Primăria Timișoara a ieșit pe minus la prima ediție a Jazz TM....

Primăria Timișoara a ieșit pe minus la prima ediție a Jazz TM. Vezi cum s-au cheltuit banii

5
DISTRIBUIȚI

bona la jazztm07

Prima ediție a JazzTM de către Primăria Timișoara a fost una învăluită de mister, administrația locală refuzând în continuare să facă publice contractele pe bani publici în baza cărora au fost plătiți artiștii care au urcat pe scena. Nici măcar sumele pe care le-a încasat, în parte, fiecare artist sau trupă, nu sunt disponibile.

Deși viceprimarul Dan Diaconu declara în luna aprilie că „bugetul total al festivalului este de 160.000 de euro, dintre care 100.000 de euro reprezintă contribuţia primăriei, iar restul vin din alte surse, sponsorizări pentru care sunt discuţii avansate, în special cu firme mari din Bucureşti”, până la urmă, acesta admite, în scris, într-un răspuns formulat la o solicitare a PRESSALERT.ro în baza Legii 544/2001, că festivalul nu a costat atât.

Un festival din bani publici, pe minus

Festivalul Jazz Tm a fost un eveniment apreciat de public, dar care financiar a mers în pierdere. Potrivit răspunsului oficial primit de la municipalitate, evenimentul a costat 606.233,12 lei (134.718,47 euro, la un curs de 4,5 lei, indicat de municipalitate), bani din care 500.000 de lei au fost alocați prin bugetul local. Festivalul a avut venituri în valoare de 81.329 de lei, rezultând, în final, că s-a cheltuit mai mult decât s-a alocat cu 24.904,12 lei (5.534 de euro).

Artiștii au costat jumătate din bugetul festivalului

”Contractele cu artiștii nu permit comunicarea sumelor exacte, deoarece acestea sunt confidențiale, fiind protejate de legea dreptului de autor. Suma totală pentru onorarii, negociată cu transport inclus (artiștii au fost cei responsabili cu găsirea / alegerea transportului) este: 72.875 de euro”, ne-a informat Alina Pintilie, directorul Direcției Comunicare din cadrul Primăriei Timișoara, în răspunsul oficial. Cu toate acestea, municipalitatea a decontat, separat, 2.750 de euro către o agenție de turism din Piața Unirii (Business Tour & Travel), pentru transportul artistului Manu Delago.

La prima ediție a Festivalului Jazz TM (5 – 7 iulie 2013) au concertat Richard Bona, Kurt Elling, David Murray Infinity Quartet featuring Macy Gray, saxofonistul Ilhan Ersahin, alături de trupa Istanbul Sessions, percuționistul Manu Delago şi proiectul Handmade, Hidden Orchestra din Edinburgh, Sebastian Spanache, Mario & The Teachers, Iordache, Cătălin Ștefănescu.

 13.333 de euro, decontul pentru ”producția” festivalului

Artiștii au fost fost aduși în baza unor contracte directe semnate cu firmele de management indicate de ei.


Pavel Dehelean, directorul Casei de Cultură a Municipiului Timișoara, susține că aceste contracte au fost semnate de el, pentru instituția pe care o conduce.

Pe de altă parte, municipalitatea a plătit 60.000 de lei (13.333 de euro) către Asociația Culturală Sunet Ambianță Timișoara. Potrivit Alinei Pintilie, remunerația se referă la producția festivalului: ”Propunerea artiștilor, coordonarea furnizorilor și managementul implementării, planul de scenă, pregătirea backstage-ului, crearea tuturor materialelor de promovare  – site, outdoor, video etc. (n.r.  așa cum am arătat anul trecut)”. În contractul de producție  (78 / 24.01.2013) ”Organizatorul” reprezentat de viceprimarul Dan Diaconu și directorul Casei de Cultură Pavel Dehelean, îl împuternicește pe ”producător” (Asociația Culturală Sunet Ambianță Timișoara) ”să desfășoare toate activitățile necesare realizării evenimentului JAZZ desfășurat în perioada 5 – 7 iulie 2013, inclusiv negocierea contractelor cu artiștii și furnizorii”.

Primăria a mai plătit, separat, bani pentru scenă, sonorizare, proiecție video etc.: 11.290 de euro pentru sonorizare și 7.210 euro pentru ecrane LED (+ TVA, către Music Service), plus 4.800 de euro către Loud an Pro (o firmă maghiară care a adus instrumentele solicitate de artiști). SAR Security  a încasat 5.113,31 lei pentru transportul terestru și paza artiștilor, iar patronul Simphony Cafe (un apropiat al secretarului Primăriei Timișoara) a primit suma de 13.256 de lei pentru ”protocol artiști” în cafeneaua menționată. Către Hotel Timișoara s-a plătit 36.479 de lei, pentru cazarea și masa artiștilor. Alte sume cheltuite cu ocazia Jazz TM au fost 5.700 de lei pentru închirierea și montarea gardului de securitate la scenă, 4.946 lei pentru imprimarea unor tricouri și 1.944 de lei pentru masa voluntarilor implicați.

Sponsorizări și publicitate

Jazz TM 2013 a beneficiat de 68.600 de lei din sponsorizări. Au dat bani Timișoreana (31.500 de lei), Continental și Forumul Austriac (câte 9.000 de lei fiecare), RETIM ( 6.600 de lei), BRD (4.500 de lei) și CJ Timiș (8.000 de lei). În legătură cu ultimul sponsor este o întreagă discuție. ”Consiliul Județean Timiș a bugetat 30.000 de lei, dar a virat doar 8.000 de lei”, explică Alina Pintilie. Oficialii de la județ spun că au plătit mai puțin decât se prevăzuse inițial, pentru că așa au venit contractele de la Casa de Cultură a Municipiului Timișoara.

În răspunsul oficial furnizat de Primăria Timișoara aflăm că festivalului i s-a făcut publicitate locală și internațională, după cum urmeză: printr-un contract cu Informmedia – 868 lei, respectiv cu Mezzo (25.000 de euro – drepturi de autor și costuri cu deplasarea echipei de filmare pentru opt concerte).

5 COMENTARII

  1. Daca e un festival organizat din bani publici, pentru a sustine cultura, fara sa se bazeze pe veniturile de la intrare, nu e normal sa iasa „pe minus”? Inutil articolul. Astfel de festivaluri sunt o investitie in cultura. Poate la un moment dat va produce si venituri, insa la inceput, nu acesta trebuie sa fie scopul!

  2. cu alte cuvinte cei de la Plai au incasat 13300 Euro numai ca sa organizeze evenimentul pe banii Primariei si sa produca niste materiale de calitate indoielnica. in plus au avut in mana tot bugetul, din care cine stie ce bani s-au mai intors dupa metode bine cunoscute.
    intrebarea e ce alte evenimente muzicale din Timisoara au primit mai mult de 13.000 Euro din partea Primariei contrubutie totala, suma incasata de Plai doar pentru „a desfășura toate activitățile necesare realizării evenimentului”?

    de ce aceste sume trebuie rulate de o asociatie? pe ce criterii a fost aleasa aceasta asociatie sa lucreze cu banii publici? s-a spus ca aveau relatii si experienta – sunt acestia singurii organizatori din Timisoara cu relatii si experienta?
    Primaria nu are departament specializat sau Casa de Cultura ca tot se platesc o gramada de salarii? daca nu exista specialisti, de ce nu sunt angajati unii prin concurs (eventual tot cei de la Plai ca tot se poate aranja, dar macar nu se mai cheltuie dublu)?

    e foarte bine ca se cheltuiesc bani pentru cultura, e foarte prost ca se cheltuiesc pe criterii arbitrare si ineficient – in acest mod simplu in 2014 vom avea pe banii nostri un festival de jazz la fel de scump, dar de calitate inferioare. artistii anuntatii pana acum nu sunt nici jazz, nici de calitatea celor de anul trecut!

  3. Doamne ajuta ca pana la urma am aflat informatiile pe care Primaria avea obligatia sa le faca publice oricum – ca doar este vorba de bani publici, nu de banii de buzunar ai Primarului!!!!
    Cam mult pentru organizare pur si simplu – cand raportezi suma la onorarii, devine ridicol de mare….

  4. Carevasazica Mezzo a fost platit sa transmita cele 8 concerte, nu a platit ca sa le transmita…. Dovada ca in realitate festivalul nu insemna nimic pentru Mezzo – lucru absolut normal, de altfel.

Dă-i un răspuns lui Johnny Renunțați la răspuns

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.