Titu Bojin se laudă din nou că va schimba şefii de deconcentrate...

Titu Bojin se laudă din nou că va schimba şefii de deconcentrate din Timiş. De ce spune că nu va face ca Emil Boc

19
DISTRIBUIȚI

titu bojin congres

Şeful PSD Timiş, Titu Bojin, a oferit informaţii noi legate de schimbarea şefilor de instituții deconcentrate din judeţ, o misiune cu care se laudă de luni bune, dar ale cărei rezultate întârzie să apară. „Probabil că în cursul săptămânii acesteia şi săptămânii viitoare vor fi făcute câteva modificări. Acolo unde se ajunge la scadenţă, va fi spus de la început că nu ne ducem cu a bate cu pumnul în masă şi că analizele pe care le-am făcut şi le facem sunt permanente pentru toţi directorii care sunt în funcţii deconcetrate, în mod deosebit pentru cei care au avut susţinere politică şi care au fost puşi ca interimari pe unităţi descentralizate sau deconcentrate al judeţului şi care nu sunt funcţionari publici, ci sunt printr-o susţinere sau agreere sau un mod de a promova din cadrul instuţiilor, şi chiar şi din afară”.

Pentru a nu fi acuzat că face ca vechile regimuri, Bojin a lămurit că „în mod normal o să mai vedem şi în zilele următoare schimbări, modificări, dar nu ăsta e ţelul meu şi nici al conducerii PSD, nici la nivel central şi nici local, ca să facem o campanie de schimbare, aşa cum s-a întâmplat în 2009 când prin celebra ordonanţă emisă de Emil Boc, toţi directorii pesedişti au fost demişi, sigur cu mici excepţii care au rămas pe funcţii, fiind, aşa cum se ştie, mai greu.


Atunci au plecat şi cei care au fost funcţionari publici, deci asta e la ora actuală”.

19 COMENTARII

  1. Povești nemuritoare

    Acum, că tot vorbim de două mașini de pompieri ”nou-nouțe” – nu-i așa? – închiriate de o firmă de București către Aeroportul Internațional Timișoara, pe rate lunare de circa 17.000 euro, așezați-vă bine în fotolii, strângeți-vă bine centurile de siguranță, că urmează să vă spicuim dintr-un referat de securitate, întocmit chiar de angajații AIT, chiar înainte de preluarea mega-mașinilor de pompieri. Practic, prima inspecție tehnică a celor doi mamuți, intutulați mai ceva ca-n filmele Olimpului Antic, recte Titan 1 și Titan 2, a avut loc la data de 18 ianuarie 2013, adică cu 5 zile înainte de marele anunț pe mass-media, făcut de directorul Dan Idolu. Așadar, la verificarea Titan 1, cu nr de înmatriculare B-08-KKA, s-au constatat următoarele deficiențe: ”anvelopa roata 1 punte dreapta spate – uzură maximă până la limitatorul de uzură, lipsă capac ieșire apă dreapta, halogen Hella nr. 2 stânga – suport rupt, anvelopa roata 1 punte stânga spate – uzură maximă până la limitatorul de uzură, halogen lateral stânga sus numărul 1 – lipsă bec și sticlă, halogen lateral stânga sus nr 1,2,3 – lipsă plasă metalică de protecție, tapițerie tavan cabină auto – deteriorată, tapițerie scaune 1 și 3 cabună – deteriorată, suporți tuburi de oxigen la scaunele 1,2,3 cabină – lipsă, lipsă 1 buc. furtun de absorbție tip B (3 din 4) și lipsă scări”. Mai departe, la autospeciala de pompieri, cunoscută ca Titan 2 și înmatriculată cu numărul B-08-FCV, specialistii PSI ai AIT au constatat, în scris, următoarele probleme: ”cablu hidraulic tun suplimentar frontal – deteriorat, lamă ștergător 1 stânga – lipsă,3 halogene frontale – nefuncționale – posibil bec ars, lampă albastră cabina, dreapta sus – 2 becuri arse, geam cabină ușa dreapta – fisurat, parbriz fisurat în partea stangă: una fisură centrală mare și 6 fisuri ramificate, lipsă scări, țeavă autoprotecție cabină – ruptă în partea stângă, anvelopa roata 2 stânga spate – uzură peste limitatorul de uzură, semnalizator lateral stânga spate – rupt, lispă halogen mobil de cabină – 1 buc din două, anvelopa roata 2 dreapta spate – uzură peste limitatorul de uzură, lipsă mufă contact la halogen mobil de cabină și bloc lumini poziție/frână dreapta spate – 3 becuri arse”. Și, cum spuneam, 2 mașini noi-nouțe, nu?!?

  2. Baliverne aeroportuare

    Și mostrele de management oferite de pesedistul Dan Idolu nu se opresc la SC Cargo Globe SRL, întrucât, la data de 23 ianuarie 2013, directorul AIT anunță cu surle și trâmbițe, în MASS-MEDIA de casă, pe care o întreține cu contracte din bani publici, că Aeroportul Internațional „Traian Vuia” Timișoara ” are două autospeciale noi-nouțe, care vor acționa în caz de incendiu. Acestea pot interveni în mai puțin de trei minute.Cele două autospeciale PSI, specifice activității aeronautice, având tracțiune integrală 6×6, sunt dotate cu echipamente de descarcerare și au un sistem de intervenție rapidă, pe furtunuri de înaltă presiune, având în același timp două tunuri de refulare a apei și a spumei.Mașinile sunt atât de performante, încât, indiferent de intervenția necesară, aceasta se poate face în mai puțin de trei minute, ceea ce creste de la 7 la 8 categoria de protecție PSI a celui mai important aeroport regional din țară. În acest moment, parcul de intervenție rapidă numără cinci asemenea mașini. Creșterea la 8 a categoriei de protecție PSI nu înseamnă doar un grad mai mare de siguranță a pasagerilor și a aeronavelor, ci permite, conform reglementărilor internaționale, și aterizarea cu regularitate a avioanelor cu gabarit mai mare”. Cu ce nu se laudă, însă, Dan Idolu este că faptul că, atât de bine a fost întocmit caietul de sarcini pentru licitație, încât la start s-a prezentant o singură companie căreia, atât descrierea autoutilitarelor cât și capacitățile tehnice, i-au venit ca o mănușă: SC Compania Stingeri și Intervenții SA București! Cu atât mai mult cu cât vorbim de bani europeni, prețul contractului de închirere a celor două mașini de pompieri – cu volan pe dreapta – a fost omis, în declarația publică, de Dan Idolu. E de înțeles, atâta timp cît vorbim de o sumă fabuloasă de 2.700.000 RON, adică undeva în jur de 17.000 euro pe lună! Evident, cuantum în care statul român, recte AIT, ar fi putut lejer să cumpere două mașini similare și, cu siguranță, ratele de leasing ar fi fost mult mai mici. Unde mai pui că, la finalul ratelor, ”Traian Vuia” ar fi devenit proprietarul autoutilitarelor, nu doar un simplu chiriaș, care aruncă cu 600.000 euro pe fereastră!!!

  3. Pe Caprariu Ioan de la Casa Judeteana de Pensii Timis s-a gandit sa-l schimbe si pe el ori de proetenii nu se atinge . Un traseist politic ca si Caprariu cum au incredere in el ca e un dezastru la unipensii .Face sefi de birou la compartimente cu un om in subordine numai ca sa-i creasca salaru pretenei sale. Cu cabinetele de expertiza dezastru ca bolnav nu te poti apropia daca nu platesti cota de ce nu mai exista un doctpr ca sef toti au si cabinete asa se aduna de la toti nu mai face imparteala .

  4. Mi se pare normal ca dl.Idolu Iulian Daniel sa fie la carma AIT. Nu a avut si nu va avea prea repede AIT un sef ca dl.Idolu.Are tot ce-i trebuie : experienta manageriala , profesionalism ,seriozitate , caracter. Degeaba incearca ciumetii portocalii sa-l maculeze , cine cunoaste activitatea de la AIT poate aprecia necesitatea revenirii d-lui Idolu la conducere si curatarea locului de toate javrele portocalii aciuite sub aripa izmenarului din Tarnaveni. Odata cu dl.Idolu , la AIT vine si deratizarea. Aviz sobolanilor ! Valeaaaaaaa………………

  5. Numirea lui Idolu a intervenit după ce directorul în funcţie Cornel Sămărtinean şi-a depus, tot astăzi, demisia din funcţie. Fost director al unei fabrici de ciorapi, Sămărtinean a fost numit director cu sprijinul şefului PD-L Timiş, Constantin Ostaficiuc. Sămărtinean este asociat în afaceri cu deputatul PD-L Alin Popoviciu şi cu fiica lui Ostaficiuc.

    Instalat pe vremea PSD, Idolu a fost printre puţinii care a supravieţuit şi în timpul guvernării de dreapta din perioada 2004-2008, reuşind să intre în graţiile ministrului Ludovic Orban. După venirea la putere a PD-L, Idolu a reuşit să-l mulţumească şi pe ministrul Berceanu prin activitatea sa după ce a demis toţi directorii care conduceau aeroporturile din subordinea Ministerului Transporturilor, Idolu fiind singurul repus în funcţie de Berceanu.

  6. „Am discutat cu avocatii,Dorin Cut si Daniel Sabau, cei care au consultat dosarul in care sunt cercetate PRETINSE activitati ilegale de la aeroport, iar acestia neaga ca ar fi oferit presei informatii confidentiale din dosarul-Aeroportul”, mai spune Cornel Mircea Samartinean,fost dipl.ing.director general aeroport Traian Vuia,in perioada 10.01.2010-18.06.2012 ora 10:00.

  7. Fara sa il laud pe Dan Idolu, hai sa iti dau cateva exemple de lucrari pe care matale le-ai decontat, dar nu le-ai facut in cei doi ani si jumatate cat ai fost director, asa ca , din iunie de cand ai plecat, s-a strans din pusculita si se fac acum: cea mai importanta de departe este refacerea pistei, apoi drumul tehnologic pe Nord si pe Sud, ala care zici matale ca l-ai asfaltat (am niste poze simpatice cu cele 2 petece de pe sud si unul de pe nord, in total vreo 70-80 de metri din 12 000 de metri !!!), gaz in rezervorul de la turnul 3 (PCZ) dupa ce impreuna cu cei de la firma de paza, ati tinut angajatii la temperaturi de minus X grade inauntru (ca doar era mai simpu cu niste calorifere electrice cat timp curentul electric il plateste aeroportul), iar cei de la SESAP si-au pus singuri clima, ca sa nu le crape aparatura si oamenii de frig. Sau sa iti mai zic ca au lucrat 2 luni cosasii sa taie iarba din jurul pistei, a balizajelor si de langa gardul perimetral, unde balariile depaseau un metru inaltime, iar camerele de supraveghere a perimetrului au devenit inutile pentru ca nu se vedea nimic de balarii. Stiai de toate astea, ai fost informat verbal si in scris. Si mai sunt. Le stii si singur. Mare manager!

  8. Tot ce le cer e sa faca si ei ca la “Posta lui Cupidon”. Sa imi lase un anunt: “Izmenar impotent, cu datorii si veleitati de spagar, santajist convins si fuxxngiu pe la spate, onanist cu pretentii de gigolo, familist ratat vreau intalnire fata in fata cu Opris nebunul, doar daca si-a luat pastilele si promite sa nu scrie adevarul si sa nu aplice corectii fizice”.

  9. Cornel Sămărtinean are 43 de ani şi provine din mediul privat, a făcut afaceri cu comerţ textile. Acesta este inginer şi membru în Biroul Permanent Judeţean al PD-L Timiş, transmite un corespondent NewsIn.
    „Nu pot să fac nicio declaraţie deocamdată, am nevoie de câteva zile ca să îmi declar intenţiile”, a declarat Sămărtinean, care a precizat că nu poate declara motivele pentru care a fost propus de către organizaţie pentru această funcţie.

  10. “Nu inteleg ratiunea monitorizarii unui director de aeroport in baza unui mandat de siguranta nationala! Doar daca nu se depistase vreo celula Al Quaida prin vreun terminal al aeroportului”, spune Cornel Samartinean, contrariat ca asemenea informatii

    În primăvara acestui an trebuia să se organizeze licitaţii publice pentru achiziţia de echipamente. Conducerea aeroportului a tărăgănat organizarea licitaţiilor, pentru a intra voit în criză de timp. Presat să deschidă terminalul pentru audit şi certificare Schengen, Sămărtinean a început negocieri directe cu furnizorii. Astfel, încălcând Legea achiziţiilor publice, directorul general a intrat în negocieri directe cu Siemens, firmă care a mai montat astfel de echipamente pe Aeroportul Timişoara, pe bază de licitaţie.

    Conform înregistrărilor aflate la serviciile de informaţii, Sămărtinean a cerut unui reprezentant al Siemens, la scara avionului, 70.000 de euro pentru a face achiziţia de la fima germană, dar s-a lovit de un refuz. Cererea de comision a fost confirmată de reprezentanţi ai Siemens. Atunci el şi-a îndreptat atenţia spre celălalt furnizor, UTI. La sfârşitul lui august, precum şi în octombrie şi noiembrie s-au dus negocieri rapide dar dure cu cele două firme. Directorul general, după refuzul celor de la Siemens de a da şpagă a ales UTI, declanşând un război cu adjuncta sa, Rodica Alexa. “Toată vara şi toamna nu au mişcat un deget, doar s-au certat pentru aceste şpăgi. Au tras de timp până în ultima clipă”, ne-a declarat un angajat din conducerea tehnică a aeroportului. Chiar şi după ce directorul Sămărtinean a cadorisit UTI cu acest contract, firma are nevoie de minimum trei luni de la emiterea comenzii ferme, ca să aducă benzile transportoare şi echipamentele de securitate.

  11. Procurorii Directiei Nationale Anticoruptie - Serviciul Teritorial Timisoara au dispus inceperea urmaririi penale fata de deputatul Cornel Mircea Samartinean, la data faptelor director al Aeroportului International "Traian Vuia" din Timisoara (A.I.T.), pe

    Acest pseudo manager samartinean ( nu merita scris cu majuscule ), a reusit performanta, in tot mandatul sau de 2 ani, sa concedieze aproximativ 30 de angajati cu state vechi pe aeroport, din simplul motiv ca nu vroiau sa semneze adeziuni la pd-l. A reusit in doi ani sa distruga infrastructura aeroportului, numindu-l sef serviciu infrastructura pe soferul lui de la firma de lenjerie intima , luchian marian (fara majuscule ), a reusit in doi ani sa cheltuie toti banii aeroportului si sa fure dividentele angajatilor cu ajutorul directorului economic ursu (fara majuscule), a reusit in doi ani sa faca un terminal semifunctional, sa opreasca banda transportoare de bagaje si sa distruga tot ce inseamna administratie , datorita directorului administrativ ciolan aurelian (fara majuscule), a angajat aproximativ 70 de pd-l-isti pe care-i plateste din alte fonduri decit cele salariale , care trebuie sa dea raportul in fiecare zi la directorul operational caragui cristian (fara majuscule ), autorul mai multor incidente aviatice pe aeroport. Dar cea mai mare performanta a lui este capela din terminalul semifunctional din care am inteles ca s-au furat ceva obiecte……… Vom reveni cu maretele realizari a pseudo managerului samartinean in domeniul securitatii aeronautice unde-l consiliaza fostul securist preunca mircea (fara majuscule).

  12. Patronul firmei Tir Cons SRL, Cristian Tiron, a declarat: “Știam că o să fie el în spațiu. Ştiam chestia asta. A fost zugrăveală, schimbat de gresie. Știam că o să fie careva dintre ei. Am auzit. Am fost chemat să fac lucrarea. Și din ce am auzit. Sunt contructor și cunoscut de foarte multă lume din Timișoara. Au fost multe discuții din care am tras concluzia că o să fie ei pe spațiu”. Tiron a explicat că a fost chemat să amenajeze spaţiul pentru că a fost inginer constructor al aeroportului, iar indicaţiile de culoare şi materiale au venit prin direcţia tehnică subordonată lui Sămărtinean.

  13. Domnule procuror-sef serviciu DNA-Schiffbeck Tamas,acest caz este unul mai deosebit,deoarece au fost implicate zeci de persoane,rotitele au functionat fara greseala in perioada 10 ianuarie 2010-18 iunie 2012 ora 10:00.In acest interval de 30 de luni,circa 35 de angajati ai aeroportului Traian Vuia au fost umiliti,schimbati din functii pe varii motive,au fost tarati in procese civile,s-a ajuns la unul dintre procese sa se invoce ca respectivul angajat,cu o vechime de peste 20 de ani,nici nu este …angajatul aeroportului!?!Pedeapsa in acest dosar penal trebuie sa fie una exemplara,deoarece pagubele materiale,nu vor motiva NICIODATA,umilinta umana !!!

  14. „Într-adevăr există probleme cu pista pentru că de doi ani nu mai există stratul de uzură. Trebuie să i se facă şi reparaţii capitale şi reparaţii de întreţinere. Probabil că imaginile surprind mici lucrări de întreţinere pe care le efectuăm cu personalul propriu. Mai turnăm o gaură, o ruptură de colţ, dar nu putem să face reparaţii mari de întreţinere pentru că nu suntem autorizaţi”, a declarat Sămărtinean, potrivit pressalert.ro.

  15. Neregulile contestate de conducerea aeroportului se refereau la deficienţe în actele contabile ori la sume neîncasate din diferite contracte care au păgubit bugetul instituţiei conduse la vremea respectivă de pedelistul Cornel Sămărtinean. Comisia de control a constatat că la mai multe spaţii închiriate există diferenţe de suprafaţă care nu au fost facturate iar chiriile au fost mai mici faţă de tarifele aprobate de consiliul de administraţie, estimând un prejudiciu de 1.603.913,44 lei, cu TVA inclus. După ce aeroportul a făcut o altă experiză în urma căreia a rezultat o a treia variantă a suprafeţelor închiriate, Curtea de Conturi a ajuns la concluzia că, de fapt, nu se cunosc suprafeţele reale ale spaţiilor şi chiriile nu erau corect calculate. S-a constatat, de asemenea, că în 2010 şi 2011, potrivit contractelor pentru servicii aeroportuare, aeroportul a încasat bani mai puţini de la Carpatair şi Tarom faţă de tarifele prevăzute de consiliul de administraţie, deficitul fiind estimat la 1.711.943,67 lei. Un prejudiciu de 269.450 lei a fost stabilit ca urmare a subdimensionării spaţiului închiriat firmei Trinvest Bakery SRL şi a diminuării tarifelor aprobate prin hotărârea consiliului de administraţie.

  16. Nu au fost prezentate documente justificative care să confirme că o echipă de auditori ar fi identificat deficienţe de securitate a sistemului de stocare şi de transmitere a datelor şi nici vreun plan de măsuri pentru eficientizarea sistemului de supraveghere întocmit de firma Pre Quality, rezultând un prejudiciu de 130.466 lei. Pentru contractele de lucrări şi de furnizare semnate de Cornel Sămărtinean cu firmele MT Systems şi Agora SRL nu a fost prezentat un proiect tehnic sau de execuţie pentru instalarea sistemului de alarmă şi de supraveghere, nu există documente care să ateste lansarea comenzii, furnizarea produselor şi recepţionarea acestora ci doar un proces verbal de recepţie parţială care nu confirmă realizarea lucrării, plata făcându-se doar în baza facturii emise de furnizor.

    Printre deficienţele care nu au fost contestate de conducerea aeroportului pot fi amintite neurmărirea respectării clauzelor contractuale referitoare la termenele de plată şi necalcularea de penalităţi pentru achitarea cu întârziere a chiriei sau achiziţionarea unor maşini, echipamente, mobilier, aparatură birotică sau soft fără avizul ministerului de resort, aşa cum prevede legea. Curtea de Conturi Timiş a apreciat că bugetul de cheltuieli al aeroportului a fost depăşit în 2011 cu 110,22%, respectiv 3.567.870 lei.

  17. După cererile de ofertă, câştigătoare a fost fost firma MT Systems SRL, administrată de fostul ofiţer SRI Mircea Preunca, fratele consilierului PD-L Daniel Preunca, cu care s-a semnat un contract în valoare de 40324,87 lei. Cu excepţia preverilor legate de obiectul contractului, preţ şi durată, restul prevederilor nu au nici un fel de legătură cu instalarea echipamentelor de supraveghere, ci cu lucrări de…construcţii. Printre altele se prevede că “toate fosilele, monedele, obiectele de valoare sau orice alte vestigii sau obiecte de interes arheologic descoperite pe amplasamentul lucrării sunt considerate, în relaţiile dintre părţi, ca fiind proprietatea absolută a achizitorului”. . De asemenea, în stufosul contract, se fac referiri la amenajarea şantierului şi la obligaţia executantului “de a utiliza în mod rezonabil drumurile sau podurile ce comunică cu sau sunt pe traseul şantierului şi de a preveni deteriorarea sau distrugerea acestora”. Toate aceste prevederi şi multe altele care nu au nici o legătură cu echipamentele de surpaveghere apar în contractul semnat de toată conducerea de la acel moment a aeroportului “Traian Vuia”, neexistând, însă, nici un rând despre asigurarea datelor personale şi a drepturilor angajaţilor monitorizati.

  18. În concluzie, conducerea Aeroportului, în frunte cu directorul Cornel Sămărtinean, nu a gestionat în condiţii de calitate activitatea economico-financiară. La evaluarea sistemului de control intern/managerial s-au constatat următoarele: nu a fost elaborată o procedură privind managementul riscurilor; nu au fost elaborate/actualizate şi aprobate programele de dezvoltare a sistemelor de control intern/managerial care trebuie să cuprindă obiectivele, acţiunile, responsabilităţile, termenele precum şi alte componente ale măsurilor respective. Neevidenţierea în mod distinct în program a acţiunilor de perfecţionare profesională atât pentru persoanele cu funcţii de conducere, cât şi pentru cele de execuţie; nerespectarea prevederilor legale referitoare la supervizarea misiunilor de audit public intern, nu s-a elaborat un program de asigurare şi îmbunătăţire a calităţii sub toate aspectele activităţii de audit public intern, astfel încât să asigure ca normele, instrucţiunile şi codul etic să fie respectate de auditorii interni; nerespectarea prevederilor Legii nr. 672/2002 referitoare la modul de desfăşurare a misiunilor de audit (nu s-au întocmit: un proiect de raport de audit, o minută a reuniunii de conciliere); au fost elaborate normele metodologice proprii privind activitatea de audit public intern în cadrul entităţii, dar nu au fost avizate de Ministerul Transporturilor și Infrastructurii.Conform Raportul public pe anul 2011, inspectorii Curții de Conturi au găsit o serie lungă de nereguli la Societatea Națională „Aeroportul Traian Vuia” Timișoara. Ca urmare a controlului s-a constata nestabilirea, neevidenţierea, neurmărirea şi neîncasarea veniturilor proprii de 3.585 mii lei.

Dă-i un răspuns lui Mihai Mihaila Renunțați la răspuns

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.