Podcast despre memoria pop culturală a orașului Timișoara

Podcast despre memoria pop culturală a orașului Timișoara

0
DISTRIBUIȚI
Mimo Obradov este unul din jurnaliștii care apar în acest podcast

Un podcast sub forma unui serial audio de opt episoade, care își propune să reactiveze memoria pop culturală a orașului Timișoara, în special cea legată de reprezentarea ei în muzica locală și felul în care aceasta a reacționat la diversele contexte culturale și sociopolitice, a fost lansat în cadrul proiectului Arhiva de Sunet: Timișoara.

Prin intermediul unei serii de interviuri cu artiști, jurnaliști, lucrători culturali și comentatori, realizatorii podcastului Arhiva de Sunet: Timișoara – jurnaliștii Paul Breazu și Ionuț Dulămiță, alături de cercetătorul și teoreticianul Mihai Lukács – explorează reprezentarea orașului în și prin muzica produsă în acest spațiu, precum și contribuția producției culturale urbane în construcția unei identități locale.

Pornind de la piese și povești muzicale specifice, serialul audio Arhiva de Sunet: Timișoara abordează teme precum legătura dintre spațiul urban al Timișoarei și reprezentările lui în muzică, reflectarea straturilor economice în peisajul muzical local și poziționarea artiștilor în relația cu acestea, legătura dintre tehnologia producției muzicale și istoria orașului.

Pacha Man, Ilie Stepan (Pro Musica), Octavian Horvath (Implant Pentru Refuz), Ovidiu Mihăiță (Teatrul Auăleu, Haos), Aron Madon/Admina, Adi Crăciun (vvvlv) sunt printre artiștii intervievați de Arhiva de Sunet, alături de scriitorii Adriana Babeți și Radu Pavel Gheo, jurnaliștii Doru „Rocker” Ionescu, Mimo Obradov, Flavius Băican, Vlad Tăușance, sociologul Emanuel Copilaș.


Primul episod al podcastului Arhiva de Sunet: Timișoara este disponibil aici.

„Din avion privind, poate că Timișoara este mediul ideal pentru a observa relația muzicii, a culturii în general, cu spațiul sociopolitic: contextul istoric, contextul (multi)cultural, poziția geografică, o oarecare iluzie a grandorii, până la urmă. De fapt, toate acestea revin obsesiv și atunci când coborâm din el, în răspunsurile celor cu care am stat de vorbă. Ba chiar se transferă în interpretarea a ceea ce am putea numi «Fenomenul Timișoara», sintagmă care poate intra în discuție încărcată de nuanțele unui excepționalism care uneori ne-a făcut să ridicăm din sprâncene. Dincolo de asta, judecând lucrurile într-o convenție cvasifactualistă, există momente memorabile în istoria orașului, în care lucrurile s-au articulat într-un anume fel, de la desantul rock din anii ‘60-’70, marcat de nume precum Sfinții/Phoenix, Clasic 20, Progresiv TM, Pro Musica, ca să le citez doar pe cele rezonanțe, la cohorta black metal de la mijlocul anilor ‘90, de la subculturile punk și rave din același deceniu și o formație dance pop legendară și esențială, numită Genius, de la memoria unui concert Lepa Brena pe stadionul Politehnicii Timișoara, ținut cândva la mijloc de ani ‘80, la Carmen Șerban sau Stana Izbașa”, – spune Paul Breazu, unul dintre realizatorii podcastului Arhiva de Sunet: Timișoara.

Proiectul continuă un program anterior, podcastul Arhiva de Sunet, care a fost nominalizat în 2021 la Premiile AFCN pentru categoria Activare culturală în spațiul public. Arhiva de Sunet: Timișoara este un proiect al Centrului Dialectic și este realizat cu sprijinul Primăriei Municipiului Timișoara și al Consiliului Local Timișoara.

LĂSAȚI UN MESAJ

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.