Timișoara, singura regională de cale ferată care nu este afectată de greva...

Timișoara, singura regională de cale ferată care nu este afectată de greva ceferiștilor

2
DISTRIBUIȚI

Din cele opt regionale de cale ferată, șapte sunt afectate de greva ceferiștilor. Este vorba de Craiova, București, Constanța, Galați, Iași, Brașov și Cluj, singura regională care nu a încetat activitatea fiind Timișoara.

Sunt afectate 109 trenuri iar activitatea este oprită în 54 de stații, au anunțat directorii CFR Intrastructură și CFR Călători, într-o declarație de presă. Totuși, cei doi nu au putut preciza câte trenuri sunt afectate în Gara de Nord din București.

„Vom continua negocierile dacă înțeleg că nu putem avea un dialog fără o sustenabilitate din punct de vedere economic”, a declarat Ion Simu Alexandru, directorul general al Companiei Naţionale de Căi Ferate CFR SA.


Simu a avansat ideea plafonării prețului la energie pentru calea ferată, ceea ce ar putea elibera fonduri necesare majorării salariilor angajaților de la calea ferată.

„Din punct de vedere al CFR Călători nu există o problemă la această oră. De fapt, dat fiind că este o grevă spontană nici nu putem să știm dacă avem sau nu avem, pentru că la un moment dat trenul se oprește și nici nu mai știm din partea cui este”, a spus Traian Preoteasa, directorul CFR Călători. „Nu avem trenuri rămase în afara stațiilor, există o problemă, neverificată, a unui tren care venea din Ungaria și care nu a mai fost preluat, iar călătorii au rămas în Ungaria”.

„În Gara de Nord este o aglomerare de trenuri care nu știu când se va regla”, a adăugat Preoteasa.

Angajați ai CFR au inițiat o grevă spontană care a dus la întârzieri sau la anularea unor trenuri.

2 COMENTARII

  1. Trebuie sa se ia în calcul ca pasagerii nu trebuie pedepsiti. Greva nu trebuie sa arate ca o răpire su solicitare de răscumpărare, sau un jaf sau oa altă infractiune cu luare de ostatici. Am vazut că mulți conductori de tren au hotărât să oprească in câmp ca să puna in balanță la revendicarile lor, timpul pierdut, frigul, setea si înfometarea pasagerilor.
    Inteleg revendicări, dar sa nu tii cont de condițiile de mediu, și faptul ca poate transporti persoane cu vulnerabilitati, copii, bătrâni, bolnavi, femei însărcinate etc. …mie îmi pare a fi o infractiune deliberată.
    Au procedat greșit deorece moral și uman, era sa opreasca în prima gară încălzită si cu apă potabilă și sa stea cate ore aveau de gand.

  2. Mai bine ar fi fost blocate treburile în gări, nu pe câmp. Sănătatea și chiar viața călătorilor, nu este marfă de negociat la schimb cu reventicarile. Majorarea salarială este o iluzie. La viteza cu xare cresc prețurile, pensiile și salariile, la anul cred că avem iarăși denominare ca in 2005. Deci se va câștigă praf in ochi, nu majorări. Aleșii nu vor avea o politică populistă. Ei salvează de fiecare dată o himeră, pe care o numesc economie. Daca tragem o linie, vom observa că nu au salvat in 30 de ani, doar economiile proprii prin conturile off-shore.

LĂSAȚI UN MESAJ

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.