Primăria Timișoara vrea să ia un credit de 20 de milioane de...

Primăria Timișoara vrea să ia un credit de 20 de milioane de euro. Pentru ce vor fi folosiți banii

1
DISTRIBUIȚI

Dacă își vor da acordul consilierii locali, Primăria Timișoara va lua un credit de 20 de milioane de lei.

„Este un credit de investiții. Nu de funcționare, ci de investiții. Nu este un credit ascuns ca și cel luat de la OTP Bank de Colterm pe care tot primăria trebuie să îl plătească. Aceste proiecte de mobilitate presupun o cofinanțare importantă din partea bugetului local. De exemplu, pentru lucrarea de pe Calea Bogdăneștilor, este un proiect european, dar noi totuși finanțăm 40% din proiect, pentru tramvaie avem cofinanțare, pentru autobuze avem, ne-am decis să accesăm un credit pentru co-finanțare”, a declarat, marți, primarul Dominic Fritz.

Acesta a precizat că poartă discuții și negocieri de câteva luni cu Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare (BERD).

„Am ajuns la un acord principal cu ei pentru un contract de 20 de milioane de euro care să co-finanțeze proiectele noastre de tramvaie. Rambursarea se va face în 15 ani la o dobândă de 1,15%, asta pentru toți cei care au luat și ei un credit știu că e incredibil de mică, sunt bani pe care putem să-i luăm foarte ieftin.


Primii trei ani e perioadă de grație, după care intrăm cu rambursare lunară”, a precizat Dominic Fritz.

Primarul a explicat de ce este nevoie ca orașul să se împrumute de la BERD.

„Acum puteți să vă întrebați de ce am luat acest credit. Este un credit de investiții, nu de funcționare, nu plătim cheltuieli curente de funcționare, ci investim ca să creștem dezvoltarea transportului în comun Timișoara. Aceste credite pentru cofinanțarea unor proiecte europene nu se supun plafoanelor regulare, putem accesa mult mai simplu. Strict formal vorbind, Timișoara are un grad de îndatorare destul de scăzut, dar ce ne împovărează este această pseudo-datorie, cum ar fi cele 50 de milioane de lei pe care îi plătim la E.On pentru că am făcut acel acord de reeșalonare deoarece primăria a garantat acel credit. Un alt credit ascuns, care nu e o datorie oficială, este acel credit la OTP Bank, pe care tot primăria trebuie să îl plătească”, a precizat primarul Timișoarei.

Dominic Fritz a mai precizat că BERD este o bancă ce vrea să susțină dezvoltarea și mobilitate verde și este interesată să susțină toată reforma transportului public din Timișoara.

„Vom beneficia și de sprijin tehnic pentru reformă, pentru reformarea STPT, dar și de actualizarea planului de mobilitate urbană durabilă. Fără acesta nu vom putea accesa fonduri europene. Pe de o parte ne dau bani pentru proiectele europene, pe de o parte ne sprijină cu experții lor”, a mai adăugat Fritz.

După aprobarea dată de Consiliul Local Timișoara urmează negocierile finale cu BERD și contractarea împrumutului.

Viceprimarul Ruben Lațcău a precizat că STPT va trece prin același proces ca și Aquatim, în urmă cu mai mulți ani.

„Lucrăm la un studiu pentru a cumpăra o flotă nouă de troleibuze, vom mai face mici modificări pentru a elimina benzile de transport de pe linia de tramvai. Dacă vrem să avem un transport în comun mai performant trebuie să îl prioritizăm. Intenția este de a nu retrage niciun autobuz de pe traseu, dar autobuzele, tramvaiele și troleibuzele sunt depășite ca durată de viață”, a spus viceprimarul Ruben Lațcău.

1 COMENTARIU

Dă-i un răspuns lui Vasile V.D. Toth Renunțați la răspuns

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.