Noi dovezi despre cum a ignorat Executivul Primăriei Timișoara AGA de la...

Noi dovezi despre cum a ignorat Executivul Primăriei Timișoara AGA de la Colterm înainte de amenda de peste 20 milioane de euro. Explicația viceprimarului Lațcău pentru neconvocarea consilierilor locali

1
DISTRIBUIȚI

Apar noi informații despre modul în care administrația condusă de USR-istul Dominic Fritz a reușit performanța de a încasa cea mai mare amendă din istoria municipalității – peste 20 de milioane de euro pentru că nu au fost achiziționate toate certificatele pentru gazele de seră de către societatea de termoficare Colterm SA. Deși despre această problemă se știa și în 25 martie când a fost schimbat consiliul de administrație cu unul cu oameni propuși de USR a fost amânată convocarea AGA, care s-a petrecut de abia în luna mai, cu mult după termenul limită 30 aprilie, când trebuiau depuse certificatele.

În planul de eficientizare care a fost prezentat, la ultima ședință AGA, de către noul consiliul de administrație condus de Cristian Mîțu li s-a explicat, practic, consilierilor locali cum au fost ignorați de către Executiv, chiar dacă doar ei puteau lua o decizie, din punct de vedere legal.

”Agenda primei întâlniri a CA, care a avut loc în data de 29 martie 2021, înainte de a avea formalitățile de la ORC, a avut ca și punct pe ordinea de zi problema achiziției certificatelor pentru emisii de gaze cu efect de seră.


De asemenea, încă de la prima ședință oficială a CA din data de 20.04.2021, urmată de cea din 24.04.2021 am discutat despre iminența termenului limită de prezentare a certificatelor pentru emisii de gaze cu efect de seră. În afară de ședințele CA, au avut loc întâlniri cu factorii de decizie din primărie în datele de 02.04.2021, 07.04.2021 și 13.05.2021, la care se adaugă  întâlnirile online din datele de 23.04.2021 și 30.04.2021, în cadrul cărora au fost reiterate permanent problema achiziției certificatelor pentru emisii de gaze cu efect de seră și stadiul eforturilor întreprinse de conducerea primăriei pentru asigurarea fondurilor necesare din bugetul propriu și solicitarea la Guvernul României de a acorda o echilibrare bugetară pentru Municipiul Timișoara în așa fel încât primăria să poată să suplimenteze fondurile pe care deja le-a alocat către Colterm, 90 de milioane lei, cu alte fonduri prin care să se plătească pierderi istorice. Acești bani ar fi fost folosiți de Colterm pentru plata certificatelor neachiziționate”. Vă reamintim că în 5 mai de abia s-a vorbit oficial, pentru prima dată, despre posibilitatea ca Guvernul să dea bani, dar, ulterior, premierul Florin Cîțu a spulberat această speranță.

Practic, CA recunoaște că a discutat exclusiv cu Executivul și explicând de ce nu a convocat AGA, deși aceasta trebuia să decidă în privința problemei achiziționării certificatelor. Am încercat să aflăm cine sunt ”factorii de decizie din primărie”, dar nici directorul general Petre Nenu și nici președintele CA, Cristian Mîțu nu au putu fi contactați până la ora redactării acestui material. Viceprimarul Ruben Lațcău a explicat că ”s-a iscutat cu direcția termoficare și cu direcția economică din Primăria Timișoara. Problema a ajuns, evident și la mine și la primarul Dominic Fritz și la city manager. Am avut discuții cu liderii de grup, în AGA nu se putea rezolva problema. Am așteptat să vină banii promiși de la Guvern”.

1 COMENTARIU

  1. Sa inteleg ca inca mai asteapta banii. Dar sa intreb daca pentru anul 2021 au inceput sa achizitioneze certificate asa cum au zis ca nu a facut Robu, sau se stie deja ca nu au bani si ca o sa ia iar amenda ca Robu nu a negociat in 2019 pretul certificatelor ca puteau atunci sa cumpere la pret bun si pentru 2020, 2021 capitala culturala , 2022 si 2023 din noi capitala culturala.

Dă-i un răspuns lui Robul lui Nicolae Renunțați la răspuns

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.