Robu pune din nou paie pe foc în cearta cu deputatul PDL...

Robu pune din nou paie pe foc în cearta cu deputatul PDL Alin Popoviciu. Ce-i cere public celui care l-a „calomniat”

31
DISTRIBUIȚI

robu nervosjpg

Primarul Nicolae Robu insistă să continue disputa cu deputatul PDL Alin Popoviciu, începută prin sms.  După ce acesta din urmă a făcut un bilanţ al primului an de mandat al edilul şef Nicolae Robu în care îl acuza că a cheltuit degeaba 63.000 de euro plimbându-se, primarul l-a făcut nemernic şi nesimţit prin intermediul unui sms. Astăzi, Robu a schimbat placa şi a decis să continue comunicarea prin intermediul unui comunicat de presă. Redăm mai jos integral textul prin care primarul explică situaţia şi ceea ce îi cere deputatului pentru că l-a calomniat.

„Marţi, voi prezenta public numărul de zile în care am fost plecat în străinătate, scopul călătoriilor şi banii cheltuiţi cu ele şi timişorenii vor putea vedea la ce calomnii sunt eu supus de acest personaj fără scrupule numit Popoviciu.


Scopul lui şi al celor care îi ţin isonul, ca şi al altora care duc o adevărată campanie împotriva mea în ultima vreme este să creeze o perdea de fum în jurul raportului cu realizările mele în primul an de mandat, pentru a le masca pe cât posibil. Evident, timişorenii văd oricum aceste realizări pe teren, numeroase şi importante cum sunt. Îi cer public d-lui Popoviciu să se angajeze că donează Asociaţiei Timişoara Capitală Culturală Europeană şi/sau Clubului de Fotbal ACS Poli Timişoara diferenţa dintre banii publici pe care pretinde că i-aş fi cheltuit eu cu plecările în străinătate şi banii publici cheltuiţi de-adevăratelea şi câte 100 euro pentru fiecare zi pe care pretinde fără acoperire în realitate că aş fi petrecut-o în străinătate. Calomniatorii de teapa lui Popoviciu nu pot fi toleraţi la nesfârşit fără să plătească pentru faptele lor aducătoare de prejudicii oamenilor cinstiţi. În ceea ce mă priveşte, o afirm încă o dată: muncesc enorm şi cinstit, zi de zi, de multe ori şi în weekend, pentru Timişoara, am fost extrem de puţin plecat în străinătate şi numai în interesul Timişoarei  şi pot să-i privesc în ochi pe timişoreni cu realizările din primul an de mandat, realizări care, deocamdată, pot fi văzute doar pe teren şi, în parte, pe pagina mea Facebook. Dar, sunt convins că şi presa le va reflecta în curând”.

31 COMENTARII

  1. Dacă Alin Popoviciu vrea să fie doar trompeta primarului Nicolae Robu la Bucureşti, Cornel Sămărtinean își dorește ca, în 2016, să câştige Primăria Timişoara. Împreună cu Alin Popoviciu și Vasile Blaga, a făcut peste 60 de amendamente pe buget. Niciunul nu a trecut însă de comisii, unde, susține el, inclusiv parlamentarii de Timiș ai USL au votat împotrivă.

  2. Am înţeles că Nicolae Robu face zilnic conferinţe de presă. În loc să facă treabă, comunică foarte mult. Acesta a fost atu-ul candidaţilor USL: au ştiut să comunice. Noi am făcut foarte multă treabă, dar nu am ştiut să comunicăm. Robu face comunicare la nivel apropiat de perfecţiune şi reuşeşte să păcălească foarte multă lume.

  3. DEZBATERI PARLAMENTARE
    Şedinţa Camerei Deputaţilor din 18 iunie 2013

    1. Declaraţii politice şi intervenţii ale deputaţilor:
    1.42 Cornel-Mircea Sămărtinean – declaraţie politică intitulată „Timişoara, «Schimbarea în bine depinde de tine!»”;
    Intervenţie consemnată conform materialului depus la secretariatul de sedinţă

    Domnul Cornel-Mircea Sămărtinean:

    „Timişoara, «Schimbarea în bine depinde de tine!»”

    Acesta era sloganul cu care Nicolae Robu i-a convins pe timişoreni să-l voteze. Alegătorii au crezut că au votat pentru schimbarea în bine, dar nimeni nu s-a gândit că promisiunile cu care Nicolae Robu a defilat în campanie erau doar minciuni electorale.

    Cu ce s-au ales timişorenii? Cu promisiuni şi idei, unele de-a dreptul fantasmagorice, căci primarul nostru visează şi visează bine şi foarte colorat. Visează la fântâna cu jocuri de apă, lumini şi muzica pe Bega, la muzee de ştiinţă şi, mai nou, la metrou. Trezirea la realitate este însă una cruntă: oraşul e ciuruit de gropi, trotuarele sunt praf, cerşetorii şi câinii vagabonzi îşi împart străzile ca într-un film prost.

    10 iunie 2013 – un mic bilanţ pentru primarul Timişoarei, bilanţ pe care primarul Robu îl vede ca pe o victorie. Promitea marea cu sarea şi chiar îşi împărţise promisiunile pe 6 luni şi pe 4 ani. Iată că s-a scurs deja un an şi, dacă tragem linie, vedem că Nicolae Robu n-a fost în stare să facă mai nimic din cele fagăduite pe jumătate de an, darămite pe un an.

    Praf şi pulbere! Aşa pot fi descrise trotuarele din centrul istoric al Timişoarei. Şi să nu mai vorbim de străzi. Chiar în primele săptămâni după ce a ocupat fotoliul de primar, Nicolae Robu a trimis muncitori să astupe gropile de pe trotuare, însă doar pe strada Vasile Alecsandri, acolo unde îşi are sediul Partidul Naţional Liberal filiala Timiş. La doi paşi de strada Vasile Alecsandri, în sensul de la Mărăşti, dar şi pe străzile din jur, trotuarele sunt găurite din loc în loc, demne parcă de un scurtmetraj ce înfăţişează căderi de meteoriţi. De cealaltă parte, la un pas de clădirea Primăriei Timişoara, chiar peste stradă, trotuarul e pur şi simplu raşchetat de stratul de uzură, iar în unele gropi a crescut deja iarba. Să nu mai vorbim, aşadar, de alte zone din oraş unde timişorenii se iau cu mâinele de cap când se urcă la volan.

  4. sunt curios daca popo viciu are sange in instalatie sa se bage la provocarea lansata de primar. smecher primaru, ar face rost de bani pentru salaru unui jucator (sigur o gresit papagalu la calculele). aline de te bagi, anu asta tu-i platesti salaru lu Axente 🙂

  5. Într-un an primarul Nicolae Robu a reuşit să ceară angajaţilor Direcţiei de Mediu să pună la treabă firmele contractate de primărie pe domeniul spaţiilor verzi şi în unele zone din oraş au dispărut repede câteva fâşii. Asta, evident, n-a ajutat cu nimic la dispariţia prafului şi a noroiului din Timişoara. În proporţie covârşitoare, fâşiile verzi pline de noroi sunt la locul lor.

    Din cei peste 8.000 de câini fără stăpân din Timişoara, atât cât estimau specialiştii din primărie că sunt pe străzi, căteva sute au fost sterilizaţi, iar despre punerea lor în adăposturi nici nu poate fi vorba. Singurul adăpost este cel ridicat de Danyflor la marginea Timişoarei, înspre Şag, care are locuri limitate. Maidanezii nu s-au speriat deloc de promisiunea făcută de primarul Robu şi încă umblă în haite prin oraş, iar adeseori preferă promenada prin centru, spre nemulţumirea timişorenilor care se tem ca nu cumva animalele înfometate să le atace copiii.

    Anul care s-a scurs a adus pentru timişoreni nu doar minciuni gogonate şi promisiuni neonorate, ci şi proiecte megalomanice care, evident, nu se vor realiza niciodată. Zilnic Nicolae Robu îi aşteaptă pe jurnalişti la briefing-uri de presă unde le povesteşte tot ce visează el noaptea, prezentându-şi „ideile” drept „proiecte pentru Timişoara”. În realitate sunt doar „fantezii”, nicidecum „proiecte concrete pentru oraş”, având în vedere că niciodată primarul nu are habar de cifre, proceduri, sume, studii reale ori de unde va avea finanţarea necesară ca să le pună în practică. Răspunsurile la aceste întrebări sunt „încă nu ştiu, o să vedem”.

    Recent, primarul Nicolae Robu a afirmat cu seninătate că doreşte să elimine linia de cale ferată de la suprafaţă care taie oraşul în două şi să introducă metrou. Primarul era de-a dreptul fericit că i-a venit o asemenea idee vizionară, trecând peste faptul că Timişoara este situată pe o mlaştină şi că CFR-ul este în faliment. Ne-ar trebui totuşi nişte tramvaie decente şi funcţionale… şi poate măcar o parcare mare în centrul oraşului.

    Şi la capitolul cultură a avut de zis ceva primarul nostru. Mai întâi a tăiat finanţarea pentru Festivalul de Jazz de la Garana, apoi a anunţat că Timişoara va avea un Festival de Jazz al ei. Zis şi facut, s-au alocat bani din bugetul local, aproximativ 100.000 euro, şi s-au găsit şi ceva sponsori. Luna ianuarie se pare că a fost una inspiraţională pentru Nicolae Robu, atunci când a anunţat că vrea în Timişoara un Institut Multicultural: „Să avem şi noi ICR-ul nostru”…

    Cireaşa de pe tort o reprezintă ultima achiziţie a primarului Nicolae Robu pentru Timişoara: palmierii plantaţi în centrul oraşului care au stârnit un val de reacţii în sânul comunităţii, de la furie până la batjocură. Tinerii timişoreni şi-au exprimat protestul strângându-se sub palmierii ajunşi celebri şi au lansat sloganul”Azi în Palmişoara, mâine-n toată ţara”. Prin această acţiune a lor au încercat să-i transmită primarului Nicolae Robu că nu sunt de acord cu viziunea lui despre înfrumuseţarea bulevardului din centrul oraşului.

    Am enumerat doar o parte dintr-un bilanţ trist, nicidecum victorios al unui an de administraţie Robu. Consider că prin ceea ce a făcut în acest prim an de la preluarea mandatului, primarul Nicolae Robu şi-a minţit continuu alegătorii şi a distrus spiritul Timişoarei.

  6. De când Sămărtinean este directorul aeroportului „Traian Vuia” au fost semnate şase contracte cu Ornella Design. Firma familiei Ostaficiuc a primit diverse comenzi pentru inscripţionări în incinta aeroportului. Cel mai important contract a fost cel de reîmprospătare a marcajelor din aerogara aeroportului în valoare de 50.000 lei. prin această operaţiune, numele aeroportului a fost scris pe faţadă cu litere noi şi s-au schimbat inclusiv autocolantele cu semnele de pe ușile toaletelor. În total au plecat din conturile aeroportului din Timişoara către firma familiei pedelistului Ostaficiuc peste 105.000 lei.

    Contactat de PRESSALERT.ro, directorul Cornel Sămărtinean a declarat că „într-adevăr sunt asociat cu fiica domnului Ostaficiuc în Sport Games, dar eu am acolo doar 2%. Ornella Design are o bogată experienţă în domeniul tipăriturilor. Nu există nici un grad de rudenie şi nici consiliul judeţen ca instituţie nu are nici o implicare la aeroport. Toate contractele au avut valori sub limita care să impună licitaţii”. În mandatul lui Cornel Sămărtinean s-au făcut şi alte achiziţii cu cântec, PRESSALERT.ro dezvăluind faptul că aeroportul „Traian Vuia” a alocat în buget sute de mii de lei pentru prinderea maidanezilor şi alungarea păsărilor din incintă.

  7. Controlul Curţii de Conturi de la Aeroportul Internaţional “Traian Vuia” Timişoara a vizat şi falsificarea contractului de închiriere semnat de echipa condusă de fostul director, pedelistul Cornel Sămărtinean, cu Trinvest Bakery SRL a verişorului deputatului Alin Popoviciu. PRESSALERT.ro a dezvăluit că pentru spaţiul de 80 de metri pătraţi există două contracte de închiriere semnate de directorul Cornel Sămărtinean, dar cu numere de înregistrare şi clauze diferite, cel falsificat având o perioadă de valabilitate de cinci ani în loc de trei şi alte prevederi extrem de favorabile chiriaşului. Pe numărul de înregistrare al contractului de închiriere înregistrat la Registrul Comerţului a apărut un alt contract pentru amenajarea spaţiului tot din banii aeroportului. În nota explicativă dată celor de la Curtea de Conturi, Sămărtinean a explicat că “numărul 11163 a fost alocat iniţial pentru un DRAFT de contract, care nu era ştampilat şi care a plecat în ambele exemplare către societatea parteneră, nu s-a întors NICIODATĂ deoarece societatea nu a fost de acord cu unele condiţii, neînregistrându-se în sistemul electronic al AIT NICIODATĂ, automat acel DRAFT s-a anulat neproducând nici un efect juridic sau comercial”. Aşa-zisul draft avea ştampilă şi semnăturile şefilor de la aeroport, iar în baza acestui document a fost înfiinţat punctul de lucru al societăţii Trinvest Bakery. Directorul comercial, Marius Mezin, a susţinut şi el varianta draftului, explicând auditorilor că “datorită faptului că aceste negocieri au durat câteva zile, draftul vechi de contract cu nr.11163 neîntorcându-se la aeroport, l-am considerat nul iar numărul de înregistrare alocat primului draft şi anume nr.11163 a fost înlocuit în registru de către Bălan Vasile el fiind alocat unui nou contract în favoarea societăţii Tircons”.

  8. Conform Raportul public pe anul 2011, inspectorii Curții de Conturi au găsit o serie lungă de nereguli la Societatea Națională „Aeroportul Traian Vuia” Timișoara. Ca urmare a controlului s-a constata nestabilirea, neevidenţierea, neurmărirea şi neîncasarea veniturilor proprii de 3.585 mii lei.
    Directorul Cornel Sămărtinean, nu a gestionat în condiţii de calitate activitatea economico-financiară

    În concluzie, conducerea Aeroportului, în frunte cu directorul Cornel Sămărtinean, nu a gestionat în condiţii de calitate activitatea economico-financiară. La evaluarea sistemului de control intern/managerial s-au constatat următoarele: nu a fost elaborată o procedură privind managementul riscurilor; nu au fost elaborate/actualizate şi aprobate programele de dezvoltare a sistemelor de control intern/managerial care trebuie să cuprindă obiectivele, acţiunile, responsabilităţile, termenele precum şi alte componente ale măsurilor respective. Neevidenţierea în mod distinct în program a acţiunilor de perfecţionare profesională atât pentru persoanele cu funcţii de conducere, cât şi pentru cele de execuţie; nerespectarea prevederilor legale referitoare la supervizarea misiunilor de audit public intern, nu s-a elaborat un program de asigurare şi îmbunătăţire a calităţii sub toate aspectele activităţii de audit public intern, astfel încât să asigure ca normele, instrucţiunile şi codul etic să fie respectate de auditorii interni; nerespectarea prevederilor Legii nr. 672/2002 referitoare la modul de desfăşurare a misiunilor de audit (nu s-au întocmit: un proiect de raport de audit, o minută a reuniunii de conciliere); au fost elaborate normele metodologice proprii privind activitatea de audit public intern în cadrul entităţii, dar nu au fost avizate de Ministerul Transporturilor și Infrastructurii.

    Curtea de Conturi cere stabilirea persoanelor răspunzătoare pentru efectuarea unor cheltuieli fără documente justificative

    Curtea de Conturi recomandă organizarea şi conducerea evidenţei operative şi contabile în conformitate cu prevederile legale în vigoare; stabilirea, facturarea şi încasarea veniturilor din diferenţele de chirii provenite din subevaluarea suprafeţelor închiriate şi/sau tarifelor; luarea măsurilor de actualizare a programului de dezvoltare a sistemului de control intern/managerial; stabilirea întinderii prejudiciului şi dispunerea măsurilor de recuperare a acestuia; stabilirea persoanelor răspunzătoare pentru efectuarea unor cheltuieli fără documente justificative care să ateste că acestea au fost efectuate în interesul societăţii, stabilirea întinderii prejudiciului şi dispunerea măsurilor pentru recuperarea acestuia. Pentru valorificarea constatărilor înscrise în Raportul de control, Curtea de Conturi a emis o decizie prin care au fost dispuse 19 măsuri pe care Societatea Națională „Aeroportul Traian Vuia” Timișoara trebuie să le ducă la îndeplinire în vederea înlăturării abaterilor constatate, pentru stabilirea întinderii prejudiciului şi dispunerea măsurilor pentru recuperarea acestuia, precum şi pentru intrarea în legalitate.

  9. Seria cheltuielilor aberant de exagerate nu se mai termină la Aeroportul Internaţional “Traian Vuia”, condus de pedelistul Cornel Sămărtinean, protejatul lui Constantin Ostaficiuc. Nu mai puţin de 615.000 lei, echivalentul a 150.000 euro euro, va da anul AITV pentru “managementul faunei din perimetrul aeroportuar”. Conform caietului de sarcini “prestatorul are responsabilitatea efectuării serviciilor de supraveghere si îndepărtare a păsărilor şi câinilor fără stăpân şi aplicarea măsurilor specifice in perimetrul aeroportuar” şi “întocmirea unor rapoarte zilnice privind locaţiile în care a fost detectată prezenţa păsărilor fiind identificate specia şi numărul aproximativ inclusiv direcţia de deplasare”. Se specifică şi faptul că trebuie să fie prezent “minim o persoană” la programul stabilit.

    Deşi aeroportul Timişoara plăteşte o groază de bani pentru aceste servicii, în caietul de sarcini se specifică faptul că beneficiarul va asigura gratuit atât de combustibilul pentru maşina de patrulare, cât şi un spaţiu racordat la utilităţi. Culmea este că anul trecut, conform plnului de investiţii, aeroportul “Traian Vuia” a investit zeci de mii de euro în echipamente de îndepărtare a păsărilor prin generarea sunetelor de atac ale păsărilor de pradă cât şi sunete de stres şi alarmă proprii fiecărei specii vizate, cât şi capcane pentru prinderea animalelor mari. Câştigătoarea licitaţiei a fost firma Border Collie Rescue din Bucureşti. În 2009, aceeaşi firmă a câştigat de un contract pe cinci ani prin care păsările de pe Otopeni trebuie izgonite cu ajutorul câinilor. Valoarea acestui contract pe cinci ani a fost de 400.000 euro. Directorul Cornel Sămărtinean a explicat suma imensă plătită pentru privitul păsărilor şi prinsul maidanezilor prin faptul că “a fost un studiu de oportunitate în urma căruia s-a ajuns la această sumă. Nu ştiu să se dea gratuit combustibil firmei şi spaţiu. O să verific”.

  10. Angajaţii Aeroportului Internaţional “Traian Vuia” din Timişoara au fost spionaţi în mod ilegal de administraţia condusă de fostul director, pedelistul Cornel Sămărtinean. După ce acesta a fost schimbat din funcţie, s-a descoperit că au fost montate camere video şi microfoane, ascunse în senzorii de mişcare plasaţi în toate birourile. În ambele clădiri ale administraţiei au fost instalate echipamente care stocau imaginile şi sunetul, în corpul A aceste receivere fiind instalate chiar în biroul directorului Sămărtinean. Practic, toate mişcările angajaţilor din birouri erau monitorizate la sânge, iar imaginile erau stocate în servere aflate în afara aeroportului. Cei care lucrează acolo au rămas mască atunci când au văzut cum erau ţinuţi sub lupă. “Când au instalat senzorii de mişcare în birouri au spus că sunt pentru hoţi. Avea logică. Nu ne-au spus, însă, nimic despre camere de supraveghere şi microfoane. Ştiam de camerele de pe holuri, dar nici să ne spioneze şi-n birou”, comentau angajaţii uimiţi de Big brother-ul portocaliu. Unii bănuiau că ar fi supravegheaţi, dar nu aveau confirmare. Printre angajaţi se discută că supravegherile ilegale au surprins câţiva dintre cei monitorizaţi în ipostaze erotice.
    În urma verificării echipamentelor descoperite, s-a stabilit că, de curând, au fost tăiate cablurile pentru înregistrările audio de la receivere, dar nu şi de la dispozitivele clandestine de supraveghere. Deşi au fost şterse o parte din înregistrările de la receivere, cei care au spionat au mai uitat câteva cadre filmate ilegal.
    Impus în funcţia de director al aeroportului de preşedintele PD-L Timiş, Constantin Ostaficiuc, Sămărtinean şi-a luat ca şi consilier pe probleme de securitate de Mircea Preunca, fost ofiţer SRI, fratele consilierul judeţean PD-L Daniel Preunca. Acesta este şi administratorul firmei MT Systems SRL, care a avut contractele de instalare a sistemelor de supraveghere cu aeroportul. Contactat telefonic pentru a comenta operaţiunea ilegală de supraveghere, Cornel Sămărtinean s-a mulţumit să spună “nu comentez, la revedere”. Mircea Preunca a susţinut în schimb că “tot ce s-a făcut a fost legal. Nu s-a încălcat nici o lege. La intrarea în clădiri erau avertismente că sunt obiective supravegheate. Nu erau ascunse camerele. Erau la vedere. Sunt sisteme de supraveghere din comerţ. A fost înregistrare doar video, nici gând de înregistrare audio. Totul a fost legal”. Luni va fi depusă o plângere penală la Parchet de noua conducere a aeroportului pentru supravegherile ilegale.

  11. Seria afacerilor cu dedicaţie de pe Aeroportul Internaţional “Traian Vuia” Timişoara nu au ocolit nici hala cargo,care a ajuns să fie administrată, desigur, de o firmă cu conexiuni portocalii, dar care nu are autorizările legale necesare. În decembrie anul trecut, toate firmele de curierat şi marfă care operează în hala cargo au fost convocate la o şedinţă în care au aflat, printre altele, că se va schimba firma care administrează hala cargo. S-a promis că doritorii vor fi anunţaţi de data când se va organiza licitaţia. Pentru a pune presiune pe fosta firmă care administra hala cargo căreia urma să-i expire contractul, administraţia aeroportului condusă de pedelistul Cornel Sămărtineanu, partenerul de afaceri al deputatului PD-L Alin Popoviciu şi al fiicei preşedintelului Consiliului Judeţean Timiş, portocaliul Constantin Ostaficiuc, a cerut o chirie de zece ori mai mare. În ultimele zile ale lui decembrie, chiriaşii au aflat că licitaţia s-a ţinut şi noul administrator al halei cargo este firma Air Cargo Logistic SRL, unde asociat este Nelu Dică, un apropiat al deputatului Popoviciu şi nepotul deputatului Gheorghe Ciobanu, la vremea respectivă cadru de nădejde al PD-L, acum stâlp de bază al PSD. Interesant este că licitaţia a fost câştigată de anonima firmă a lui Dică, înfiinţată cu doar câteva luni înainte de licitaţie, iar operatorii mari care lucrează pe aeroport nu au fost informaţi de aceasta.

    Primul lucru pe care firma l-a făcut a fost să anunţe măriri ale preţurilor chiriei în hala cargo pentru firmele de marfă şi curierat care operează acolo, chiar dacă firma câştigătoare nu deţine avizul Autorităţii Aeronautice Române pentru operaţiuni de handling şi nici pe cel de securitate ca agent abilitat cargo din partea Direcţiei Securitate şi Infrastructură Aeroportuară din Miniterul Transporturilor. Pe lângă chirie, firmele sunt obligate să plătească la Air Cargo Logistic şi o taxă de tranzit mărfuri, chiar dacă nu efectuează nici un serviciu pentru aceşti bani. “Taxa de tranzit nu este un serviciu pe care cineva trebuie să-l execute, ci o taxă de tranzitare a mărfurilor prin hala cargo, nivelul acestei taxe fiind stabilită de autoritatea aeroportuară prin deciziile Consiliului de Administraţie, aceasta fiind menită să acopere costurile de funcţionare ale infrastructurii aeroportului pentru locaţia respectică”, se arată într-o notă semnată de Cornel Sămărtinean. ”Iniţial au venit cu nişte preţuri aberante. Au mai coborât, dar ei încasează aceşti bani de administrare fără să ne facă nici un serviciu pentru că oamenii şi echipamentele cu care operăm sunt ale noastre. În plus controlul antitero la SRI îl plătim direct că ei nu au contract”, a declarat sub protecţia anonimatului reprezentantul uneia dintre firme.Nelu Dică, “Nini” după cum se prezintă la telefon, susţine că “operaţiunile de handling sunt realizate de o altă firmă autorizată WMT. Avem aviz de la Direcţia de Securitate Aeroportuară din minister. Nu este adevărat că au crescut preţurile. Într-adevăr, iniţial, au fost nişte creşteri, dar acum sunt aceleaşi preţuri. Nu au crescut nici măcar cu un cent. Sunt rudă îndepărtată cu domnul Ciobanu. Îl cunosc într-adevăr pe Alin Popoviciu, dar eu am prieteni puţini”. Întrebat cum de a ştiut să-şi înfiinţeze firma fix înainte de licitaţie, Dică a susţinut că “eu am legături mai vechi cu aeroportul pentru că am lucrat în această zonă. Din câte ştiu eu au mai fost şi alţii la licitaţie, dar nu ştiu cine”. Minciuna cu avizarea de către Ministerul Transporturilor a fost demontată chia de Ioan Arba, directorul Direcţiei Securitate şi Infrastructură Transporturi Aeriene din Ministerul Transporturilor care a declarat pentru PRESSALERT.ro că “nu există nici un aviz de securitate emis de către noi pentru Air Cargo Logistic ca agent abilitat cargo. La Timişoara sunt doar două firme care au acest aviz”.

    Directorul Aeroportului Internaţional Traian Vuia, Cornel Sămărtinean, a declarat că “preţurile sunt mai mari pentru că fostul operator nu încasa toate taxele pentru aeroport. Nu comentez nimic despre legăturile lui Dică cu Alin Popoviciu şi Ciobanu” .

  12. PRESSALERT.ro a intrat în posesia unei înregistrări video care surprinde modul rudimentar în care angajaţii Aeroportului Internaţional “Traian Vuia” Timişoara fac reparaţiile la suprafaţa de rulare a avioanelor. Înarmaţi cu un târnăcop, o lopată şi o mătură de paie, oamenii repară un petec de pistă. În primă fază se pot observa doi muncitori care se ocupă de rezolvare problemei, unul cu o lopată, în timp ce celălalt scoate praful cu o mătură de paie. În următoarele imagini se observă mai mulţi angajaţi ai aeroportului care aduc un utilaj de compactat. Modul cum se lucrează ridică mari semne de întrebare, în condiţiile în care chiar şi pentru micile reparaţii curente de la pistă trebuie respectate reguli stricte pentru a nu fi pusă în pericol securitatea avioanelor.

    Starea pistei de pe aeroportul din Timişoara este una dezastruoasă, fiind înregistrate plângeri din partea piloţilor. Acest lucru este recunoscut şi de directorul de la “Traian Vuia”, Cornel Sămărtinean care a declarat că “într-adevăr există probleme cu pista pentru că de doi ani nu mai există stratul de uzură. Trebuie să i se facă şi reparaţii capitale şi reparaţii de întreţinere. Probabil că imaginile surprind mici lucrări de întreţinere pe care le efectuăm cu personalul propriu. Mai turnăm o gaură, o ruptură de colţ, dar nu putem să face reparaţii mari de întreţinere pentru că nu suntem autorizaţi. Anul acesta avem fonduri alocate în buget pentru reparaţii”.

  13. Fals in acte!!!
    Raportari false pentru a primi ajutor de stat
    Directorul Aeroportului Timisoara, Cornel Samartinean, a modificat mai multe raportari privind numarul total de pasageri, in cursul anului 2010. In rapoartele inaintate de catre acesta, numarul de pasageri era de fiecare data sub un milion. Motivul este unul simplu: cu o cifra sub un milion de pasageri, aeroporturile din Timisoara, Suceava si Cluj primeau ajutoare financiare din partea statului roman, in valoarea totala de 240 de milioane de euro.
    Cornel Samartinean, singur in afara Schengen. Cu talent, pune umarul la falimentul aeroportului pe care il conduce.
    In urma scandalurilor privind terminalul non-Schengen si a celui privind plecarea Wizz Air, directorul aeroportului din Timisoara a recunoscut in luna noiembrie 2010 ca numarul pasagerilor care tranziteaza depaseste un milion de persoane. Astfel, Aeroportul Timisoara mai pierde si ajutoarele financiare de stat. La aceasta situatie a contribuit si compania Carpatair, care a depus o plangere la Comisia Europeana, in urma careia s-a blocat acordarea ajutoarelor de stat catre aeroportul din Timisoara.

  14. Ati fost manager si la o companie de stat, Aeroportul Timisoara. Cat de diferit este managementul la o companie privata fata de cel al unei companii de stat?
    Eu unul spun ca principiile de management sunt aceleasi peste tot. Cel putin eu am aplicat aceleasi principii. Si rezultatele se vad. Sunt disponibile pentru oricine este interesat pe site-ul Ministerului de Finante. Eu sustin si am si demonstrat de fapt ca si o companie de stat poate fi condusa eficient ca sa aduca profit. Toate aceste principii de management eu vreau sa le aplic si in activitatea mea ca viitor parlamentar.

  15. Sămărtinean: „Eu sunt la bază inginer, pricep lucrurile”

    Bâlbăielile purtătorului de cuvânt al aeroportului Corina Lupulescu, secundate de cele ale directorului Cornel Sămărtinean au scos la iveală lipsa de experienţă şi criteriile discutabile pe baza cărora au fost numiţi în funcţiile respective. Cornel Sămărtinean, membru PDL Timiş din 2005, a fost numit în ianuarie, pe o perioadă de patru ani, director al aeroportului.

  16. Ca un minus, Cornel Samartinean spune ca nu a reusit sa majoreze salariile angajatilor. „Ma voi stradui ca anul viitor sa aduc nivelul salariilor celor 257 de angajati cel putin la nivelul celor de la Aeroportul Otopeni”, a declarat Samartinean.

  17. Bravo celui care a comentat mai sus,enumerand câteva din escrocheriile din aeroport !!!! Exact ce am spus si eu . Acest partid întâi trebuie sa scape de oamenii corupți care i-au compromis total imaginea in fata electoratului roman. Este normal ca indivizi de genul lui Samartinean si POPOVICIU ,după toate hotiile făcute din banul public,sa nici nu se mai apropie de o funcție in partid. In schimb nesimtirea lor nu are margini !!! Se cred si acum performeri campaniei din dec’ 2012!!!! Toată lumea știe insa ca au reușit datorită sistemului de vot inechitabil care a guvernat ultimele alegeri. Acești indivizi,dacă nu ar fii avut acces vreodată la banul public,astăzi ar fii fost niște boschetari -cocalari !!!!! Habar n-au cum se conduce cinstit o afacere si nici nu-i interesează sa facă asta vreodată !!!!! Am avut de-a lungul timpului angajați preluati din firme controlate de Ciuhandu Ovidiu sau POPOVICIU Alin . Am fost socat sa aflu cum functionau aceste firme !!! Erau de fapt un exemplu de evaziune fiscală la nivel maxim !!! Acești puscariabili trebuie întâi sa dispară ptr ca in viitor PDL sa aibă o șansa de a renaște . Insist pe PDL ptr ca totuși e nevoie in România de o formatiune puternica de dreapta.

  18. Am demonstrat că şi o companie de stat poate fi condusă eficient ca să aducă profit”
    Cum aţi început să faceţi afa­ceri?
    Am început să fac afaceri imediat du­pă ce am terminat facultatea, în 1994. În timpul studenţiei, ca să mă întreţin, m-am angajat ca lucrător prin aşchiere la IMAIA. A fost foarte greu, ţin minte că lucram în trei schimburi… Când am terminat facultatea şi am devenit inginer, m-am hotărât să încep o afacere. Aşa am început proiectul Gittanos.
    Am văzut că aţi declarat că nu aţi făcut niciodată afaceri cu statul… Se poate câştiga din afaceri în România şi fără să ai contracte cu statul?
    Da, aşa este. Nu am avut nicio­dată vreun contract încheiat cu statul. Eu nu am luat bani de la stat, am dat bani la stat. De-a lungul a 18 ani de activitate, firma mea a plătit peste trei milioane de euro la bugetul statului sub formă de taxe şi impozite. În prezent, în grupul de firme Gittanos sunt anga­jaţi peste 100 de oameni. Gittanos are o cifra de afaceri anuală de peste patru milioane de euro. Toate acestea le-am reuşit fără să am nicio tangenţă cu sta­tul. Niciuna!

  19. Spune si comisionul ptr care ai lucrat dacă ești așa de deschis ! Vrei sa cred ca de la veniturile pe care le-ai avut in grupul de firme pe care il conduci,te-ai coborât la salariul amarat de bugetar de la aeroport !!??? Ha-ha chiar ne crezi prosti colega !!?? Eu personal,ca sa nu crezi ca nu știu despre ce vorbesc,am o suta de angajați si o cifra de afaceri pe firmele care le conduc,de 9-10 mil de EUR pe an . Ar trebui sa fiu plătit de la 20000 EUR/ luna ca sa ma gândesc dacă merita sa trec la managementul unei companii de stat. Așa ca povestile astea sunt ptr cei care nu știu cum sta treaba . Cred ca întâi trebuie sa va rezolvati situația dosarelor penale deschise ptr ” spectaculosul” management de la aeroport in care nu l-ai uitat sa-l introduci si pe combinatorul de renume POPOVICIU Alin !!!!

  20. De ce nu ar merita Cornel Samartinean sa fie candidat al Primariei Timisoara ?:
    Va rog domnule Mihai Mihaila sa va uitati pe Sinteza Activitatii Deminitarilor de Timis si o sa va rog sa priviti corect si sa trageti concluzii.

    Cornel-Mircea SĂMĂRTINEAN
    Sinteza activitatii parlamentare în legislatura 2012-prezent

    Activitatea parlamentara în cifre:

    Luări de cuvânt: 10 (în 10 şedinţe)
    Declaraţii politice: 8 (din care 7 consemnate conform materialului depus la secretariatul de sedinţă)
    Propuneri legislative initiate: 10
    Întrebari şi interpelari: 18
    Motiuni: 5

    6 deputati ai USL-ului nu ai impreuna Activitatea pe care o are Cornel Samartinean.

    http://www.cdep.ro/pls/parlam/structura.mp?idm=324&cam=2&leg=2012

  21. Vi se pare corect ca dupa o campanie plina de imagini in Timisoara si promisiuni aruncate in vant , dupa 6 lui Sorin Griondeanu sa aiba o astfel de activitate…Jenant.

    Sorin Mihai GRINDEANU
    Sinteza activitatii parlamentare în legislatura 2012-prezent

    Activitatea parlamentara în cifre:

    Luări de cuvânt: 4 (în 4 şedinţe)
    Declaraţii politice: 2 (din care 2 consemnate conform materialului depus la secretariatul de sedinţă)
    Propuneri legislative initiate: 3
    Întrebari şi interpelari: 1

  22. Vi se pare corect ca dupa o campanie plina de imagini in Timisoara si promisiuni aruncate in vant , dupa 6 lui Cătălin TIUCH sa aiba o astfel de activitate…Jenant.

    Cătălin TIUCH
    Sinteza activitatii parlamentare în legislatura 2012-prezent

    Activitatea parlamentara în cifre:

    Luări de cuvânt: 2 (în 2 şedinţe)
    Declaraţii politice: 1 (din care una consemnată conform materialului depus la secretariatul de sedinţă)
    Propuneri legislative initiate: 6
    Întrebari şi interpelari: 2

  23. Vi se pare corect ca dupa o campanie plina de imagini in Timisoara si promisiuni aruncate in vant , dupa 6 lui Sorin Mihai GRINDEANU sa aiba o astfel de activitate…Jenant.

    Sorin Mihai GRINDEANU
    Sinteza activitatii parlamentare în legislatura 2012-prezent

    Activitatea parlamentara în cifre:

    Luări de cuvânt: 4 (în 4 şedinţe)
    Declaraţii politice: 2 (din care 2 consemnate conform materialului depus la secretariatul de sedinţă)
    Propuneri legislative initiate: 3
    Întrebari şi interpelari: 1

  24. Vi se pare corect ca dupa o campanie plina de imagini in Timisoara si promisiuni aruncate in vant , dupa 6 lui Maria GRAPINI sa aiba o astfel de activitate…Jenant.

    Maria GRAPINI
    Sinteza activitatii parlamentare în legislatura 2012-prezent

    Activitatea parlamentara în cifre:

    Luări de cuvânt: 1
    Propuneri legislative initiate: 1

  25. Ce ne vom face cu stimabilii Demnitari de la USL referitor la activitatea domniilor lor ?

    Cornel-Mircea SĂMĂRTINEAN
    Sinteza activitatii parlamentare în legislatura 2012-prezent

    Activitatea parlamentara în cifre:

    Luări de cuvânt: 10 (în 10 şedinţe)
    Declaraţii politice: 8 (din care 7 consemnate conform materialului depus la secretariatul de sedinţă)
    Propuneri legislative initiate: 10
    Întrebari şi interpelari: 18
    Motiuni: 5

  26. Cornel Sămărtinean – Alianţa România Dreaptă (PDL) – 4750 de voturi 21,2

    Petrică Folică – Partidul Poporului – Dan Diaconescu – 1694 voturi – 7, 56

    Cel cu 1694 voturi,domnul Petrica Folica,un OM de exceptie,fost luptator antitero,un profesionist,a ramas in anonimat,deoarece campania fara bani,este echivalentul prostului cu 2-3 facultati!?!

  27. Bai Chilotare, tu tot nu intelegi ca un aeroport, care era international DINAINTE sa vii tu cu gasca de manglitori si cu Preunca securistu, nu poate fi condus de unul care il confuda cu duty-freeurile din vama sau cu feuda lui Ostaficiuc-Popoviciu. Mai bine ne spui cum ti-ai batut joc de oameni, cum ai spart bugetul pe 2012 inainte sa fii dat afara. Pai , tataie, tu habar nu ai ca managementul chilotilor nu are nimic in comun cu managementul aeroportuar. Nu stii cu ce se mananc asta. Si degeaba o arzi aiurea cu ce te amuza pe tine ca se lauda aia de la USL, hoti si ei ca si tine. Un aeroport are nevoie de profesionisti in aviatie, nu de chilotari fie ca is din PDL sau din USL. Asta e diferenta dintre tine si Idolu, care acum trage sa pun ape picioare ce ai falimentat tu. Apropo, daca te mai aud cu plecarea lui Austrian Airlines, iti dedic maine, in ultima zi de campanie prima lor notificare, cand au zis ca se retrag de pe Timisoara. E exact din ianuarie, de pe vremea cand TU conduceai aeroportul. Asa ca interviul ala platit in Timpolis in care aberai cu Eugeniu de Savoya…e psihu de copil mic. Du-te si te plimba, ca deputat nu ajungi nici macar in visele tale cele mai erotice.

  28. samartinean e retardat
    Mesaj: in primul rind , compania austrian airlines nu pleaca de capul ei de pe aeroportul din timisoara, aceasta decizie fiind luata in cadrul unor dezbateri mai ample in interiorul star alliance, ca o strategie pe termen mediu si lung. Pentru curiozitatea domnului samartinean , aceasta decizie a fost luata in anul 2011, cind inca era la sefia aeroportului. Probabil star alliance vazind managementul lui samartinean a luat aceasta decizie. Oricum , masura este temporara, urmind ca de la inceputul lui 2013 austrian airlines sa revina cu noi destinatii. Pentru cei neaveniti, ca samartinean, aceasta masura a fost luata ca urmare a modificarii de operare a hubului de la viena la munchen. deci domnule samartinean , nu te mai excita in halul asta, ca tu ai inventat chilotii zburatori…., putina decenta…..

  29. bah , dobitocule, tu in 2 ani nu ai fost in stare sa aduci o companie pe aeroport si vorbesti de plecarea astora? tampitule , astia pleaca din cauza managementului tau defectuos care ai permis numai reduceri celor de carpat air in schimbul unor stewardese , ca am auzit ca erai cam curvar dar si cam bulangiu, de aia pleaca toti de pe aeroport. acuma noua conducere trebuie sa refaca legaturile cu companiile , din cauza ta bulangiule

  30. samartinene,Ciolan te-a \”crosetat\”,ai picat in plasa cu tot cu agora,ba de puscarie nu scapi,tine minte ai fuxx pe cine nu trebuia,sti tu pe cine,mai putin si n-o sa mai ai surasul din poze,acolo radeai ca aveai euroii de la:firma Eco-mid,Triple Security,Cargo-Center,Civitas,Menzies,Carpatair,cele de inchiriat auto,dezapezirea din 2012!?! a costat peste 100.000 de euro!?!

Dă-i un răspuns lui Ivanescu Renunțați la răspuns

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.