Cum să faci bani din DISTRACȚIE: povestea de succes a unui expert...

Cum să faci bani din DISTRACȚIE: povestea de succes a unui expert în management de club

6
DISTRIBUIȚI

Pentru amatorii de distracţie din Timişoara, numele lui Tinu Vidaicu nu mai are nevoie de nicio prezentare. A devenit cunoscut în lumea clubbing-ului sub numele de DJ Force, după care s-a orientat spre un domeniu slab reprezentat pe melagurile noastre, şi anume cel de management de cluburi, iar de un şi jumătate este asociat în unul din locurile trendy asle oraşului nostru, Epic.

Timişoreanul a devenit un personaj cunoscut şi pentru mass-media de tip tabloid din România, graţie relaţiei sale cu Roxana Ionescu. Tinu a intrat în contact cu viaţa de noapte a oraşului nostru cu aproximativ 16 ani în urmă, în celebrul karaoke din Complex care a purtat numele de Simpsons. „Eram în clasa a zecea când am ajuns la Simpsons. A fost acum 16 ani, îmi plăcea muzica şi acolo i-am întâlnit pe DJ Mario şi Eless. Mai apoi am prins gustul pentru DJ-ială, mergând prin Discoland şi Park Place. Acolo era ceva spectaculos pentru vremea aceea, aveau pupitru, era ceva fantastic. La Park Place erau rezidenţi pe vremea aceea DJ Maxx (n.n. – din DJ Project) şi DJ Flash. Am făcut Facultatea de Automatică şi Calculatoare şi în acele vremuri le livram DJ-ilor diverse CD-uri cu selecţii. Aşa am ajuns să lucrez la Park Place, unde am fost coleg cu DJ Jo şi Nick Kamarera“, îşi aminteşte el.

vidaicu3

Având în vedere că în acei ani, scena clubbing din Timişoara a avut parte de un „boom“ fantastic, Tinu a avut ocazia să mixeze în cadrul unor evenimente deosebite, printre cele mai „mişto“ party-uri care au avut loc în acele vremuri fiind cele în care a pus muzică în deschiderea germanului ATB, de trei ori la rând. În ceea ce priveşte numele de DJ Force, acesta i se trage de la o întâmplare haioasă. „După Simpsons, am ajuns să pun muzică în clubul Insomnia din Piaţa Unirii (n.n. – actualul El Che). Acolo, la un moment dat, a avut loc o petrecere cu Raoul Russu. Cel care a făcut spotul radio pentru acel party m-a întrebat cum să mă treacă în acel promo. Am intrat oarecum în panică. Fiind fan de basket şi având baskeţi Nike Air Force, am zis Force. Pe vremea aceea eram şi mai grăsun şi mă gândeam că mă reprezintă. Am luat această decizie în două minute. Ulterior, am vrut să-mi schimb numele, dar acest lucru nu s-a mai întâmplat“, ne-a mărturisit el.

Trecerea lui din tabăra DJ-ilor în cea a consultanţilor pentru evenimente în club s-a produs treptat. „Nu m-am lăsat de DJ-ială niciodată, mai pun şi acum de plăcere în serile Maestros Del Ritmo. Am fost într-o perioadă cu Geo Da Silva şi Jungle la Discoteca Tineretului din Costineşti şi am ajuns şi în alte locuri în ţară. Am mers în diverse locuri unde erau băieţaşi periculoşi sau unde nu reacţiona lumea la muzică. La un moment dat, fiindcă aveam acces la mulţi artişti, am început să devin impresar pentru ei. Aşa am făcut «club management». Câţiva ani a mers foarte bine, căci spre deosebire de azi, pe atunci nu exista Internet şi lumea nu avea acces la artişti. Ţelul meu nu era acela de a intermedia, ci în a face mangement de cluburi. Puteam să devin manager pentru mulţi artişti faimoşi de pe piaţă, dar n-am vrut asta“, spune el.

vidaicu2

„Distracţia nu trebuie să fie a patronului, ci a clienţilor, iar de la una la alta e un drum lung“

Dar oare ce e atât de special în managementul de club? Cum se poate învăţa această meserie? Există cursuri specializate pentru aşa ceva? „Am oferit consultanţă multor cluburi.


Multe din ele s-au închis fiindcă au fost făcute artificial. Multe cluburi au fost deschise de oameni care nu aveau habar. Care percepeau chestia asta ca pe o distracţie. Care se pricepeau la imobiliare şi credeau că un club e doar locul unde te distrezi. E o percepţie greşită. Distracţia nu trebuie să fie a patronului, ci a clienţilor, iar de la una la alta e un drum lung. La un club ai nevoie de PR, de «customer care», să ştii exact durata setului DJ-ului invitat, să te ocupi de toate amănuntele. Fiecare persoană angajată la club trebuie să creeze o stare de bine clientului. Nu există reţete sigure în domeniul ăsta. Eu am învăţat astea în timp. Practic, oferi o paletă de servicii. Normal că există în străinătate oameni de la care poţi învăţa una alta. Doar că, fiecare ţară diferă şi-n acest domeniu, deci trebuie să te raportezi la clienţii de aici“, spune Tinu.

Visavis de chichiţele care reuşesc să creeze unui club eticheta de „trendy“, Tinu consideră că principalul atu în această meserie este acela de a nu fi niciodată fals. „Nu mă raportez la vremurile de acum cinci sau zece ani. Dacă aş continua să implementez unu la unu ce se întâmpla atunci în oraş, ar fi greşit. Mă mulez pe nevoia de distracţie a noilor generaţii. Scopul ieşirii în club este acela de a uita de grijile săptămânii. E un «networking», e socializare. Noi facem un mix de muzică reprezentativă pentru gusturile noastre. Vinerea mergem pe deep house, sâmbăta pe hituri. Nu m-aş vedea făcând milioane din manele. Nu vreau să fie nimic fals. Oamenii se schimbă constant, într-un an jumate de club, lumea s-a schimbat cu totul. Noi rămânem şi încercăm să le oferim trăiri, senzaţii“, spune Tinu.

Întrebat fiind care este secretul care face să „meargă“ o locaţie de acest gen, expertul în managementul de club consideră că singura preocupare a celor care deţin o asemenea locaţie ar trebui să fie aceea să-şi facă clienţii euforici. „Trebuie să faci din pasiune ceea ce faci. Să nu gândeşti că fac asta şi trebuie să fac rapid bani. Să ai o echipă faină, să te bucuri de drumul pe care-l parcurgi. Să pui multă pasiune. Când eşti fals, nu-ţi merge. Nu te cred oamenii. Când pui suflet în ceea ce faci, toţi oamenii din jurul tău devin creativi, sunt în aceeaşi barcă cu tine.  Ideea e nu doar distracţia din seara respectivă ci şi să faci o gaşcă. Trebuie să creezi o stare din aceea în care lumea să se distreze foarte tare. De multe ori, întreg clubul nostru e cu mânile în aer. De la ce vine asta? Categoric de la un cumul de lucruri. Esenţa e ca oamenii să fie euforici. Oamenii trăiesc nişte momente unice în club şi de aceea se întorc la tine“, este de părere managerul.

Chiar dacă din când în când Tinu mai e de găsit la butoane, punând muzică alături de prietenii săi din Maestros Del Ritmo, pe viitor el se vede tot în branşa asta a management-ului de club. „Îmi face plăcere să mai pun muzică alături de prietenii mei şi mi-e suficient. Îmi liniştesc setea de a pune muzică, la Epic sau la Ponton Casa Baraj de la Văliug, Peste cinci sau zece ani unde mă văd? Grea întrebare. Făcând acelaşi lucru. Poate chiar să am o reţea de cluburi, de ce nu? Am avut deja ceva discuţii în acest sens, dar vom vedea în continuare ce se va întâmpla“, a mai spus Tinu Vidaicu.

6 COMENTARII

  1. fara sa ii contest succesul omului, cred ca expert e foarte exagerat spus.

    omul are o reteta pe care a pus-o la punct si i-a functionat. nu e singurul, au reusit si altii. expert va fi daca si peste 20 ani ar avea succes in bransa si ar fi capabil sa ii ghideze si pe altii, respectiv ar genera mai multe metode de lucru in domeniu, ceea ce deocamdata nu a dovedit.

  2. … intradevar sunt un looser… nici engle nu stiu… doar gura-i de mine…
    imi place sa terorizez djs cu playlisturi si sa imi bat joc de ei.. si sa fur din avutia cluburilor.. traiesc din bullshit… sunt un bullshit… nu trebuie decat sa va intalniti cu mine si va veti convinge…

  3. eu nu stiu de ce se „ataca” Paul Soll cand rezultatele lui sunt evidente si accesibile tuturor, ai poate are alte atuuri, dar clar e paralel cu tot ceea ce inseamna management de club, PR, evenimente!!!!!

  4. nu ne ramane decat sa speram ca nelu popa nu a smecherit nimic in drumul lui spre imbogatire. Ca daca omu o sa ajunga si el pe la dna cu averea confiscata, mi-e teama ca tinu va reveni rapid in anonimat. Asa „mega specialist” cum e.

Dă-i un răspuns lui meneger Renunțați la răspuns

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.