Timișoara ar putea avea un metrou de suprafață între Gara de Nord...

Timișoara ar putea avea un metrou de suprafață între Gara de Nord și aeroport. Care este sursa de finanțare

3
DISTRIBUIȚI

Un secretar de stat din județul Timiș în Ministerul Transporturilor nu renunță la ideea realizării unui metrou la Timișoara. Ovidiu Sîrbu a declarat, astăzi, în cadrul unei conferințe de presă, că ar putea fi realizată o legătură feroviară între Gara de Nord și Aeroportul Timișoara, iar investiția s-ar ridica la aproximativ 100 de milioane de euro.

Ovidiu Sîrbu (ALDE) a precizat că este vorba, de fapt, de un metrou de suprafață care va lega aeroportul de gară, iar proiectul ar putea fi realizat cu bani europeni.

„La nivel național, încerc să implementez un proiect care să cuprindă toate marile orașe.


Mă refer la această legătură feroviară între aeroport și gara feroviară, care se presupune că se regăsește mai mult sau mai puțin în centrul orașului. Există deja un proiect pilot, este vorba de legătura Gara de Nord București – Otopeni, de aici s-a pornit necesitatea de a putea conecta centrul orașului cu aeroportul. În cadrul CFR Infrastructură se va institui un departament care se va ocupa strict de aceste proiecte. Se pare că toate aceste proiecte se pot executa pe fonduri europene, în condițile în care este vorba de sume foarte mari de bani. La o primă estimare, legătura Gara de Nord – Aeroportul Timișoara ar costa aproximativ 96 de milioane de euro”, a explicat secretarul de stat în Ministerul Transporturilor.

Ovidiu Sîrbu a mai precizat că este nevoie de realizarea studiului de fezabilitate pentru a se știi exact costurile necesare. „Dacă nu se dorește studiu prefezabilitate, obligatoriu este nevoie de studiu de fezabilitate, pentru a vedea costul acestei lucrări. Cred că până la sfârșitul acestui an, cu siguranță vom avea studiul de fezabilitate”, a detaliat secretarul de stat.

Conform lui Ovidiu Sîrbu, nu există nicio șansă ca această legătură feroviară să fie finalizată până în anul 2021, când Timișoara va fi Capitală Culturală Europeană. Acesta a mai adăugat că nu va fi vorba despre un tren obișnuit, ci de „un metrou de suprafață”.

3 COMENTARII

  1. Sa inteleg ca incompetenta PSD-ALDE spune ca nu pot face un segment de 1.5km de la linia de Giarmata pana la aeroport in 2 ani ?

    100 milioane de euro ? pentru ce ? dublati linia si o ridicati pe estacada ? sau bagati 100 de milioane intr-un km si jumatate ?

  2. În Timisoara trebuie sa existe si o a treia linie de Metrou, în plan circular, ca la Bucuresti, pentru a deservi toate cartierele orașului. Metropolă are suta la suta nevoie si de un stadion nou, modern ca la Cluj! TIMISOARA ARENA!

  3. În Timisoara trebuie sa existe si o a treia linie de Metrou, în plan circular, ca la Bucuresti, pentru a deservi toate cartierele orașului. Metropolă are suta la suta nevoie si de un stadion nou, modern ca la Cluj! TIMISOARA ARENA!

Dă-i un răspuns lui Dumitrescu Paul Renunțați la răspuns

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.