La începutul lunii, într-un articol din ziarul britanic Guardian despre destinațiile turistice ale României apârea și un paragraf despre Timișoara. Deși articolul a fost publicat în secțiunea de turism, sub forma unor sugestii pentru vizitatorii României – în media timișoreană acesta a prins amploare. Și bineînteles, pe paginile de facebook ale primarului Robu. Totul sub stilul hey-rupist, fără pic de profesionalism sau gândire, doar pentru a fi acolo. Greșeli peste greșeli, de parcă imaginea orașului ar fi ceva cu care poți modela și remodela oricând, orice, în funcție de mofturile de moment.
Într-o opinie precedentă, spuneam că lui Robu, deși are voință, îi lipsesc oamenii care să-i preia și să-i continue ideile. Astăzi vin și îi mai adaug pe lista oamenilor care lipsesc și pe cei care ar trebui să se ocupe de imaginea Primăriei.
De ce este o greșeală de PR ? Pentru că, pe lângă modul în care este formulată întrebarea, aceasta este pusă în medii care nu au absolut nicio relevanță: Facebook și site-ul primăriei. E simplu, pe Facebook nu știi cine îți este “prieten virtual”, poate fi un copil de 12 ani sau un bătrân de 83, care a vizitat Timișoara acum 20 de ani. Iar întrebarea pusă pe site-ul primăriei este irelevantă deoarece acesta nu este accesat de turiști, ci de oameni care vor să își plătească impozitele, sunt interesați să afle unde pot găsi anumite departamente sau direcții ale primariei și oamenii din presă. Într-un cuvânt, de timișoreni. E ca și când ai întreba la un concurs de Miss o concurentă de ce este ea cea mai frumoasă și nu ai lua în considerare și opinia juriului.
Întorcându-ne la site-ul primăriei, deși întrebarea pusă „Care sunt obiectivele pe care le considerați reprezentative pentru realizarea unui circuit turistic în zona Cetate a Timișoarei?” sugerează posibilitatea de a da mai multe răspunsuri, softul nu te lasă să alegi decat un singur obiectiv din cele 10 propuse în sondaj.
Și tot legat de sondaj, cum poate fi aflată opinia turistului (care de obicei nu știe limba română, limbă în care e scris sondajul)? Pentru că, până la urmă, sunt banii lui care vor intra și în bugetul local, iar tot el va alege ce vrea să viziteze sau nu. Fiindcă deja m-am obișnuit ca, pe lângă criticile aduse primarului Robu, să-i dau și soluții pe care ar fi trebuit să le aibă deja de la departamentul de PR, primul lucru pe care primarul ar trebui să-l cunoască este că primăria are un info-centru turistic, situat pe str. Alba-Iulia, chiar în centrul orașului. Info-centru la care poposesc turiștii și care colaborează cu firmele de turism locale, cu ANAT (Asociația Națională a Agențiilor de Turism). Acest departament al Primăriei Timișoara ar trebui să știe ce vor turiștii care vizitează Timișoara să vadă într-un tur al orașului. Ce muzee ar dori să viziteze și ce obiective turistice (construcții, clădiri, poduri sau monumente) sunt cele mai prezente în pozele acestora. Și de ce nu, poate ar putea să-i dea idei primarului despre cum poate revigora navigația pe Bega.
Și, în funcție de răspunsul primit, să plece în construcția imaginii fostei mici Viene. Dar, înainte de toate, dacă primăria ar avea o firmă de PR cu care lucrează, ar fi trebuit să încheie contractul pentru că soluțiile care ies pe poarta instituției și pe gura primarului sunt rupte de realitate. Iar dacă nu are, ar trebui să caute câtiva oameni care să se ocupe de imaginea unui oraș cu aproape jumatate de milion de oameni in el. Sau, ar putea pur si simplu sa caute pe google dupa Timisoara – si ar afla si locurile in care sunt vizitate de turisti.
DOMNULE NICOARA, CE STII TU DESPRE TURISM? TE PRICEPI LA TOATE… UN ALT CARCOTAS DE PROST GUST. MAI CAUTA SUBIECTE, CA NE CAM PLICTISESTI.
@Agathon
Mult mai multe decat un idiot care se ascunde in spatele unui pseudonim plictisit
Petre……vorbesti urit!!!!