Nicolae Robu dictează ce trebuie să se întâmple în sistemul de trafic...

Nicolae Robu dictează ce trebuie să se întâmple în sistemul de trafic management al Timișoarei. De ce se ceartă cu specialiștii

1
DISTRIBUIȚI

Nicolae Robu spune că a reușit cu greu să convingă specialiștii care gestioneză sistemul de trafic management să fie de acord cu unda verde pe cele cinci artere din Timișoara. Și asta pentru că aceștia se “încăpățânează” să aplice optimul monocriterial și îi amenință că “n-o să le meargă la nesfârșit”.

“Ei spun: pe noi nu ne interesează decât ca timpul necesar cuiva să meargă dintr-un punct într-altul să fie cât mai mic și atunci mergem pe control adaptiv, care într-adevăr asigură asta. Numai că un astfel de control conduce la următoarele tipuri de situații: ai plecat de la un semafor pe verde și la următorul, de exemplu, nu găsești verde, te oprești. Stai foarte puțin e adevărat, dar te oprești. Apoi pleci din nou, treci de al doilea, dar la al treilea de oprești din nou, iar foarte puțin.


Per ansamblu, timpul necesar pentru a ajunge dintr-un punct A într-un punct B cu o astfel de abordare în care te oprești de multe ori, dar stai puțin, este de exemplu de trei minute. Cu o altă abordare, aceea a undei verzi, stai mai mult la un semafor, dar când ai plecat le găsești pe verde pe celelalte, timpul total poate fi mai mare cu un minut, de exemplu”, a explicat Nicolae Robu.

Primarul Timișoarei spune că, dacă ai undă verde, consumi cu un minut, două în plus, dar ai mai mult confort, pentru că nu soliciți mașina.

“Nu ești șicanat că trebuie să te oprești, nu soliciți cutia de viteză. Le tot spun și ei se încăpățânează. E adevărat că timpul e mai scurt, dar sunt convins că oricine preferă puțin timp în plus, unu, două minute o anumită distanță, dar să aibă confortul undei verzi și să nu-și solicite mașina, să nu producă noxe, zgomot la accelerare. Toți acești parametrii trebuie luați în considerare. Există undă verde în oraș, dar cu greu i-am convins să facă undă verde pe aceste trasee. Am dus multă muncă de lămurire să-i determin să facă pe a numite trasee undă verde”, a afirmat Nicolae Robu.

Primarul Timișoarei a mai precizat că regula spune că primele 10 – 15 mașini care se află pe o bandă la semafor, prind unda verde, indiferent la ce oră s-ar afla șoferii în trafic.

Potrivit edilului-șef, arterele cu undă verde sunt B-dul Liviu Rebreanu, B-dul Michelagelo, de la intersecție și până la spitalul Județean, B-dul Take Ionescu, unde ar fi fost schimbate sensurile, astfel că acum e undă verde pe ieșirea din oraș, Calea Lipovei și Calea Aradului.

 

1 COMENTARIU

  1. Primarul Timișoarei a mai precizat că regula spune că primele 10 – 15 mașini care se află pe o bandă la semafor, prind unda verde, indiferent la ce oră s-ar afla șoferii în trafic.

    Asta daca primul sofer nu sta pe Facebook sa agate curve si pleaca in momentul in care se face verde! :))

Dă-i un răspuns lui cristi Renunțați la răspuns

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.