Timiș are o părere diferită.

Alexandru Proteasa a precizat că traseul autostrăzii Timișoara – Belgrad anunțat vineri contravine punctului de vedere exprimat de către Consiliul Județean Timiș și ignoră consultarea unităților administrativ-teritoriale afectate de viitoarele lucrări.

„Principalul motiv pentru care acest traseu nu este dorit în teritoriu vizează parcurgerea unor zone cu locuințe construite și locuite cu infrastructură nouă de rețele tehnico-edilitare, varianta propusă aflându-se la doar 100 metri de intravilanul vechi al localității Moșnița Nouă”, a declarat vicepreședintele administrației județene.

Potrivit lui Alexandru Proteasa, traseul propus de minister pune în pericol finanțarea europeană prin programul operațional POIM privind construirea a peste 14 km de rețea de apă și a peste 9 km de rețea de canalizare.

„În calitate de vicepreședinte al Consiliului Județean Timiș voi relua punctul de vedere instituțional deja exprimat, în favoarea cetățenilor, și mă voi adresa Ministerului Transporturilor pentru clarificări.


Proiectul în sine este unul bun și se bucură de susținerea Consiliului Județean și a primăriilor vizate însă traseul trebuie adaptat realității de pe teren, altfel acesta se va bloca. E important să pornim cu un start corect (nu după hărți neactualizate de 15 ani de zile) și să fie luate în considerare punctele de vedere ale comunităților locale”, a mai transmis Proteasa.

Foto: traseul autostrăzii propuse, cu suprapunere peste poze satelitare din anul 2020

2 COMENTARII

  1. Ăștia sunt cretini? De ce să treacă autostrada peste case, în localități, când pot trece peste terenul liber, printre localități. Este prea ieftin ministrule USR ? De exemplu pe la est de Urseni, ca să nu despărțiți satul Urseni de Moșnița trecând peste case și în Urseni și în Moșnița, făcând slalom între cele două localități și nenorocind oamenii de acolo pe veci din cauza apropierii de autostradă. Autostrăzile se fac pe câmp, că este destul, cât mai drepte și departe de localități.

Dă-i un răspuns lui Bănățean Renunțați la răspuns

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.