Pas important făcut de Consiliul Județean Timiș în ceea ce privește modernizarea infrastructurii rutiere. Astăzi, la sediul instituției, a fost semnat contractul pentru proiectarea și execuția lucrărilor de lărgire la patru benzi a drumului județean 691, care leagă Dumbrăvița de autostrada A1.
Lucrările vor fi executate de către asocierea SC Technocer SRL, OPR Asfalt SRL, Obras Publicas y Regardios, iar valoarea lor se ridică la 49,5 milioane de lei, fără TVA. Finanțarea proiectului este asigurată din fonduri europene, prin Programul Operațional Regional.
„Din punctul de vedere al infrastructurii rutiere, astăzi am semnat poate cel mai important proiect și asta din prisma faptului că la momentul finalizării, mai bine zis implementării acestui proiect, rezolvăm o situație extraordinar de delicată privind fluidizarea traficului din zona periurbană. Realizarea acestui proiect, a drumului județean 691 la patru benzi, de fapt modernizarea acestui drum județean va decongestiona traficul, va rezolva o situație atât pentru timișoreni, cât și pentru comuna Dumbrăvița, dar și pentru cei care coboară de pe autostradă și vor să vină în municipiul Timișoara.
Mă bucur că am semnat astăzi contractul de proiectare plus execuție, un contract în valoare de aproximativ 50 de milioane de lei, fără TVA. Este un contract care acum, după momentul semnării, va primi ordinul de începe pentru realizarea proiectării, cu termen maxim de opt luni de zile realizarea proiectului, și bineînțeles trecerea rapidă la implementarea acestui proiect”, a afirmat Călin Dobra, președintele Consiliului Județean Timiș.
Lărgirea la patru benzi a drumului care leagă Dumbrăvița de Autostrada A1 se va face pe două tronsoane, separate, unul în continuarea celuilalt. Primul tronson este cel de la Centura Timișoara la urcarea pe autostrada A1, iar cel de-al doilea este cel de la sensul giratoriu de la intrare în Dumbrăvița până la centura Timișoarei. Reprezentantul firmelor care au câștigat licitația a afirmat că lucrările la primul sector vor începe în primăvara anului viitor, fiind șanse mari să fie finalizate până la sfârșitul lui 2020.
„Va fi una dintre cele mai bune lucrări ale noastre executate. O să încercăm să o finalizăm înainte de termen. Nu este o provocare în sine, pentru că am avut mult mai multe proiecte mai complicate. După perioada de proiectare, o să începem execuția, care va fi probabil la începutul anului viitor, în primăvara anului 2020, urmând ca până la finalul anului să circulăm pe patru benzi pe primul sector, sperăm. Ne-am dori să terminăm proiectul înainte de 2022, depinde de finalizarea lotului doi cu stâlpii de troleibuz din Dumbrăvița, pe care nu putem să-i relocăm decât după ce se finalizează proiectul lor european”, a explicat Adrian Mănescu, administrator al firmei Technocer.
Potrivit reprezentanților Consiliului Județean Timiș, termenul final de execuție al lucrărilor este anul 2022. Primul sector, cuprins între centura Timișoarei și urcarea pe autostrada A1, are o lungime de șase kilometri și costă 29,5 milioane de lei, iar cel de-al doilea, de la sensul giratoriu de la intrarea în Dumbrăvița până la centura Timișoarei, are o lungime de 6,6 kilometri și va costa 20 de milioane de lei. Traficul rutier nu va fi complet închis pe perioda derulării proiectului.
Tehnocer?Am sperat ca psd-eul dupa alegerile parlamentare de anul acesta a inteles ca asa nu se mai poate dar se vede ca nu este asa.Vedeti istoricul acestei firme si legaturile cu persoanele din partid ale patronului!