Medicii timișoreni au învățat de la avocați cum să se protejeze de...

Medicii timișoreni au învățat de la avocați cum să se protejeze de acuzațiile de malpraxis. Ce act medical ar trebui să semneze pacientul

0
DISTRIBUIȚI

medic1

Aproximativ 20 de doctori timișoreni s-au întâlnit, ieri, la sediul Colegiului Medicilor din România, Filiala Timiș, cu mai mulți avocați de la Casa de Avocatură Țundrea pentru a discuta despre „Responsabilitatea medicului – implicații juridice”. Astfel, în cadrul dezbaterii s-a vorbit despre problemele ridicate de legislația actuală din țara noastră referitoare la atragerea răspunderii civile, contravenționale și penale a medicului în cazul în care realizează o eroare medicală.

Avocatul Luminița Țundrea a ținut să precizeze la începutul dezbaterii că a organizat întâlnirea pentru că „ni s-a părut important ca medicii să cunoască ce situații pot apărea atunci când îi tratează pe pacienți și mai ales cum se pot apăra în cazul în care clienții sesizează erori medicale care pot duce la malpraxis. Aceste situații, pe lângă faptul că crează o imagine nefavorabilă, pot duce și la răspunderi civile cu daune extrem de mari”.

Tocmai de aceea, avocatul timișorean i-a sfătuit pe medici să discute cu pacientul despre posibilele consecințe pe care le poate avea un tratament înainte de a fi administrat, dar și să semneze un acord medical cu pacientul, care este extrem de important.


„Dacă pacientul nu este informat cu privire la efectele secundare pe care le poate produce tratamentul cu medicamentul X și nu a semnat că este informat, acesta poate reclama medicul pe acest considerent. Dacă pacientul semnează un astfel de contract, vă protejați mai bine de efectele unui tratament, iar posibilitatea ca medicul să fie acționat în instanță este mult mai mică”.

Totuși, unul din medicii prezenți la dezbatere a atras atenția asupra faptului că în spitalele publice nu există un astfel de contract pe care pacientul să-l semneze. Mai mult, medicul Gheorghe Nodiți a explicat că, în prezent, o bună parte din pacienți vin deja pregătiți din punct de vedere terapeutic la medic, se informează de pe Internet cu privire la o anumită procedură medicală care urmează să li se facă.

„Comunicarea cu pacientul reprezintă un mijloc de prevenție. Este foarte important ca atunci când se stabilește un plan de tratament, pacientul să înțeleagă despre ce e vorba. Dacă pacientul pleacă cu ideea că după acel tratament 100 % se va face bine, iar medicul știe că sunt șanse de doar 50 %, atunci există o problemă”, a explicat și avocatul Cristina Forga.

Tot la dezbaterea de ieri s-a discutat și despre Proiectul de modificare a Legii Malpraxisului, care a trecut de Senat, și în care scrie că victimele malpraxisului pot primi daune morale și materiale de cel mult 32.000 de euro.

LĂSAȚI UN MESAJ

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.