„Turnul – următorul nivel”, o producție aflată la granița dintre teatru și...

„Turnul – următorul nivel”, o producție aflată la granița dintre teatru și film, la Timișoara

0
DISTRIBUIȚI

Teatrul Basca și Stageon lansează prima producție aflat la granița dintre teatru și film în format de realitate virtuală și video 360˚, o premieră atât pentru producători cât și pentru Timișoara.

„TURNUL #următorul nivel”, producție filmată la începutul lunii decembrie în turnul de apă din Iosefin cu sprijinul asociației „Prin Banat”, va fi lansată în 17 decembrie, de la ora 18:00, la centrul cultural FABER, iar în 18 și 19 decembrie va putea fi vizionată gratuit pe platforma www.stageon.ro în format video 360˚. Vizionarea online se poate realiza de pe desktop, smartphone, folosind un set de căști pentru a amplifica sunetul suround și senzația de imersiune. Pentru o experiență virtuală cât mai reușită, producția poate fi vizionată online și cu ochelari VR. În zilele următoare, până în 22 decembrie, publicul care și-a rezervat bilet va putea viziona „TURNUL #urmatorulnivel” la FABER, unde organizatorii pun la dispoziție două perechi de ochelari VR și căști.

Producția este o premieră atât pentru Timișoara cât și pentru teatrul Basca, fiind prima experiență care folosește tehnologia de realitate virtuală în prezentarea unui produs cultural. Un alt element inedit al proiectului este spațiul de joc și filmare, scenele fiind turnate în turnul care va deveni spațiu cultural și totodată loc de proiecție al spectacolului, păstrând atmosfera actuală a turnului de apă.

Regizorul producției, Alex Mihăescu, evidențiază că „în «Turnul #următorulnivel» ne-am concentrat pe unghiuri multiple, detalierea sau distanţarea, viziunea panoramică sau apropierea până la ultimul amănunt, focalizarea pe individ sau pe dinamica grupului, iar filmarea în 360° îi permite spectatorului să vadă într-un mod inedit cum cele șase personaje își analizează viețile”.

Textul spectacolului este scris de Ionuț Sociu, Alex Mihăescu și teatrul Basca și reflectă realitatea ultimului an din România, folosind metafora Purgatoriului pentru a vorbi cu umor despre demonii care ne bântuie prezentul: epidemie, corupție, atitudini sociale și politice conflictuale în societatea românească, multe dintre acestea provocate de experiențe de viață și de educație diferite.


Conflictul de la bază – atât a poveștii cât și a turnului – dintre personaje este datorat în mare măsură superficialității și a lipsei de empatie, dar pe măsură ce personajele urcă – ,în nivel și în turn – pierd contactul cu lumea lor și ajung să realizeze că nu se mai au decât unul pe celălalt. Deși personajele sunt singure în această ascensiune, spectatorul le urmărește, având senzația că le este chiar alături. În final personajele vor ajunge să realizeze că nu pot face altceva decât să lucreze împreună, indiferent de preferințele sau credințele personale, ori cele dictate de generația din care fac parte sau de nivelul de educație al fiecăruia.

Distribuția îi numără pe Niko Becker, Robert Copoț, Alina Ilea, Giorgiana Rancov, Costa Tovarnițsky, Ana-Maria Ursu. Regia este semnată de Alex Mihăescu,  directorul de imagine este Cristian Ilea, iar de integrarea VR se ocupă Radu Cernescu.

„Teatrul independent este locul cel mai bun pentru astfel de producții pentru că aici avem libertatea de a experimenta și a coagula echipe interdisciplinare. Prin acest proiect ne păstrăm viziunea de a vorbi despre realitatea care ne înconjoară, păstrăm poveștile, dar de data aceasta ne folosim de alte forme și mijloace pentru a prezenta aspecte invizibile și realități din lumea în care trăim”, este de părere Ana Maria Ursu, președintele asociației Solidart și cofondator al teatrului Basca.

LĂSAȚI UN MESAJ

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.