Teo Milea, pianistul nonconformist care spune glume spectatorilor: „Sunt un personaj nou...

Teo Milea, pianistul nonconformist care spune glume spectatorilor: „Sunt un personaj nou pe piaţa românească. E o nişă şi mulţi spun că am inventat-o eu“

3
DISTRIBUIȚI

Teo Milea@Bega Bulevard [1024x768]

Primul concert al pianistului timişorean Teo Milea care va avea loc la Filarmonica Banatul, în data de 5 martie, reprezintă un eveniment mult-aşteptat de muzicianul care pregăteşte deja pentru toamna acestui an cel de-al doilea material discografic.

„E cel mai mare eveniment care l-am avut până acum în Timişoara. În primul rând ca număr de spectatori şi mai apoi pentru că am fost invitat să cânt în sala numărul unu a oraşului. Va fi unul din ultimele concerte de promovare a discului meu de debut «Pe clape albe şi negre» în Timişoara. Vreau să văd ce poate să dea Timişoara în schimbul unui recital nonconformist. Când spui Filarmonică, echivalent Operă, apoape Biserică. După cum se ştie, în asemenea locuri, toată lumea e la patru ace şi trebuie să respecţi o anumită ţinută. Respect o anumită ţinută, dar proprie şi personală, în ceea ce priveşte vestimentaţia. Recitalul meu nu începe la şapte fix şi termin la opt şi două minute, fără să zic nimic. După prima piesă povestesc, îi salut, le mulţumesc. Vreau ca publicul să înţeleagă că sunt exact ca ei. Un om normal, provin din acelaşi mediu social cu toată lumea care e în sală, trăiesc la fel, mănânc la fel, plătesc aceleaşi facturi. Publicul ţi-l educi. Vorbesc de la egal la egal cu publicul, la fel cum vorbesc cu oameni cu care mă întâlnesc pe stradă, nu-i cunosc, mă salută şi le mulţumesc“, spune Teo Milea.

Deşi şi-a început cariera solistică doar în luna aprilie a anului 2012, Teo Milea a avut parte deja de o sumedenie de invitaţii peste hotare, printre acestea numărându-se concertele susţinute în sediul Comandamentului NATO din Bruxelles, pe scena Operei din Dortmund sau în cadrul celei mai mari expoziţii mondiale de produse ecologice din lume, la Nurnberg.

Pentru următorul său disc, programat să apară în această toamnă, promite o imagine nouă. „Când am început creearea primului meu disc, în aprilie 2012, am pornit de la zero. Ştiam că pentru acest proiect am mâinile, creierul şi pianul. Am pornit pe un drum total necunoscut. Scriam la presiunile soţiei, să las ceva în urmă. Nu m-am gândit ce va urma. Când am văzut că lucrurile încep să se lege, am intrat într-un circuit în care mi-am dat seama că lucrurile depind de mine. Am vândut peste 1.700 de discuri şi ne gândim să mai edităm şi din primul album. Nu mi-am făcut un grafic şi drept urmare nu pot să trag concluzii. Discul doi aduce o nouă imagine pe disc, nu mai sunt cu bicicleta. Va fi o surpriză şi ca imagine, şi ca şi conţinut. Nu va revoluţiona sistemul pianistic definitiv, dar se va vedea o evoluţie“, spune Teo Milea.

„Am un public pestriţ, de la 20 de ani până la oameni trecuţi peste 60 de ani“

Graţie apariţiilor sale în evenimente desfăşurate peste hotare, timişoreanul a reuşit să pătrundă mai uşor în inimile melomanilor, aceste „recomandări“ fiind cât se poate de necesare oricărui artist. „Cea mai de răsunet apariţie de-a mea peste hotare a fost cea de la Dortmund, unde am interpretat piesa Agonie şi Extaz la Gala Internaţională de Balet a Operei din Dortmund, piesă pe care prim-balerina operei, Monica Fotescu, a dansat împreună cu partenerul ei. Apariţiile de acest gen te ajută foarte mult.


E o garanţie în plus. E bine să fii recunoscut peste hotare, ai nevoie de recomandări. Am primit scrisori de recomandare, care te ajută. Mai ales atunci când dai de o persoană care oscilează. Când mi s-a propus să fiu reprezentantul României la târgul german Biofach, scrisoarea de recomandare pe care am avut-o de la Bruxelles, când am cântat la sediul comandamentului NATO, a cântărit decisiv“, recunoaşte muzicianul.

Deşi în străinătate există mai mulţi muzicieni „clasici“ care îmbină rigiditatea acestei muzici cu mici „artificii“ menite să binedispună publicul, Teo Milea este considerat primul artist de acest fel din România. Şi asta pentru că, printre altele, timişoreanul nu se sfieşte nici să spună bancuri în cadrul recitalurilor sale.

„Am un public pestriţ, de la 20 de ani până la oameni trecuţi peste 60 de ani. Când am cântat la Teatrul Godot din Bucureşti, am văzut pentru prima oară în viaţa mea o coadă la bilete la recitalul meu. Am rămas şocat. Eu vorbesc cu publicul. Nu adopt tactica de Bucureşti. Sunt născut în Chişineu Criş, crescut în Arad şi maturizat la Timişoara. Deci, am graiul ăsta ardelenesc, bănăţenesc. Oamenii văd un un om relaxat pe scenă. Înainte de orice spectacol, am emoţii, dar constructive. E emoţia aceea de a face conexiunea cu publicul. Mai ales într-un loc unde te afli pentru prima oară. Ştiu că am o oră şi ceva, în care trebuie să le povestesc. Îmi fac un target. În primele 15 – 20 de minute focalizez personajul X din sală, care a venit împietrit. Cu toate ratele de la bănci. Dacă pe ăla l-am mântuit, i-am salvat pe toţi. În timpul recitalului povestesc cum s-au născut piesele, ce m-a inspirat, iar publicul se detensionează. Mai arunc din când în când şi câte o glumă, o anecdotă. Sunt un pianist care face şi bancuri. Sunt un personaj nou pe piaţa românească. E o nişă şi mulţi spun că am inventat-o eu. Nu e aşa, eu doar am aplicat-o. Sunt primul care face treaba asta în public. În plus, am şi un produs cap – coadă. Lumea vede un produs complet“, spune Teo Milea.

Pentru cele opt sau nouă piese care vor fi incluse în următorul disc al artistului, acesta a compus nu mai puţin de 140 de teme, care sunt selectate în urma unui proces complicat. Cert este că, pentru a fi „bune de disc“, toate melodiile trebuie să fie „catchy“. „Am deja o perspectivă de titlu pentru noul album şi am deja 140 de teme. În primul rând, aleg piesele să-mi cadă bine. Am reuşit să mă detaşez de la pian şi să ascult din cameră în timp ce cânt. Îmi pun întrebări de genul… îmi transmite ceva piesa, aş cumpăra un disc, aş merge la un concert cu această piesă, aş vrea să întâlnesc personajul care a scris-o?  Mai apoi, alegerea e făcută de soţia mea, care vine cu urechea omului care e inspirat de frumos. Mai am şi prieteni cărora le cânt noile piese. Esenţial este că piesele trebuie să fie catchy. Ai nevoie de ceva, uşor de recunoscut. Tatăl meu spune că, dacă nu ţii minte un refren, acea piesă nu e bună“, a mai adăugat Teo Milea.

În cadrul concertului care va avea loc pe 5 martie, de la ora 19.00,  la Filarmonică, artistul o va avea ca invitată pe pianista Andreea Olariu, la piesa DUO – prima compoziţie pentru două piane semnată Teo Milea. În deschidere va avea loc un moment în amintirea sculptorului Ştefan Călărăşanu – inaugurarea “Pianul încalţat”, prezentat de Robert Şerban.

Foto: Alex Hreniuc

3 COMENTARII

Lasă un răspuns la Fredy Renunțați la răspuns

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.