Asociația Pro Infrastructură: CNAIR a reziliat contractul pentru Lotul 3 al Autostrăzii...

Asociația Pro Infrastructură: CNAIR a reziliat contractul pentru Lotul 3 al Autostrăzii Lugoj – Deva

0
DISTRIBUIȚI

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a reziliat contractul cu constructorii Lotului 3 al Autostrăzii Lugoj – Deva, informează Asociaţa Pro Infrastructură.

„La 16 zile de când tronsonul de 21 de kilometri aflat la un procent fizic de 99% putea fi dat în trafic, ministrul Cuc şi executanţii lui din CNAIR au persistat în şantajarea constructorului şi obligarea acestuia de a accepta o extindere a garanţiei tuturor lucrărilor de la 4 la 10 ani, neluând în calcul în niciun moment deschiderea autostrăzii. Imaginaţi-vă rezilierea unui contract al unei case unde mai trebuie pus un bec. Pentru profesioniştii din domeniul infrastructurii de transport aşa ceva este de neimaginat. Probabil vorbim de o premieră la nivel mondial. Nodul Holdea (parte a altui contract cu acelaşi antreprenor) nu este reziliat, iar unul dintre cele două ecoducte construite nu a fost inclus şi nici plătit în cel reziliat astăzi.


În concluzie, inaugurarea celor 21 de kilometri devine incertă. Singurul lucru sigur este că statul român va pierde definitiv garanţia de 4 ani şi că vom avea mulţi ani de procese în urma cărora riscăm să plătim tot noi, contribuabilii români, daune financiare de zeci de milioane constructorului”, a informat Asociaţia Pro Infrastructură (API), care a monitorizat lucrările începute în 2014.

Reprezentanţii CNAIR au confirmat, pentru adevarul.ro, rezilierea contractului, însă nu au oferit, deocamdată, informaţii despre ce măsuri vor fi luate. Slaba calitate a lucrărilor şi modul defectuos în care constructorii s-au achitat de sarcinile contractuale ar fi fost motivele pentru care s-a ajuns în această situaţie.

Acum mai bine de două săptămâni, constructorii Lotului 3 al Autostrăzii Lugoj – Deva, un tronson de 21 de kilometri între Ilia şi Holdea, au solicitat recepţia lucrărilor începute în primăvara anului 2014, astfel încât circulaţia să poată fi deschisă. Antreprenorii spanioli nu s-au înţeles cu reprezentanţii Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere şi cu ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, asupra garanţiei investiţiei şi, de asemenea, au fost acuzaţi că au efectuat lucrări de slabă calitate, astfel că autostrada nu poate fi recepţionată. Data la care va fi deschisă autostrada rămâne incertă. Lotul 3, o investiţie estimată iniţial la 580 de milioane de lei, fără TVA, trebuia finalizat în mai 2016.

LĂSAȚI UN MESAJ

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.