Catedrala Mitropolitană, fără crucea de pe cupolă pe afișul unui eveniment cu...

Catedrala Mitropolitană, fără crucea de pe cupolă pe afișul unui eveniment cu Primăria Timișoara și CJT parteneri. Explicația organizatorilor

4
DISTRIBUIȚI

O poză cu Catedrala Mitropolitană fără cruce – asta au folosit inițiatorii unei campanii privind conceptul de smart- city pentru a promova un eveniment numit Upgrade My City, care va avea loc în următoarele zile la Timișoara. Consilierul local PNL Sandu Ștefan a sesizat situația și a fost vehement la adresa organizatorilor, scriind pe Facebook: „Catedrala Mitropolitană din Timișoara ciuntită? Promotorii și organizatorii acestui eveniment sunt obligați în fața Timișoarei la o explicație oficială privind ciuntirea Catedralei în materialul de promovare a evenimentului! Cu așa început, am mari semne de întrebare în ceea ce priveste oportunitatea și conținutul conferințelor. Așa ceva nu și-a permis nici regimul comunist în cea mai neagră perioada a sa”.

Pe pagina de internet a campaniei Catedrala Mitropolitană apare cu cruce.


Parteneri în cadrul proiectului care are ca scop identificarea de soluții pentru îmbunătățirea calității vieții timișorenilor sunt, printre alții, și Consiliul Județean Timiș, Primăria Timișoara și Asociația Timișoara Capitala Culturală Europeană. Incidentul nu este unul singular, cu câteva luni în urmă lanțul de magazine LIDL procedând la înlăturarea crucilor de pe mai multe biserici care apăreau pe o gamă de produse pentru a nu ofensa persoanele de o altă religie.

Organizatorii evenimentului au transmis un comunicat de presă prin care susțin că nu au idee cine a modificat fotografiile și prin care susțin că se simt jigniți de acuze.

„Aprecierea conform căreia echipa Upgrade My City şi partenerii săi ar avea alte intenţii o considerăm tendenţioasă, menită să construiască defăimărare pe seama reputaţiei programului şi a oamenilor implicaţi, pentru că acest lucru stârneşte curiozitate din partea publicului.

Ne asumăm greşelile şi ne cerem scuze public pentru a nu fi insistat mai mult în identificarea autorului uneia dintre imaginile utilizate. La momentul preluării, nu existau date care să ne conducă spre autor. Situaţia a apărut în vâltoarea muncii de a aduce împreună şi de a motiva comunitatea să generăm rezultate şi având credinţa că nu poate pune cineva la îndoială munca noastră şi obiectivele pe care ni le-am propus: să formăm echipe şi reţele de lucru, să gândim şi să realizăm împreună proiecte, să găsim soluţii pentru a le continua.
De asemenea, doar 3 lucrări de grafică din peste 40 au presupus intervenţii în fotografia sursă, iar acest lucru s-a întâmplat nu cu intenţie, ci ca efect al instrumentului folosit pentru editare”, au transmis aceștia.

4 COMENTARII

  1. s-au inspirat din „creatia” corecta politic a magazinului Lidl care a sters crucea de pe biserica greceasca ce aparea pe eticheta produselor cu retete grecesti.

Dă-i un răspuns lui Rumburak Renunțați la răspuns

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.