CORUPŢIE Primăria Timişoara a ţinut la secret faptul că Retim a acumulat...

CORUPŢIE Primăria Timişoara a ţinut la secret faptul că Retim a acumulat penalităţi de peste 6 milioane de lei, în timp ce Robu primea GRATIS Mercedes şi mobil de la companie

2
DISTRIBUIȚI

nicolae robu la ipj 08_resize

Situație uluitoare prezentată azi la emisiunea PRESSALERT LIVE de către consilierul local Alfred Simonis. Pesedistul a arătat documente conform cărora RETIM, societatea de salubrizare a orașului, datorează peste un milion de euro Primăriei Timișoara, în timp ce edilul-șef Nicolae Robu se plimbă prin oraș cu un bolid marca Mercedes primit de consiliul local de la aceeași societate și folosit de el și vorbește de la un mobil al cărui abonament este plătit de societatea comercială.

Consilierul local PSD a arătat în emisiunea de azi răspunsul oficial primit de la RETIM după ce a făcut o adresă despre modul în care primarul Timișoarei a ajuns să se plimbe gratis cu o mașină primită de la societatea de salubrizare. „Am făcut o adresă RETIM-ului în baza cărei decizii sau cum au considerat oportun să atribuie o mașină și un telefon mobil primarului Timișoarei. Există un răspuns al societății care se adresează mie, e oarecum surprinzător, RETIM-ul spune că atât consiliul local, cât și partea nemțească a societății, sunt acționar 50-50% și într-o decizie a unui Consiliu de Administrație s-a hotărât achiziționarea a două autoturisme, un Mercedes, pentru partea de CL și o Skoda pentru acționarat. Din păcate hotărârea de AGA a fost luată fără stipularea valorii și a mărcii. Am citit hotărârea AGA din 7.10.2014. Prin art. 1: Se pune la dispoziția reprezentanților acționarilor a două autoturisme, câte unul pentru fiecare parte, în scopul folosirii permenanente a acestora în interesul societății. Pe durată nedeterminată, cheltuielile de exploatarea și întreținere fiind suportate de Retim”, a arătat Alfred Simonis.

„Cineva poate interpreta ca foloase necuvenite. RETIM face referire la o hotărâre de Consiliu Local în care se pare că CL a atribuit autoturismul primarului. Am aici hotărârea 595 din 9.12.2014. Articolul 1: Se atribuie preluarea cu titlu gratuit prin încheierea unui contract de comodat a autoturismului de la Retim… Nu scrie niciunde că o dăm primarului. Și, partea periculoasă, referatul de susținere a hotărârii, cu alte cuvinte primarul a propus singur sau cineva a propus ca mașina să ajungă la executivul primăriei. Nu este semnătura priamrului, ci a cuiva pentru el. Consiliul Local nu votează referatele, ci hotărârile. În niciunul nu se spune asta… Cu alte cuvinte, abuziv, primarul a luat acest autoturism de la consiliul local, care e în acționariat. Acest referat nu are calitate juridică. Mașina e folosită ilegal”, a concluzionat Alfred Simonis.

„Vom afla cine a semnat, nu am dubiu, m-a surprins că Retim-ul m-a indus în eroare. Există două soluții, prima ca primarul să conștientizeze că se află în eroare și să o restituie sau putem face un nou HCL prin care să revocăm HCL-ul vechi. La un moment dat vine cineva, de la Curtea de Conturi, dacă nu și mai rău și va constata.


Conștientizăm cu toții că a fost o șmecherie. S-a luat un Mercedes pentru că domnului primar îi place luxul, fără hotărâre de consiliu”, a mai spus consilierul local. Referitor la telefonul mobil al edilului-șef, care era plătit tot de RETIM, Simonis a specifica că „există altă hotărâre a consiliului de administrație, nu există niciun HCL, nici măcar mascat. Am înțeles că abonamentul a fost repus din nou pe Primărie”. În răspunsul primit de la Retim se precizează faptul că, în ultimele luni, costurile abonamentului folosit de Robu au fost de aproximativ 321 lei pe lună, nedându-se nicio informaţie despre costurile suplimentare, cum ar fi roaming sau trafic de date.

O situație mai gravă a fost semnalată de Direcția de Mediu a Primăriei Timișoara și e legată de o investiție RETIM nefinalizată și pentru care societatea trebuia să plătească despăgubiri primăriei –  stația de compostare a gunoiului. „Mâine se discută de către consiliul local o adresă a Direcției de Mediu a Primăriei Timișoara, prin care ni se atrage atenția că RETIM nu a îndeplinit obligații contractuale și nu a finalizat o investiție în valoare de foarte mulți bani. Contractul spunea că termenul era februarie 2014, nerealizându-se Primăria trebuia să aplice amenzi de 10.000 de lei pe zi. S-au strâns până acum peste șase milioane de lei”, a declarat Simonis.

Şeful consilierilor PSD din CLT a susţinut că nu este o situaţie nouă şi că penalităţile au crescut fără ca primarul Nicolae Robu să aducă la cunoştinţa consilierilor situaţia în perioada în care primea Mercedes şi telefon mobil de la societatea de salubrizare, iar consiliera personală a primarului, Sanda Greblă, era numită în consiliul de administraţie al companiei. „Documentul prin care direcţia de mediu informează asupra penalităţilor e datat 27.10.2015. Probabil au mai existat adrese. Nu știu de ce nu am aflat de la RETIM, unde suntem acționari cu 50%, pentru că avem un reprezentant, domnul Vasile Vesa, consilier PNL. Mâine suntem convocați în vederea analizării și deblocării situației. Deci nu se propun soluții… De ce nu am fost informați timp de un an și jumătate de această situație? Pe mine nu mă miră că încearcă să ascundă asta domnul Robu, încearcă să ascundă auditurile Curții de Conturi. În urma adresei făcute de Direcția de Mediu a fost mutată și salubritatea sub direcția city managerului”, a subliniat consilierul PSD.

Nerealizarea staţiei de sortare şi compostare a gunoiului de către RETIM duce la blocarea altui proiect important pentru Timişoara -centrala de ardere a deşeurilor combustibile (energetice), în valoare de 66 de milioane de euro,  care ar fi trebuit construită, credit furnizor, în perimetrul CET Sud, producându-se energie termică şi electrică. Incineratorul ar fi trebuit alimentat cu materie primă produsă de staţia de sortare şi compostare. Proiectul a fost câştigat de firma Romelectro care a şi semnat contractul cu Primăria Timişoara, după ce a câştigat competiţia în faţa unei alte companii care are conexiuni cu grupul RWE, acţionar alături de municipalitate la Retim. Primăria nu a pus la dispoziţie nici până acum terenul pe care trebuia construit incineratorul, chiar dacă prin contract se obliga să facă lucrul acesta în două săptămâni de la semnarea contractului. În 2013, Nicolae Robu a solicitat public SRI să afle cine sabotează licitaţia pentru incinerator, considerat o investiţie importantă pentru oraş, ca la ultima emisiune PRESSALERT LIVE la care a participat anul acesta edilul să afirme că nu s-ar mai dori realizarea pentru că ar polua. Asta deşi există avize de mediu încă de când s-a aprobat proiectul.

2 COMENTARII

  1. Asa si?! Ceea ce scrie in acest editorial era cunoscut de mult, si cu toate astea nimeni nimic. cainele latra caravana trece. Li se rupe la toti cei care ar trebui sa sesizeze si sa verifice toate aceste lucruri.

  2. Acum ca mai e putin si se finalizeaza mall-ul din Sagului, pare logic sa se inceapa constructia unui incinerator de gunoaie … la 1500m de noul mall !

Dă-i un răspuns lui Daniel Renunțați la răspuns

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.